Permalänk
Medlem

Microsoft Surface Pro 2 problem

Fick nyss hem min Surface och har endast installerat Chrome och Iobit Win 8 Start Menu (för att få tillbaka startknappen)
Problemet är att den är EXTREMT seg och kraschar så fort man trycker på något i botten menyn tex för att se batteri % eller wifi
Kan de vara så att den inte klarar Iobit Win 8 eller vad kan det vara?

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kolla i Aktivitetshanteraren om det är något som käkar upp CPU/RAM?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av HENKZ92:

Fick nyss hem min Surface och har endast installerat Chrome och Iobit Win 8 Start Menu (för att få tillbaka startknappen)
Problemet är att den är EXTREMT seg och kraschar så fort man trycker på något i botten menyn tex för att se batteri % eller wifi
Kan de vara så att den inte klarar Iobit Win 8 eller vad kan det vara?

tacksam för svar.

Den bör klara de flesta program du försöker med.
Men om den nu krashar när du använder menyn från Iobit är det väl snarare det programmet som är dåligt kodat? Eller vad är det "botten menyn" syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Den bör klara de flesta program du försöker med.
Men om den nu krashar när du använder menyn från Iobit är det väl snarare det programmet som är dåligt kodat?

känner också det, och iobit fungerar bra på min stationära dator och även mina laptops

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Har du uppdaterat den (Windows Update)? Om inte, se till att gör det då det varit en del strul med bla. stabilitet med tidigare firmware. Om inte det fungerar skulle jag överväga att fabriksåterställa enheten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner