Permalänk
Snusfri

Assetto Corsa

Assetto Corsa is a new next generation PC-based racing game for Windows, expected to be released in 2013.

Assetto Corsa is being designed to provide a very realistic driving experience, with single player and multiplayer options, officially licensed cars and tracks developed using Laser scan technology, and the highest level of accuracy possible in reproducing real world motor racing environments.

Also, Assetto Corsa will allow for considerable customisation and modification, in order to satisfy the expectations of professional simracers, gamers who prefer to approach the driving experience more progressively, and hobbyists who just like to collect lots of cars and tracks.

Assetto Corsa takes advantage of the experience acquired by the Kunos Simulazioni team with the development of netKar PRO and Ferrari Virtual Academy, both titles being notable as two of the best in the genre for their advanced physics model and vehicle dynamics. Our R&D office, located just inside the international racing circuit of Vallelunga, allows the team to develop the game with the cooperation of real world racing drivers and racing teams.

The Assetto Corsa physics engine is all new, using practical knowledge acquired from working closely with the elite of motorsport in order to engineer the best possible accuracy of physics and tactility of feeling. A physics engine like this begs to be used with officially licensed content: As such, Assetto Corsa will include renditions of international circuits, global car brands, racing prototypes, historic cars, single seaters and some of the most iconic cars ever built, providing a complete, and exciting,racing experience!

Finns "demo" att ladda hem från deras hemsida: http://www.assettocorsa.net/en/

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri

Title: Assetto Corsa
Platform: PC (Steam)
Developer: Kunos Simulazioni
Release Date: 8/11/2013 (Early Access)
Price: £29.99/€34.99/$39.99 (Will go up 22% on final release)
http://store.steampowered.com/app/244210/

Release Trailer:

[highlight]What is Assetto Corsa?[/highlight]

Assetto Corsa is a next-generation driving simulator for Windows PC which reproduces real-world circuits, as well as road and racing cars. The game includes a virtual career (will be added in updates) and allows the player to create and customize offline competitions and multiplayer races to challenge other players.

[highlight]System Requirements[/highlight]

Minimum:
OS: Windows Vista,7,8,8.1
Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
Memory: 2 GB RAM
Graphics: DirectX 10.1 (AMD Radeon HD 6450, Nvidia GeForce GT 460)
DirectX: Version 10
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 15 GB available space
Sound Card: Integrated

Recommended:
OS: Windows Vista,7,8,8.1
Processor: AMD Six-Core CPU, Intel Quad-Core CPU
Memory: 6 GB RAM
Graphics: DirectX 11 (AMD Radeon HD 7870, Nvidia GeForce GTX 660)
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 30 GB available space
Sound Card: Integrated

Early access 1.0 content

[highlight]Cars[/highlight]

Production
- Abarth 500 Esseesse
- Lotus Elise SC
- Lotus Exige Scura

GT
- BMW M3 E30 Evoluzione
- BMW M3 E92
- BMW Z4 E89

GTR
- BMW M3 GT2

Classic GP
- Classic Team Lotus Type 49

Supercar
- Ferrari 458 Italia

Trackday
- KTM X-Bow R

Open Wheel
- Tatuus FA01

[highlight]Tracks[/highlight]

- Autodromo Di Magione
- Autodromo Di Imola
- Silverstone - International
- Autodromo Di Monza Classic 60's Edition

Game will be update regularly with new content.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte detta igår men har inte hunnit testa det ännu.
Tänkte plocka fram min ratt från förrådet och testköra lite i helgen om man får tid över.
Hoppas att detta kan bli riktigt bra för har inte hittat något riktigt bra realistiskt bilspel till PC.

Permalänk
Snusfri

Enligt väldigt många så är detta det absolut bästa racing-sim spelet någonsin.
Skall köpa det själv snart har jag tänkt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kolla ebay om du ska köpa det.
Jag hittade en key för ca 180:- som jag fick ett par timmar efter jag betalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Kolla ebay om du ska köpa det.
Jag hittade en key för ca 180:- som jag fick ett par timmar efter jag betalt

Ifall någon skulle vara intresserad så skulle jag kunna köpa det för ca 120 kr och gifta det(bor utomlands och för någon anledning är ca 90% av alla spel billigare). Givetvis med betalning till mitt svenska konto.

För att återgå till spelet. Efter Forza och GT på respektive konsol, så har jag länge väntat efter ett spel likande detta. Dock så har det en lång väg att gå. Jag älskar racing, time attack, 24h lemans och drifting. Just time attack har det prickat. Nästan. Däremot drifingen som släppts idag är horribel. In i en kurva(haha, kurwa), nudda gasen och 48 piruetter ut i gräset. Varken gas, broms, nedväxling eller gud kan hjälpa dig att rädda den situationen som de sätter dig(har driftat på hobby nivå med allt från BMW520i till AMG SL55 i vad de kallar I-R-L).

Just varför jag betonar drifting läget är för att det är något jag och min bror gillar, och i forza kan vi sittar i timmar, men eftersom jag inte har något Xbox nu så ser jag detta som ett replacement. Men som sagt alpha.

Ang själva timeattack, racing osv så tycker jag att det än så länge fungerar bra. Något som jag är missnöjd över är hur bilarna accelerar. BMW M3 i spelet accelerar snäppet bättre i spelet än vad min hyrda Opel astra med 1,6L.

För dom som gillar racing, och letar efter något som kan jämnföras med Forza/GT för PC, look no futher.

Mappningen för Xbox 360 kontroller måste de fixa också, full höger till full vänster får hela bilen att hoppa.

Edit: Deras jävla slow down to 50 or wait 5 sec kan dö. Lite för hårt på gasen ut ur en kurva, så bakhjulet nuddar curbsen så förlorar man 5 sec eller mindre på att sakta ner.

Edit 2: De måste VERKLIGEN ta bort 50km/h/5 sec reglen,.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa detta nu när det är -25% på Steam. Nästan alla verkar lovorda detta. Är det någon här på Sweclockers som testat? Hittar ingen demo.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag är sugen som fan när de fixar Oculus Rift-stödet ordentligt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag är sugen som fan när de fixar Oculus Rift-stödet ordentligt.

Ok, med rabatten köpte jag det ändå :p. Ska testa med min Rift och se hur det funkar, hört att det inte är något vidare.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Någon som testat Project Cars och Assetto Corsa? Grafiskt verkar de lika, men fysiken?

Permalänk
Medlem

Har nu kört en del Assetto Corsa. Stödet för Oculusen är som sagt so-so än så länge, men spelet i sig har verkligen grym potential - äntligen ett racingspel till PC värd namnet.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jag älskar det! Skönt att kanske behöva slippa investera i en konsol för att få köra ett spel som påminner om Gran turismo men med betydligt fetare ljud och utseende! Kör med en G25 och trackir5, pro setting!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

Ni som har spelet, är det värt de 35€ som det kostar i dagsläget? Vill så galet mycket ha spelet, men känner alltid en liten skepsis att köpa spel i alpha stadiet av utvecklingen. Annars får man väl vänta till i sommar och någon summer sale eller liknande, tyckte jag såg det runt 26€ någon av dagarna under vinter rean. Eller så får man hålla koll på eBay efter en nyckel.

Så vad säger ni, är det värt det?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

Project cars skall vara flera nivåer bättre än detta spel utifrån googlande på nätet.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av spikey13:

Project cars skall vara flera nivåer bättre än detta spel utifrån googlande på nätet.

Är väl ganska svårt att veta just nu då Assetto Corsa är långt ifrån ett färdigt spel och Project Cars är också under utveckling vad jag förstår

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Ni som har spelet, är det värt de 35€ som det kostar i dagsläget? Vill så galet mycket ha spelet, men känner alltid en liten skepsis att köpa spel i alpha stadiet av utvecklingen. Annars får man väl vänta till i sommar och någon summer sale eller liknande, tyckte jag såg det runt 26€ någon av dagarna under vinter rean. Eller så får man hålla koll på eBay efter en nyckel.

Så vad säger ni, är det värt det?

Jag tycker du kan vänta till sommarrean eller så. I och för sig har jag ingen aning om hur nära full release är men finns inte så mycket spelvärde i alphan då man bara kan köra runt ensam på några banor. Men det verkar lovande

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tycker du kan vänta till sommarrean eller så. I och för sig har jag ingen aning om hur nära full release är men finns inte så mycket spelvärde i alphan då man bara kan köra runt ensam på några banor. Men det verkar lovande

Ja det är som jag trodde, då väntar jag ett tag till och hoppas att det kommer med i nån rea. Har inget emot att bara köra omkring ensam egentligen, det är så jag oftast spelar då de flesta i MP-lägen kraschar halva fältet i kurva 1. Vill jag köra MP seriöst kör jag i liga eller en lobby där alla litar på alla.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Är väl ganska svårt att veta just nu då Assetto Corsa är långt ifrån ett färdigt spel och Project Cars är också under utveckling vad jag förstår

fast om du ser test på corza och projectcars ser man att cars äger allt änsålänge.
både fysisk men framför allt grafiskt slår det alla tidigare spel nånsin gjorda
project cars <3

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Har provat spelet en sväng.
Ingen ursäkt att det är i "utvecklingsstadiet" det suger och totalt värdelöst.
Att detta ska vara ett racingspel som ska konkurera med t.ex Rfactor och GTR serien är ett skämt.
Grafiken är snygg men körkännslan är obefintlig.
Men dom behöver väl pengar så därför hypas det upp med reklam samt ett sätt att sälja ett ofärdigt och värdelöst "Arcadespel"

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Snusfri

Här kan ni köpa det för 227:- istället för 330:-
https://cdkeys.com.au/products/Assetto-Corsa.html

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Önskar det fanns en demo på spelet, vill så gärna prova innan man köper. Många säger typ som ovan " Ingen ursäkt att det är i "utvecklingsstadiet" det suger och totalt värdelöst." medans andra som är verksamma inom sim racing branschen, bl.a med bilars fysik säger att fysiken är väldigt bra.

Någon som köpt från cdkeys.com.au?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Snusfri

Jag har köpt Prison Architect från dom och dom är pålitliga, när jag köpte spelet så fick jag det som "gift" på Steam.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Har provat spelet en sväng.
Ingen ursäkt att det är i "utvecklingsstadiet" det suger och totalt värdelöst.
Att detta ska vara ett racingspel som ska konkurera med t.ex Rfactor och GTR serien är ett skämt.
Grafiken är snygg men körkännslan är obefintlig.
Men dom behöver väl pengar så därför hypas det upp med reklam samt ett sätt att sälja ett ofärdigt och värdelöst "Arcadespel"

Det är väl givet att det är en ursäkt att det är i alfa stadie

Vi får se när det går guld.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Har provat spelet en sväng.
Ingen ursäkt att det är i "utvecklingsstadiet" det suger och totalt värdelöst.
Att detta ska vara ett racingspel som ska konkurera med t.ex Rfactor och GTR serien är ett skämt.
Grafiken är snygg men körkännslan är obefintlig.
Men dom behöver väl pengar så därför hypas det upp med reklam samt ett sätt att sälja ett ofärdigt och värdelöst "Arcadespel"

Skrivet av AlbertMwugabi:

Önskar det fanns en demo på spelet, vill så gärna prova innan man köper. Många säger typ som ovan " Ingen ursäkt att det är i "utvecklingsstadiet" det suger och totalt värdelöst." medans andra som är verksamma inom sim racing branschen, bl.a med bilars fysik säger att fysiken är väldigt bra.

Alla är såklart berättigade till sin egna åsikter men jag tycker verkligen helt tvärtemot vad Lindahl säger. Jag skulle även kunna skriva på samma sätt om rFactor och GTR-serien Jag har dock inte spelat rFactor 2 så det kan jag inte uttala mig om. Det ska väl vara bättre men jag har inte hört direkt positiva saker från folk som spelar AC och LFS så jag känner mig inte så intresserad av att prova.

Tycker Assetto Corsa påminner en del om Live for Speed som jag spelat ganska (väldigt...) mycket. Bara att det över huvud taget går att medvetet sladda med bilen både i AC och LFS (på samma sätt som man hade gjort i verkliga livet) tycker jag säger en del om däckfysiken i dessa. Detta har jag även lite erfarenhet av att göra i verkliga livet (två klipp: http://youtu.be/7iB6Vz-UfLA?t=18s http://youtu.be/B-eBRUcOPkg) så jag anser mig känna när det fungerar i ett spel och inte.

Kan utan tvekan rekommendera dig att köpa det trots att det inte finns något demo. Dessutom är det lite billigare (22% tror jag) nu när det är i early access/BETA-stadiet.

Jag tror framtiden för AC är väldigt ljus. Det kommer dessutom att vara modbart vilket öppnar upp en del möjligheter (driftingbilar.. bergsvägar..). Utvecklarna är inte heller alls emot utan snarare för drifting vilket även det är skönt, tvärtom vad gäller LFS tyvärr. Det är dock absolut inte något fel på det officiella innehållet i AC. Riktiga bilar som tagits fram i samband med att faktiskt köra och studera de riktiga bilarna. Banorna är även de riktiga och dessutom laserscannade.

Det enda som är lite oroande med tanke på utvecklarens (KUNOS Simulazioni) tidigare spel är nätkoden. Håller tummarna för att de får till den tillräckligt bra (och såklart t.o.m. väldigt bra).

Har dock sett fler som skrivit liknande (kanske inte fullt så extremt ) som Lindahl men då har det berott på inställningar/utrustning. T.ex. kan input lag skapa en del konstiga känslor och det kanske är något sådant som strular i AC för dig, Lindahl? Eller om du typ inverterat force feedbacken och samtidigt har för låg styrka på den, eller något, för jag kan inte tänka mig att det kan kännas så dåligt för dig när det känns så bra för mig.

Jag påstår inte att AC är perfekt, långt ifrån, men det har redan kommit väldigt långt och det har utvecklats ständigt hittills så än så länge bådar det verkligen gott!

Permalänk
Medlem

Tackar! Detta ska kollas upp

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Köpte det idag och det är fett kul ! kör dock med xbox kontroll men det är roligt ändå

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Ett av de bättre simulatorerna där är. SKA köras med ratt och alla hjälpmedel av.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk

Kör på Racing svårighet men ska testa pro sen går faktiskt helt okej, första gången jag kör ett "riktigt" bilspel men jag har gått från att köra av överallt till att iallafall hänga med AI:n

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Bosse.
Jag kör med G27 och har kört sim racing online sen GTR släpptes.
Första racingspelet var GPL av Sierra. Fortfarande ett av de bättre även idag.
Jag är väldigt kritisk mot AC för det ska inte vara att speltillverkarna släpper Alfa bara för att marknadsföra spelet.
Jag kommer följa utvecklingen men min kritik kommer stå sig tills jag blir övertygad.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Bosse.
Jag kör med G27 och har kört sim racing online sen GTR släpptes.
Första racingspelet var GPL av Sierra. Fortfarande ett av de bättre även idag.
Jag är väldigt kritisk mot AC för det ska inte vara att speltillverkarna släpper Alfa bara för att marknadsföra spelet.
Jag kommer följa utvecklingen men min kritik kommer stå sig tills jag blir övertygad.

Då förstår jag att du inte är helt bakom flötet Dock kan du ju inte på allvar mena att det är "totalt värdelöst" och att "körkänslan är obefintlig"? Om du nu verkligen tycker det så kan du väl komma med lite mer specifik kritik så att man förstår vad du menar, för det du skrev tidigare gör ingen nytta för någon. Det är verkligen inte ett arkadspel och det borde ju du veta.

Varför ska de inte marknadsföra sitt spel? Det är ju även väldigt tydligt att det är early access och inte 1.0 som är släppt?

Det är ju inte heller direkt så buggigt att det inte går att spela? Tycker t.o.m. att det känns mer genomarbetat än andra spel som faktiskt är 1.0.