Klurigt garantiärende Webhallen.

Permalänk

Klurigt garantiärende Webhallen.

Jag köpte ett nytt nätagg av Webhallen.
Allting kopplades in korrekt. Som Webhallen själva säger man får anstränga sig om man ska lyckas göra fel.
Direkt vid uppstart så börjar det blixtra och spraka i datorn, sedan brinna. Mitt ljudkort brann upp, som har fungerat felfritt i 2år.
Jag påpekar detta hos webhallen, de tar in datorn och tittar på den. De konstaterar att ljudkortet har gått sönder. Jag frågar dem kan jag verkligen lita på detta nätagget det var ju trotts allt i samma sekund som det nya agget kopplades in som det brann. Som sagt det började ju trots allt brinna och kan ni garantera att det inte händer igen? De hade inte möjligheten att testa nätagget på ett korrekt sätt, mer än att datorn startar med just det agget. Så de väljer att byta nätagget av säkerhets skäl. De säger även att vi byter ljudkortet om du har köpt det här. Jag lyckas inte hitta något kvitto men jag är ändå rätt säker på att jag har köpt det hos dem.

Men om vi bara säger att jag inte hittar ett kvitto. Spelar det egentligen någon roll? De har ju redan sagt att de ska byta ljudkortet.

Om vi säger att jag hade köpt nätagget hos någon annan. Då hade webhallen säkerligen inte gett mig ett nytt ljudkort utan sagt; ta det med dem du köpte nätagget av.

Nu vill jag ändå säga att det har varit väldigt trevliga att ha att göra med och jag har aldrig haft några problem med dem tidigare.
Jag vill lösa det här på ett schyst sätt och inte börja hota med rättegångar osv. Även om jag aldrig kommer ge mig.

Vill bolla lite med er först innan jag fortsätter.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Nej, inget kvitto inget ljudkort. Du kan inte ta någons ord för att du ska få utt ett nytt ljudkort.

Sen kan du inte heller vara "rätt säker" på att du köpt det där.

Permalänk
Medlem

Haha, jag minns din tråd... Har du köpt delarna online så behöver du inget kvitto, då finns det digitalt. Vad är det för agg du har köpt? "Crossair 750W TX"?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Nej, inget kvitto inget ljudkort. Du kan inte ta någons ord för att du ska få utt ett nytt ljudkort.

Sen kan du inte heller vara "rätt säker" på att du köpt det där.

Jag har ju kvittot på nätagget som är boven i dramat...

Skrivet av trickysaer:

Haha, jag minns din tråd... Har du köpt delarna online så behöver du inget kvitto, då finns det digitalt. Vad är det för agg du har köpt? "Crossair 750W TX"?

Nä jag har ju inte det Köpte Corsair AX 860

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Jag har ju kvittot på nätagget som är boven i dramat...

Nä jag har ju inte det Köpte Corsair AX 860

Då har du eventuellt bara haft otur att du fått ett måndagsex, det är ett kvalitétsagg så du behöver inte oroa dig. Att de inte testar agget är ganska ointressant om de erbjuder sig att byta ut agget. Jag syftade på kvitto till ljudkortet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Att byta ut ljudkortet är mest goodwill från deras sida. I allt finstilt så brukar det finnas friskrivningar för sekundära skador som uppstår. T.ex. även om nätaggregatet kortsluter och det leder till att ditt hus brinner ner så köper de ju inte ett nytt hus till dig för det.

Har du köpt ljudkortet hos dem så lär du och ordern ju finnas i deras kundsystem. Inget större behov av att leta fram ett papperskvitto kan jag tycka. Eller du köpte kanske inte över nätet?

Permalänk
Inaktiv

Ljudkortet skall du byta hos den affär du köpte det hos. Alternativt kräva på försäkring. Det är ju en rätt knepig situation men egentligen är det ju bara en trasig nätdel du köpt. Vad hade du gjort om din dator fattat eld, vilket tagit sig i gardinerna? Är det också webhallens problem?

Det är lite som att du skulle köpa gammal mjölk på ICA, inte testa den innan och hälla den i en sås du har på kyckligen du köpt på COOP varpå du tycker att ICA eller COOP skall ersätta kycklingen. Det känns ju inte rätt?

Det som hade varit rätt att göra hade varit att testa nätagget innan du kopplade in det (även om det inte skyddat dig 100%).

Permalänk
Medlem

Är ju dumt att hota med rättegång om lagen säger att du måste ha bevis på köpet. Även om nätagget har bränt sönder en annan komponent så tvekar jag på att webhallen skulle ersätta den komponenten för något en annan komponent ställt till med. I så fall ska du nog snarare ta den ersättningen med tillverkarna, även om de inte kommer acceptera det heller. Allt handlar om kvittot. Föreställ dig att du köpt agget hos webhallen med ljudkortet hos en annan återförsäljare. Skulle webhallen ersätta den då?

Du får nog jaga rätt på kvittot helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Jag lyckas inte hitta något kvitto men jag är ändå rätt säker på att jag har köpt det hos dem.

Har du något kontoutdrag/historik som kan visa att du handlat nätagget hos dom, orderbekräftelse? Klassiker annars att kunden tror sig ha handlat en pryl någonstans och blir nästan förbannad när försäljaren säger att den inte kan ha köpts där då artikeln aldrig ingått i sortimentet.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Då har du eventuellt bara haft otur att du fått ett måndagsex, det är ett kvalitétsagg så du behöver inte oroa dig. Att de inte testar agget är ganska ointressant om de erbjuder sig att byta ut agget. Jag syftade på kvitto till ljudkortet.

Skrivet av Frux:

Att byta ut ljudkortet är mest goodwill från deras sida. I allt finstilt så brukar det finnas friskrivningar för sekundära skador som uppstår. T.ex. även om nätaggregatet kortsluter och det leder till att ditt hus brinner ner så köper de ju inte ett nytt hus till dig för det.

Har du köpt ljudkortet hos dem så lär du och ordern ju finnas i deras kundsystem. Inget större behov av att leta fram ett papperskvitto kan jag tycka. Eller du köpte kanske inte över nätet?

Nej, verkar som om jag inte hittar något kvitto till ljudkortet. konstigt för jag har kvitto på allt annat.
Har ett svagt minne av att jag var med en kompis som köpte hörlurar samtidigt och antagligen betalade jag honom men han har kvittot.
Som sagt minns inte ens vem det var i så fall. Det är ju två år sedan.

Jag kan ju bara hoppas på en goodwill. Jag har ju ändå handlat för 50.000 där och har planerat att handla för 60.000 under 2015.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Hota med rättegång??!
Allvar, för vad då??

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Nej, verkar som om jag inte hittar något kvitto till ljudkortet. konstigt för jag har kvitto på allt annat.
Har ett svagt minne av att jag var med en kompis som köpte hörlurar samtidigt och antagligen betalade jag honom men han har kvittot.
Som sagt minns inte ens vem det var i så fall. Det är ju två år sedan.

Jag kan ju bara hoppas på en goodwill. Jag har ju ändå handlat för 50.000 där och har planerat att handla för 60.000 under 2015.

Fast du får inte bättre service för att du handlat för 50.000kr än om du skulle ha handlat för 10kr.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Jag köpte ett nytt nätagg av Webhallen.
Allting kopplades in korrekt. Som Webhallen själva säger man får anstränga sig om man ska lyckas göra fel.
Direkt vid uppstart så börjar det blixtra och spraka i datorn, sedan brinna. Mitt ljudkort brann upp, som har fungerat felfritt i 2år.
Jag påpekar detta hos webhallen, de tar in datorn och tittar på den. De konstaterar att ljudkortet har gått sönder. Jag frågar dem kan jag verkligen lita på detta nätagget det var ju trotts allt i samma sekund som det nya agget kopplades in som det brann. Som sagt det började ju trots allt brinna och kan ni garantera att det inte händer igen? De hade inte möjligheten att testa nätagget på ett korrekt sätt, mer än att datorn startar med just det agget. Så de väljer att byta nätagget av säkerhets skäl. De säger även att vi byter ljudkortet om du har köpt det här. Jag lyckas inte hitta något kvitto men jag är ändå rätt säker på att jag har köpt det hos dem.

Men om vi bara säger att jag inte hittar ett kvitto. Spelar det egentligen någon roll? De har ju redan sagt att de ska byta ljudkortet.

Om vi säger att jag hade köpt nätagget hos någon annan. Då hade webhallen säkerligen inte gett mig ett nytt ljudkort utan sagt; ta det med dem du köpte nätagget av.

Nu vill jag ändå säga att det har varit väldigt trevliga att ha att göra med och jag har aldrig haft några problem med dem tidigare.
Jag vill lösa det här på ett schyst sätt och inte börja hota med rättegångar osv. Även om jag aldrig kommer ge mig.

Vill bolla lite med er först innan jag fortsätter.

jag skulle nog tagit det med corsair istället.. Av min erfarenhet så har dom mer goodwill än webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Ljudkortet skall du byta hos den affär du köpte det hos. Alternativt kräva på försäkring. Det är ju en rätt knepig situation men egentligen är det ju bara en trasig nätdel du köpt. Vad hade du gjort om din dator fattat eld, vilket tagit sig i gardinerna? Är det också webhallens problem?

Det är lite som att du skulle köpa gammal mjölk på ICA, inte testa den innan och hälla den i en sås du har på kyckligen du köpt på COOP varpå du tycker att ICA eller COOP skall ersätta kycklingen. Det känns ju inte rätt?

Det som hade varit rätt att göra hade varit att testa nätagget innan du kopplade in det (även om det inte skyddat dig 100%).

Ja, det beror lite på hur man beskriver det. om jag kör in i en annan bil med min bil ska mitt försäkringsbolag betala för hans skador då? Svar ja.
Med det är ju som sagt ett klurigt ärende

Skrivet av aSparrow:

Är ju dumt att hota med rättegång om lagen säger att du måste ha bevis på köpet. Även om nätagget har bränt sönder en annan komponent så tvekar jag på att webhallen skulle ersätta den komponenten för något en annan komponent ställt till med. I så fall ska du nog snarare ta den ersättningen med tillverkarna, även om de inte kommer acceptera det heller. Allt handlar om kvittot. Föreställ dig att du köpt agget hos webhallen med ljudkortet hos en annan återförsäljare. Skulle webhallen ersätta den då?

Du får nog jaga rätt på kvittot helt enkelt

Precis som jag skrev då

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Avstängd

Det är sånt här man har hemförsäkring till...när saker går sönder. Det är inget klurigt ärende.

Däremot kan Corsair kanske vara villiga att ersätta kortet. Webhallen har väl inte så mycket med saken att göra egentligen, annat än att ersätta nätagget.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Det är sånt här man har hemförsäkring till...när saker går sönder. Det är inget klurigt ärende.

Däremot kan Corsair kanske vara villiga att ersätta kortet. Webhallen har väl inte så mycket med saken att göra egentligen.

Håller med dig Som sagt de har varit väldigt trevliga och jag vill inte på något sätt klanka ner på Webhallen.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk på det här om du vill begära skadestånd

Om du ska reklamera en vara och vill begära skadestånd för kostnader och förluster är det viktigt att du kan bevisa vilka kostnader du haft, till exempel ett intyg från din arbetsgivare om löneavdrag eller kvitton på utförda reparationer.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Tänk på det här om du vill begära skadestånd

Om du ska reklamera en vara och vill begära skadestånd för kostnader och förluster är det viktigt att du kan bevisa vilka kostnader du haft, till exempel ett intyg från din arbetsgivare om löneavdrag eller kvitton på utförda reparationer.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Ja, alltså ersättning för ett nytt ljudkort eller beg. "Ersättning för reparationer"

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Det var väl inget fel på agget när de testade det? Det var fel på ljudkortet som du kanske inte ens köpt där låter det som. Att de byter något alls är bara good will, låter som det inte hade behövts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Jag köpte ett nytt nätagg av Webhallen.
Allting kopplades in korrekt. Som Webhallen själva säger man får anstränga sig om man ska lyckas göra fel.
Direkt vid uppstart så börjar det blixtra och spraka i datorn, sedan brinna. Mitt ljudkort brann upp, som har fungerat felfritt i 2år.
Jag påpekar detta hos webhallen, de tar in datorn och tittar på den. De konstaterar att ljudkortet har gått sönder. Jag frågar dem kan jag verkligen lita på detta nätagget det var ju trotts allt i samma sekund som det nya agget kopplades in som det brann. Som sagt det började ju trots allt brinna och kan ni garantera att det inte händer igen? De hade inte möjligheten att testa nätagget på ett korrekt sätt, mer än att datorn startar med just det agget. Så de väljer att byta nätagget av säkerhets skäl. De säger även att vi byter ljudkortet om du har köpt det här. Jag lyckas inte hitta något kvitto men jag är ändå rätt säker på att jag har köpt det hos dem.

Men om vi bara säger att jag inte hittar ett kvitto. Spelar det egentligen någon roll? De har ju redan sagt att de ska byta ljudkortet.

Om vi säger att jag hade köpt nätagget hos någon annan. Då hade webhallen säkerligen inte gett mig ett nytt ljudkort utan sagt; ta det med dem du köpte nätagget av.

Nu vill jag ändå säga att det har varit väldigt trevliga att ha att göra med och jag har aldrig haft några problem med dem tidigare.
Jag vill lösa det här på ett schyst sätt och inte börja hota med rättegångar osv. Även om jag aldrig kommer ge mig.

Vill bolla lite med er först innan jag fortsätter.

hur mycket kostar ljud kortet nytt?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Att byta ut ljudkortet är mest goodwill från deras sida. I allt finstilt så brukar det finnas friskrivningar för sekundära skador som uppstår. T.ex. även om nätaggregatet kortsluter och det leder till att ditt hus brinner ner så köper de ju inte ett nytt hus till dig för det.

Har du köpt ljudkortet hos dem så lär du och ordern ju finnas i deras kundsystem. Inget större behov av att leta fram ett papperskvitto kan jag tycka. Eller du köpte kanske inte över nätet?

Vad snackar du för goja om goodwill!? KKL ger kunden rätt att kräva ersättning om en felaktig produkt orsakat skada på annan egendom. Det går inte att friskriva sig från lagstiftning hur som helst. Läs påföljder vid fel på vara 22§ samt 31§ https://lagen.nu/1990:932

Permalänk

skit :/, kasta ljudkortet med ett fan och gå vidare.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper_83:

Ja, det beror lite på hur man beskriver det. om jag kör in i en annan bil med min bil ska mitt försäkringsbolag betala för hans skador då? Svar ja.
Med det är ju som sagt ett klurigt ärende

Webbhalen är inte ditt försäkringsbolag. Däremot borde ditt försäkringsbolag betala ljudkortet

Permalänk
Skrivet av cracko:

Det var väl inget fel på agget när de testade det? Det var fel på ljudkortet som du kanske inte ens köpt där låter det som. Att de byter något alls är bara good will, låter som det inte hade behövts?

Om det inte är fel på det varför byter de ut det då? Varför går ett ljudkort som fungerat i 2 år sönder i samma sekund som ett nytt nätagg installeras?

Skrivet av putte_br:

hur mycket kostar ljud kortet nytt?

1600 SEk när jag köpte det ca 1400 nu skulle jag gissa på ASUS Xsonar essential ST

Skrivet av Divil:

Vad snackar du för goja om goodwill!? KKL ger kunden rätt att kräva ersättning om en felaktig produkt orsakat skada på annan egendom. Det går inte att friskriva sig från lagstiftning hur som helst. Läs påföljder vid fel på vara 22§ samt 31§ https://lagen.nu/1990:932

Nä det verkar ju så. Gött i så fall.

Skrivet av Killbom:

Webbhalen är inte ditt försäkringsbolag. Däremot borde ditt försäkringsbolag betala ljudkortet

Läs ovan

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Ersättning för det uppbrunna ljudkortet är att likställa med skadestånd. Beviskraven på adekvat orsakssamband är ytterst stränga och chansen är liten att du skulle kunna få ut någon ersättning för ljudkortet, eller andra skador, uppkomna på grund utav det felaktiga nätaggregatet. För sådant finns försäkringsbolag. Det som reglerar förfarandet med dit nätaggregat är konsumentköplagen. Där har de rätt att avhjälpa felet. Att de gör det utan att ens först kontrollera att det faktiskt finns ett fel är således endast goodwill. Det betyder dock inte att du har rätt att få ersättning för ljudkortet.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Ja, det beror lite på hur man beskriver det. om jag kör in i en annan bil med min bil ska mitt försäkringsbolag betala för hans skador då? Svar ja.
Med det är ju som sagt ett klurigt ärende

Det är verkligen inte samma sak och svar: nej. En bilförsäkring är en produkt för sig. Det är Du som betalar skadorna med din försäkringsavgift, bilförsäkringar är allt annat än en välgörenhet.

Jag hoppas allt löser sig men jag tycker inte heller att det är ett klurigt ärende Du kommer och ska inte få något nytt ljudkort utan kvitto.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Vad snackar du för goja om goodwill!? KKL ger kunden rätt att kräva ersättning om en felaktig produkt orsakat skada på annan egendom. Det går inte att friskriva sig från lagstiftning hur som helst. Läs påföljder vid fel på vara 22§ samt 31§ https://lagen.nu/1990:932

Skrivet av Gröngås:

Ersättning för det uppbrunna ljudkortet är att likställa med skadestånd. Beviskraven på adekvat orsakssamband är ytterst stränga och chansen är liten att du skulle kunna få ut någon ersättning för ljudkortet, eller andra skador, uppkomna på grund utav det felaktiga nätaggregatet. För sådant finns försäkringsbolag. Det som reglerar förfarandet med dit nätaggregat är konsumentköplagen. Där har de rätt att avhjälpa felet. Att de gör det utan att ens först kontrollera att det faktiskt finns ett fel är således endast goodwill. Det betyder dock inte att du har rätt att få ersättning för ljudkortet.

Då ställer jag er mot varandra. Vad gäller egentligen?

Divil: Vad jag kan förstå i lagstiftningen så har jag rätt till ersättning.
Gröngås: Du verkar ju rätt påläst vad säger du om den lagen?

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Jag lyckas inte hitta något kvitto men jag är ändå rätt säker på att jag har köpt det hos dem.

Den här meningen säger en del, det blir svårt att få igenom ett garantiärende om man varken har ett kvitto eller ens kommer ihåg hurvida det är köpt hos butiken i fråga.
Vad exakt ska Webhallen svara?
Men om vi bara säger att jag inte hittar ett kvitto. Spelar det egentligen någon roll? De har ju redan sagt att de ska byta ljudkortet.
Svaret har du själv, om ljudkortet i sig är köpt hos webhallen kommer dom ju byta det, vilket är vad dom har sagt till dig.

Hela delen med att bevisa hurvida det är nätaggregatet som boven i det hela och har tagit med sig ljudkortet blir nog ganska lätt att avgöra om det nu blixtrar och brann i datorn.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Andra tråden på några få dagar där saker brinner upp med nya AX860, i den andra tråden var det 2 hårddiskar som blev brända inga felkopplingar verka det heller som där.

Kan det slunkit ut ett parti med defekta AX860, måste vara felkopplade internt eller liknade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Batman:

Den här meningen säger en del, det blir svårt att få igenom ett garantiärende om man varken har ett kvitto eller ens kommer ihåg hurvida det är köpt hos butiken i fråga.
Vad exakt ska Webhallen svara?
Men om vi bara säger att jag inte hittar ett kvitto. Spelar det egentligen någon roll? De har ju redan sagt att de ska byta ljudkortet.
Svaret har du själv, om ljudkortet i sig är köpt hos webhallen kommer dom ju byta det, vilket är vad dom har sagt till dig.

Hela delen med att bevisa hurvida det är nätaggregatet som boven i det hela och har tagit med sig ljudkortet blir nog ganska lätt att avgöra om det nu blixtrar och brann i datorn.

Ber om ursäkt om jag är otydlig.
Jag menar:
Vad har kvittot på Ljudkortet med saken att göra? Det var ju inget fel på det. Det var ju nätagget som brände det.
Detta är vi ju överens om

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB