Permalänk

Massa problem med Lenovo Y510p

Börjar bli riktigt pisslack på nya lenovon y510p man köpte idag på mediamarkt.
Börjar med att fixa allt som jag vill ha det, laddar sen då ner counter-strike GO, funkar bra ett tag, sen kan jag inte starta spelet för att jag la in några launch options, installerar om spelet ca 3ggr och startar om datorn sen ger jag upp, laddar sedan ner league of legends, när jag ska connecta till ett RANKED game så får jag en ruta där det står att nåt har blivit fel, kan inte heller prata i skype då det står att micken buggar, Vad ska man göra? Kan man lämna tillbaka och få en ny eller? börjar bli riktigt trött på detta nu då man vill lira.

TACK SOM FAN TILL DEN SOM HJÄLPER

rubrik förbättrad
Permalänk
Inaktiv

Alla laptops som säljs kommer med en 3:e parts antivirus/firewall program. Börja att kolla där.

Permalänk
Medlem

Vad har dessa problem med datorns hårdvara att göra?
Det verkar som att du bör testa att ladda ner nya drivrutiner till att börja med.
Att du inte kan connecta kanske har något med routern att göra om du nu sitter bakom en?

Permalänk

Har redan installerat ett nytt antivirus och tagit bort det gammla då det stod att skiten blockade LoL..

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Vad har dessa problem med datorns hårdvara att göra?
Det verkar som att du bör testa att ladda ner nya drivrutiner till att börja med.
Att du inte kan connecta kanske har något med routern att göra om du nu sitter bakom en?

Har nu laddat ner nya nvidia drivrutiner, La jag tråden i fel forum? ber om ursäkt då.

EDIT: ladda ner nya drivrutiner fungerade inte heller, Fattar verkligen inte då det gick att spela csgo tidigare, men nu när jag klickar på spelet kommer det upp sen stängs ner direkt..............

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Har nu laddat ner nya nvidia drivrutiner, La jag tråden i fel forum? ber om ursäkt då.

Nej du kanske inte la tråden i fel forum, jag undrade bara varför du skall ha en ny dator när denna kanske funkar kanon.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Rubrik ändrad*

Tänk gärna ut en bättre rubrik innan du skapar en ny tråd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antonheeh:

Har nu laddat ner nya nvidia drivrutiner, La jag tråden i fel forum? ber om ursäkt då.

Vad har du för anslutning blir min första fråga?Trådlöst är ju generellt skräp så testa med kabelanslutning och se om problemen kvarstår:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Vad har du för anslutning blir min första fråga?Trådlöst är ju generellt skräp så testa med kabelanslutning och se om problemen kvarstår:))

Sitter på wifi nu just för att det inte går att sitta på sladd... När jag kopplar in sladden till datorn så lyser det där brevid men det blir ingen internet anslutning, så är tvungen att sitta på wifi.....

Permalänk
Skrivet av Antonheeh:

Sitter på wifi nu just för att det inte går att sitta på sladd... När jag kopplar in sladden till datorn så lyser det där brevid men det blir ingen internet anslutning, så är tvungen att sitta på wifi.....

EDIT: kom på en grejj, Kan man inte installera om windows? så det är helt nytt, alltså utan program osv. Har dock ingenaning hur man gör utan skiva..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

EDIT: kom på en grejj, Kan man inte installera om windows? så det är helt nytt, alltså utan program osv. Har dock ingenaning hur man gör utan skiva..

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Skit bakom spakarna låter det som.
gör en systemåterställning o de kmr antagligen fixa sig.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Skit bakom spakarna låter det som.
gör en systemåterställning o de kmr antagligen fixa sig.

Tänkte installera om windows men är lite osäker på hur man gör. Några tips?

EDIT: jag har en windows 7 skiva och tänkte installera windows 7 istället, Men hur gör man om man ska nedgradera till windows 7 från 8? är det bara att dra in skivan då eller.?

EDIT 2: kör på en windows 7 nudå, kan skriva sen hur det gick.

Permalänk

Har nu fixat ny windows 8, Men funkar fortfarande inte med cs:go... Känns som det är nåt på mitt steam acc, för när jag fixade launch options det var då allt började hända, så om någon vet några launch options så allt blir som nytt, eller på nått sätt så steam resetas.
tack

EDIT: Installerade om äldre nvidia drivrutiner och nu funkar det. Tack ändå