Musen beter sig konstigt i spel ( Vissa ) Win 8.1

Permalänk
Medlem

Musen beter sig konstigt i spel ( Vissa ) Win 8.1

Ja som tråden tyder noga så är musen jag har en Mionix NAOS 8200 konstig i vissa spel, jag får inge bra mittpunkt eller hur jag ska förklara på för sätt, att jag ska få 100% träffsaker het och inte missa en fiende. (Gäller FPS spel ) Och det här har skett sen jag uppgraderade från Win7>Win 8.1 och jag kör ju med musens programvara och kör efter egna inställningar som jag gjorde på 7'an.

Det är väl inge fel på musen, det här händer bara när jag är i spel inte i skrivbordet och håller på.

Min tanke... Kan det vara 8.1 drivrutin som krävs?

Skulle uppskatta hjälp!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Ja som tråden tyder noga så är musen jag har en Mionix NAOS 8200 konstig i vissa spel, jag får inge bra mittpunkt eller hur jag ska förklara på för sätt, att jag ska få 100% träffsaker het och inte missa en fiende. (Gäller FPS spel ) Och det här har skett sen jag uppgraderade från Win7>Win 8.1 och jag kör ju med musens programvara och kör efter egna inställningar som jag gjorde på 7'an.

Det är väl inge fel på musen, det här händer bara när jag är i spel inte i skrivbordet och håller på.

Min tanke... Kan det vara 8.1 drivrutin som krävs?

Skulle uppskatta hjälp!

Har det med http://support.microsoft.com/kb/2908279 att göra, månne?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar så efter vad jag har läst där.

Det är så j*vla mycket menyer och flikar i den här hjälp, typiskt Microsoft.

Får lov att gå in i så många saker för att få en liten negativ grej att fungera.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

På min flickväns dator så kunde hon inte spela vissa spel eller ens använda vissa program, detta visade sig vara därför att hon hade en gamepad (spelkontroll) inkopplad och aktiv. När vi drog ut den så fungerade allt som vanligt igen!

Om inte det är fallet så har jag andra teorier.

Vissa spel och applikationer (även windows) har musinställningar som rör till sensivitin man är van vid. Dessa heter oftast "mouse acceleration" eller "mouse smoothing"... Tillexempel Skyrim och Dayz hade jag massa krångel med att stänga av MA eller MS på men till slut lyckades jag.

Det kan också vara drivrutinerna eller helt enkelt inställningar i ditt "musprogram". Jag har en applikation som heter Logitech gaming eller någon sådant, där jag har möjlighet att tweaka massa musinställningar.

Det var vad jag hade att bidra med. Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KNEKT Lös:

På min flickväns dator så kunde hon inte spela vissa spel eller ens använda vissa program, detta visade sig vara därför att hon hade en gamepad (spelkontroll) inkopplad och aktiv. När vi drog ut den så fungerade allt som vanligt igen!

Om inte det är fallet så har jag andra teorier.

Vissa spel och applikationer (även windows) har musinställningar som rör till sensivitin man är van vid. Dessa heter oftast "mouse acceleration" eller "mouse smoothing"... Tillexempel Skyrim och Dayz hade jag massa krångel med att stänga av MA eller MS på men till slut lyckades jag.

Det kan också vara drivrutinerna eller helt enkelt inställningar i ditt "musprogram". Jag har en applikation som heter Logitech gaming eller någon sådant, där jag har möjlighet att tweaka massa musinställningar.

Det var vad jag hade att bidra med. Hoppas det löser sig!

Ja, men nu låter det ju som om du tror att jag inte använder ett program för musen det gör jag ju och det som jag sa hjälpte in att tweaka så mycket.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Och till "evil penguin"

Har jag uppdateringen redan installerad i datorn?
För jag kunde inte hämta hem x64 paketet sen säger "Uppdateringen kunde inte tillämpas på datorn"
Måste jag i sådana fall jämt gå in i Regedit för varje spel och ändra för att slippa den här sk*ten?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Och till "evil penguin"

Har jag uppdateringen redan installerad i datorn?
För jag kunde inte hämta hem x64 paketet sen säger "Uppdateringen kunde inte tillämpas på datorn"
Måste jag i sådana fall jämt gå in i Regedit för varje spel och ändra för att slippa den här sk*ten?

Det är mycket möjligt att du har uppdateringen, det får du kolla i så fall.

OM det är det där problemet och det är ett spel som inte är med i deras lista så är det nog att peta in det i registret som gäller.

Citat:

This update resolves this issue in the following games:
Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Black Ops - Multiplayer
Call of Duty: Black Ops II
Call of Duty: Black Ops II - Multiplayer
Call of Duty: Black Ops II - Zombies
Call of Duty: Ghosts - Single Player
Call of Duty: Ghosts - Multiplayer
Call of Duty: MW2
Call of Duty: MW2 - Multiplayer
Call of Duty: MW3
Call of Duty: MW3 - Multiplayer
Call of Duty: MW
Call of Duty: MW - Multiplayer
Counter Strike: Global Offensive
Counter Strike: Source
Deus Ex: Human Revolution
Deus Ex: Human Revolution Director's Cut
Hitman Absolution
Hitman Sniper Challenge
Half Life 2
Metro 2033
Portal
Portal 2
Tomb Raider
World of Warcraft
Note We are adding support for additional games to this update.

Edit: Har läst lite mer om det och det verkar som att så länge någon applikation som har kompatibilitetsinställningen "NoDTToDITMouseBatch" är igång så fungerar det, vissa verkar mena att en smidig lösning är att aktivera inställningen för t.ex. explorer.exe (som alltid är igång).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är mycket möjligt att du har uppdateringen, det får du kolla i så fall.

OM det är det där problemet och det är ett spel som inte är med i deras lista så är det nog att peta in det i registret som gäller.

Edit: Har läst lite mer om det och det verkar som att så länge någon applikation som har kompatibilitetsinställningen "NoDTToDITMouseBatch" är igång så fungerar det, vissa verkar mena att en smidig lösning är att aktivera inställningen för t.ex. explorer.exe (som alltid är igång).

World at War lider också för mig och den står inte med i listan!?

Explorer.exe vad hjälper och gör det?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

World at War lider också för mig och den står inte med i listan!?

Explorer.exe vad hjälper och gör det?

Att något inte står med i listan innebär enbart att uppdateringen inte hanterar det spelet av sig själv.
OM du har andra spel med det där problemet så vill du lägga till något lämpligt i registret.

Vad folk säger är dock att det inte är så kinkigt VAD man lägger till; Windows byter sätt att hantera musrörelser för allting så fort något program som är med i deras lista eller något program som du själv lagt in i registret är igång. Därav att de menar att det är enklare att lägga till något som alltid är igång (t.ex. explorer.exe) än att lägga till en massa spel var för sig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Och till "evil penguin"

Har jag uppdateringen redan installerad i datorn?
För jag kunde inte hämta hem x64 paketet sen säger "Uppdateringen kunde inte tillämpas på datorn"
Måste jag i sådana fall jämt gå in i Regedit för varje spel och ändra för att slippa den här sk*ten?

har du kört win update följer den med där.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Att något inte står med i listan innebär enbart att uppdateringen inte hanterar det spelet av sig själv.
OM du har andra spel med det där problemet så vill du lägga till något lämpligt i registret.

Vad folk säger är dock att det inte är så kinkigt VAD man lägger till; Windows byter sätt att hantera musrörelser för allting så fort något program som är med i deras lista eller något program som du själv lagt in i registret är igång. Därav att de menar att det är enklare att lägga till något som alltid är igång (t.ex. explorer.exe) än att lägga till en massa spel var för sig.

så Explorer.exe är allt i ett?

Så jag ska skriva in koden in till den så ger det klartecknet att musen är återgärdat i alla spelen, så som jag har förståt det hela?

Vart finner jag den nånstans?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har gjort allt som går.

https://www.youtube.com/watch?v=7QJTSuRQwCg - påverkade eller förändrade ingenting fortfarande 10ms - 1 000Mhz grönt.

https://www.youtube.com/watch?v=rv_y0hxKg44 - Hjälpte inte!

testat explorer.exe, kollade på tutorials om det... Har inte heller gett nåt positivt alls till mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil