Permalänk

Inköp nytt tangentbord

Hallå alla!

Nu är det så att mitt steelseries 6gV2 har gått isönder (en tyst minut, vila i frid)

Tänkte höra runt lite vad ni andra har för tangentbord, rekommendationer av alla slag.
Som tidigare har jag haft ett 6G och har svårt att hitta på det igen, om det gått ur steelseries sortiment eller om jag bara är blind.

Mekaniskt tangentbord är något jag vill ha, röda cherry-MX är att föredra.. Bomba med förslag

MVH!

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk

Jag rekommenderar dig ett Qpad MK-50, det är Mekaniskt och har Cherry-MX Röda brytare så det är väldigt bekvämt! Däremot har den inga speciella extrafunktioner som USB/3.5mm ljudingång, däremot media knappar som Paus/Play - Mute osv!

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

Jag rekommenderar dig ett Qpad MK-50, det är Mekaniskt och har Cherry-MX Röda brytare så det är väldigt bekvämt! Däremot har den inga speciella extrafunktioner som USB/3.5mm ljudingång, däremot media knappar som Paus/Play - Mute osv!

Ok, kan man avaktivera windowsknappen? Om du vet dvs.

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av karizmatic:

Hallå alla!

Nu är det så att mitt steelseries 6gV2 har gått isönder (en tyst minut, vila i frid)

Tänkte höra runt lite vad ni andra har för tangentbord, rekommendationer av alla slag.
Som tidigare har jag haft ett 6G och har svårt att hitta på det igen, om det gått ur steelseries sortiment eller om jag bara är blind.

Mekaniskt tangentbord är något jag vill ha, röda cherry-MX är att föredra.. Bomba med förslag

MVH!

CM Storm QuickFire Rapid. Finns med röda brytare. Grymmaste tangentbordet för under tusenlappen om du frågar mig, gjort av samma företag som gör Filco (= kvalité). Kostar typ 700:-. MYCKET tangentbord för pengarna, är inne på mitt tredje nu (alla funkar perfekt, har bara alla olika versioner).