Mad Catz R.A.T. 7 Contagion Gaming Mouse vs mionix naos 8200

Permalänk

Mad Catz R.A.T. 7 Contagion Gaming Mouse vs mionix naos 8200

Tja. Jag ska köpa en ny Gaming mus och jag har fastnat mellan dom här 2 i rubriken.
Jag har sett att med Mad catz musen kan man ändra vikten och passformen men att många säger att den är för tung även utan några vikter.
Främst tycker jag att mionix musen ser bäst ut och är rätt stor, så som jag vill ha den.
Jag undrar om ni har några förslag på vilken mus jag ska välja och vilken tycker ni är bäst?

Permalänk
Medlem

Problemet med alla Mad Catz justerbara möss är att om du har stora händer måste justera så pass mycket att musen blir obekväm för den har stora hål och urgröpningar där man justerat mycket. Jag tycker personligen inte om deras möss, och viktsystemet... totalt poänglöst i allmänhet, man känner inte tillräckligt stor skillnad på 10 gram osv...

Jag rekommenderar Mionix Naos 8200, jag har en själv och den är bekväm, har riktigt bra sensor och pengarna ligger på bra delar istället för justerbart-lullull och sådant. Dock rekommenderar jag att du helt enkelt går in i en butik och känner efter själv, Inet t.ex. Du kanske är en av dem som tycker om att du kan justera musen till att passa just din hand osv eller att Mionix Naos modellen helt enkelt inte passar din hand, den är väldigt stor och min sambo gnäller över att den är för stor(thats what she said...).

Lycka till, ha de så skoj.

Visa signatur
Permalänk

Jag har en RAT 5 men har inte testat Mionix Naos 8200. Jag valde min eftersom det typ var den enda musen som vägde riktigt mycket och enligt mig andas den kvalitet med stål/aluminium uppbyggnad. Jag vet dock att många tycker illa om rat-mössen eftersom det blir ganska stora "hål" i den när man justerar den. Dessutom så anser jag att viktsystemet är kasst eftersom det är fem vikter på 6 GRAM vardera, musen är så tung från början så det kvittar hur många vikter man har i.

En annan fördel är att om man ätit chips så kan man bara plocka bort greppen vid sidorna och det vid handflatan. Jag är dock inte säker på hur/om man kan plocka bort klick-fingrarna.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Jag har själv en mionix naos och jag kan starkt rekommendera den. Naosen är lätt den skönaste musen jag någonsin prövat :). För min hand passar den perfekt dock så rekommenderar jag samma sak som andra i tråden, åk till en affär och pröva vilken mus som passar din hand bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotland14:

Tja. Jag ska köpa en ny Gaming mus och jag har fastnat mellan dom här 2 i rubriken.
Jag har sett att med Mad catz musen kan man ändra vikten och passformen men att många säger att den är för tung även utan några vikter.
Främst tycker jag att mionix musen ser bäst ut och är rätt stor, så som jag vill ha den.
Jag undrar om ni har några förslag på vilken mus jag ska välja och vilken tycker ni är bäst?

Haft lite olika möss under åren, alltid sökt efter stora möss då jag anser att de ligger bättre i handen, kör just nu R.A.T. 7 och tycker den är väldigt bekväm och det är skönt att man kan skruva upp den så att den blir större, passar bra i handen. Har inte testat Mionixen så kan inte säga något om den.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc