Vilka drivers till xfx r9 290?

Permalänk
Medlem

Vilka drivers till xfx r9 290?

Tjenare!

har köpt en ny dator ifrån komplett men får blackscreen alltså att skärmen bara blir svart efter man bara surfar på internet eller spelar. Då jag använder dom nya drivers här ifrån http://www.amd.com/uk/products/desktop/graphics/r9/Pages/amd-.... dom får jag alltså blackscreen. ska jag använda de xfx r9 290 drivers jag fick med när jag köpte datorn/grafikkortet? Eller är det defekt på grafikkortet?.

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Medlem

Du ska definitivt använda de nyaste drivrutinerna. Händer detta problem när du spelar eller stressar grafikkortet ? Eller närsomhelst ?

R9-290/290X är ganska kända att ha problem med black screens, orsaken är inte exakt fastställd. AMD har inte sagt något angående problemet, utom att det möjligtvis kunde fixas med nyaste drivrutinerna, 13.12. Jag förslår att bara RMA den.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Du ska definitivt använda de nyaste drivrutinerna. Händer detta problem när du spelar eller stressar grafikkortet ? Eller närsomhelst ?

Det händer när jag kollar på internet, spelar ibland, och när jag bara är i windows, har testat windows 7 då fick jag blackscreen sen köpte jag w 8.1 och får ffr blackscreen. men när jag gör återställning på datorn t.ex hel system återställning elller windows update då står det oftast windows uppdaterar i flera timmar då händer inte ett piss alltså skärmen och grafikkortet funkar helatiden då. så måste vara något med drivrutiner känns det som`?

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Medlem

ingen som har någon lösning?

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Du ska definitivt använda de nyaste drivrutinerna. Händer detta problem när du spelar eller stressar grafikkortet ? Eller närsomhelst ?

R9-290/290X är ganska kända att ha problem med black screens, orsaken är inte exakt fastställd. AMD har inte sagt något angående problemet, utom att det möjligtvis kunde fixas med nyaste drivrutinerna, 13.12. Jag förslår att bara RMA den.

Vad menar du med RMA? kan du länka tack:D

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laitila:

Vad menar du med RMA? kan du länka tack:D

RMA, return merchandise authorization. Alltså skicka tillbaks produkten för reparation eller utbyte med hjälpa av garantin. Kontakta komplett angående problemet och se vad dom säger. Om dom säger att du ska skicka tillbaks den, så skickar du tillbaks den.

Men notera att jag inte säger att det är problemet som jag nämner ovan, det kan möjligtvis vara ett annat problem.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

RMA, return merchandise authorization. Alltså skicka tillbaks produkten för reparation eller utbyte med hjälpa av garantin. Kontakta komplett angående problemet och se vad dom säger. Om dom säger att du ska skicka tillbaks den, så skickar du tillbaks den.

Men notera att jag inte säger att det är problemet som jag nämner ovan, det kan möjligtvis vara ett annat problem.

Jaha Okej tack!

Men jag använde datorn i typ 1 timme utan att installera några som helst drivrutiner till grafikortet och det blev aldrig black srceen, så ska vänta tills de nya drivrutinerna i guess! tack för hjälpen

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.