Datorn helt död efter satt i viloläge!!

Permalänk

Datorn helt död efter satt i viloläge!!

Min dator fungerade perfekt utan några problem tills jag satte den i viloläge precis. Nu är den helt död som om den stängt av sig själv i viloläget och "gett upp". Vad kan felet vara? Har tittat så ingen sladd eller liknande har hoppat ur sitt läge, men borde inte vara något sådant eftersom jag inte rört datorn. Känns som att datorn själv har fått någon kortslutning :/ tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Stäng av strömmen vid PSU:t och sätt på igen och testa att starta upp. Viloläge kan bugga ur rejält om man har otur.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Sätt om kablarna och prova igen.

Permalänk

Jag har testat slå av och på samt dragit ut alla sladdar och kopplat ihop allt igen, men ingen respons från datorn över huvudtaget. Som att en propp har gått fast bara när det gäller datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har det problemet. Med min dator också om jag läger den i viloläga då vill den inte starta. Måste dra ur strömkabel och sen kan jag starta den

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk

lol, bara för det så testat ytterligare en gång och då startade den minsann… envis jävel.

Permalänk
Medlem

Lärdom - använd inte viloläge eller strömsparläge. Det e ju JÄTTE känt att det är lätt för datorn att få stora problem med att starta upp igen. Känt windows fel

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk

tack för hjälpen trots allt