Permalänk
Medlem

Galaxy Note 2 trådlös laddning

Hej hej.
Tänkte modifiera min Note 2 så att jag kan använda trådlös laddning, jag vet att det finns paket att köpa genom ebay, men jag valde att köpa ett skal för Note 3 och kolla om det gick att modifiera.
Har nu lyckats öppna upp skalet men tänkte bara fråga innan jag försöker modifiera det så att det passar mitt skal.
Kan jag skala av vilken sladd som helst här hemma (för att få fram kopparn) och tejpa (självklart med eltejp) fast vid kontakterna för att testa om den funkar?

Bilder

Fick precis reda på att de blå markerade är för batteriet

Dold text

Är ej speciellt el kunnig så tacksam för all hjälp jag kan få.

Tack på förhand
Pontus.P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awern:

Hej hej.
Tänkte modifiera min Note 2 så att jag kan använda trådlös laddning, jag vet att det finns paket att köpa genom ebay, men jag valde att köpa ett skal för Note 3 och kolla om det gick att modifiera.
Har nu lyckats öppna upp skalet men tänkte bara fråga innan jag försöker modifiera det så att det passar mitt skal.
Kan jag skala av vilken sladd som helst här hemma (för att få fram kopparn) och tejpa (självklart med eltejp) fast vid kontakterna för att testa om den funkar?

Bilder

Fick precis reda på att de blå markerade är för batteriethttp://i.imgur.com/CDsgKsz.jpg
http://i.imgur.com/YGLDKEL.jpg

Dold text

Är ej speciellt el kunnig så tacksam för all hjälp jag kan få.

Tack på förhand
Pontus.P

Smidigast är att provköra med en multimeter först och kolla så du får rätt spänning! Är den för hög finns det risk att telefonen går sönder och batteriet kan eventuellt ta eld!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Smidigast är att provköra med en multimeter först och kolla så du får rätt spänning! Är den för hög finns det risk att telefonen går sönder och batteriet kan eventuellt ta eld!

Ok, tackar. Ska kolla på jobbet imorgon om vi kanske har det. men vad ska den visa isf/Vad ska jag leta efter? om man kollar på andra bilden ser man att det står Output: DC 5.0V / 650mA, har det något med det att göra?
Som sagt är inte kunnig inom el

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awern:

Ok, tackar. Ska kolla på jobbet imorgon om vi kanske har det. men vad ska den visa isf/Vad ska jag leta efter? om man kollar på andra bilden ser man att det står Output: DC 5.0V / 650mA, har det något med det att göra?
Som sagt är inte kunnig inom el

Ja du ska ligga runt 5V, amperen behöver du inte bry dig om (så länge inte telefonen blir så pass varm att den börjar brinna!). Just högre ampere du har desto fortare laddar din telefon kan man säga!

försök också reda ut vilken kabel som är + och -!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~