Permalänk
Medlem

Ny mus runt för 500 :-

Hej funderar på att köpa en ny mus och skulle vara najs om någon kunde komma med lite förslag.

Musen jag kör med nu är en Microsoft laser Mouse 6000 som jag haft sen 2006. Tycker formen på den är grym och en mindre mus än så skulle jag nog inte vilja ha.

Enda jag egentligen har att klaga på är att den blir extremt hal av handsvett... Jag använder absolut torr o kör med en massa annat för att hålla koll på det men hursomhelst så hjälper det inte särskilt mycket.
Därför är jag ute efter en mus som är nådig mot handsvett.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Denna verkar rätt så intressant nu när den är på rea också!
http://www.dustinhome.se/product/5010775191/steelseries-rival...

Permalänk
Medlem

Kanske värt att nämna att jag har extremt breda händer, musen jag har nu är på gränsen till för smal. Rival kändes smalare än den.
Passformen kanske jag borde testa i butik, men bortsett från det, några upplevelser kring någon mus ni gillar?

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Mycket hur en mus käns är hur man håller den. Jag har stora labbar och kör med Claw. Så gillar former som Logitech MX518 och G400 ungefär. Gillar du ha hela handel på krävs det nog en annan typ av mus.

Gå in på närmaste stora mediamarkt, elgiganten.. whatever. De brukar väl ha lite framma som du kan klämma på. Kolla gärna av vad dina polare har med.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag kör också med claw grip. Tittat runt en del i mediamarkt och klämt på en massa möss. Qpad 5K kändes ju skön att ha handen på. Men frågan är om jag kommer att använda den med hela handen på i mer än tre minuter, claw grip garanterar ju ett fantastiskt luftflöde Då är det väl bara dumt att ta en mus i den storleken, ellleeeeeeeer? G400 var formmässigt lik musen jag har idag men annorlunda material, fast det kanske var g400S. Är det nån större skillnad med eller utan s?

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

MX518/G400 är perfekt för mig. Jag har nu en QPAD OM-75 Pro, tog ett tag att vänja sig, men den sitter också skönt i handen. Bra form ifall man har hela handen på med tanke på lillfingerstödet eller vad man kallar det. Hade dock inte rekommenderat den, då den är vit och blir skitig fort som fan även om man tvättar händerna ofta, samt att den blir svettig att hålla i fort.
Saknar min MX518

EDIT: Kör claw-grip mestadels av tiden när jag spelar med QPAD OM-75 Pro, det är samma form som QPAD 5K. Så claw grip funkar på den

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

G400s är den nyaste versionen och är mest lik MX518. G500 finns också med vissa ändringar i design. Gillar du likformiga tror jag Steelseries har några som är okej.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Formen är inte nödvändigtvist det viktigaste. SÅ länge musen funkar som den ska och kanske gör det lite bättre än vad som behövs (vilket jag tror många möss gör) så länge inte det är en väldigt hög eller kort mus så är jag inte så jättekräsen när det kommer till formen.

Det jag är ute efter är en bra mus som inte blir så jävla äckligt efter ett par timmars användning (ja, jag tvättar händerna!). Förstår att det kanske inte går att undvika till fullo. Jag söker något som kanske är lite bättre på just den fronten och funkar klockrent

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Jag har skapligt stora händer och körde med sensei under en väldigt lång tid.. den kändes dock lite för liten.. så har nyligen bytt till Rival och än så länge så måste jag säga att det känns väldigt bra.. Den ska väl även vara anpassad för "svett"
mvh: ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Fint formulerat (med åtta glimtar i ögat!)

Ja men man får väl ta och ge den en chans, 400 kronor är rätt bra och många rekommenderar den. Nu gäller det bara att få upp burken från sthlm till umeå... Min laptop har astma :'(

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Ja men jag såg cdon har rabatt för Rival nu med kodrabatt redan men kolla dit .

http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/heta_gamingtillbeh%C3%...

eller den ?

https://www.inet.se/jamfor?compare=6606574&compare=6606786&co...

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Roccat kone pure har skön passfrom imo.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Hej funderar på att köpa en ny mus och skulle vara najs om någon kunde komma med lite förslag.

Musen jag kör med nu är en Microsoft laser Mouse 6000 som jag haft sen 2006. Tycker formen på den är grym och en mindre mus än så skulle jag nog inte vilja ha.

Enda jag egentligen har att klaga på är att den blir extremt hal av handsvett... Jag använder absolut torr o kör med en massa annat för att hålla koll på det men hursomhelst så hjälper det inte särskilt mycket.
Därför är jag ute efter en mus som är nådig mot handsvett.

Har oxå problem med handsvett... (-.-) Eller hade de innan jag köpte min Corsair Vengance M65.

Men sen jag köpte den tillsammans med min SteelSeries QcK Heavy så har jag inte haft några större problem.

https://www.inet.se/jamfor?compare=6101830&compare=6101832&co...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Hej funderar på att köpa en ny mus och skulle vara najs om någon kunde komma med lite förslag.

Musen jag kör med nu är en Microsoft laser Mouse 6000 som jag haft sen 2006. Tycker formen på den är grym och en mindre mus än så skulle jag nog inte vilja ha.

Enda jag egentligen har att klaga på är att den blir extremt hal av handsvett... Jag använder absolut torr o kör med en massa annat för att hålla koll på det men hursomhelst så hjälper det inte särskilt mycket.
Därför är jag ute efter en mus som är nådig mot handsvett.

Om du kan gå över budgeten lite köp Mionix Naus 5000 om du är en gamer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Har oxå problem med handsvett... (-.-) Eller hade de innan jag köpte min Corsair Vengance M65.

Men sen jag köpte den tillsammans med min SteelSeries QcK Heavy så har jag inte haft några större problem.

https://www.inet.se/jamfor?compare=6101830&compare=6101832&co...

Brorsan har exakt den kombinationen, så jag har kört rätt mycket med den, den är faktiskt riktigt bra för le moist. Jag kommer inte riktigt åt knapparna sättet jag vanligtvis håller musen på.

Mionix var rätt lik qpad 5k, hur står de sig mot varandra?

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

G400s är den nyaste versionen och är mest lik MX518. G500 finns också med vissa ändringar i design. Gillar du likformiga tror jag Steelseries har några som är okej.

Tänk på att G500 har en helt annan och mycket sämre sensor än G400s

Permalänk
Inaktiv

om du tycker formen på qpad var skön tycker jag du bör kolla på steelseries ikari då den är en aning tyngre.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dustin home med studentrabatt <3

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010775191/steelseries-rival...

Kör med denna pärla, och har väldigt stora händer.

Vid långa speltimmar så glömmer jag liksom bort att jag använder en mus, den är otroligt skön.
Sen är det ju inte direkt dåligt att den är snygg, optisk och går att byta mellan 16,8 miljoner färger heller.

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Inaktiv

sluta länka cdon.. dustin är billigare tills södag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

sluta länka cdon.. dustin är billigare tills södag

Skaffa studentrabatt på dustin så äre näääästan alltid billigast!
Shit Jag borde få betalt för det här!

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morotis:

Skaffa studentrabatt på dustin så äre näääästan alltid billigast!
Shit Jag borde få betalt för det här!

nja de är billigare tack vare deras rea under helgen

Permalänk
Medlem

http://www.forumbilder.com/Jei
Efter att rean e slut så ligger den fortfarande på lägst pris (tillsammans med cdon o deras rabbat..

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Zowie EC1 eVo eller Zowie EC eVo CL för ett snabbare scrollhjul

Permalänk

Kan endast råda dig till att åka till affärer och testa dig fram! Alla har olika smak och dom flesta håller sin mus olika GL!

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit åt Steelseries hållet när det gäller möss, Xai varianten tex. Zowie EC1 var riktigt skön också, påminner om Xai och dem andra steelseries mössen otroligt mycket.. Men nu så kände jag att jag prövar något nytt.. Så jag köpte mig Razer Deathadder 2013 edition. Riktigt skön mus och kommer deffinitivt hålla kvar i denna ett tag. Priset på den är dock 550spän ( var det när jag på NetonNet. )Så ta en titt på den