Razer Deathadder avger konstigt ljud vid scrollning :S

Permalänk

Razer Deathadder avger konstigt ljud vid scrollning :S

Tja, som topic säger. Har nyss köpt en Ny razer deathadder respawn, Och tycker att scrolljudet är lite annorlunda. När jag scrollar neråt är det stort sett ljudlöst, men scrollar ja upp så "raspar" det lite i början när ja börjar scrolla och sen försvinner det , och om ja bara scrollar fram ett hak framåt så känns de nästan lite som något sitter löst som framkallar detta ljud. Kan någon här säga hur era Razer deathadder/respan låter när ni scrollar. Eller ska de låta såhär? överigt så funkar det utmärkt att scrolla. Ljust själva ljudet som låter underligt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tja, som topic säger. Har nyss köpt en Ny razer deathadder respawn, Och tycker att scrolljudet är lite annorlunda. När jag scrollar neråt är det stort sett ljudlöst, men scrollar ja upp så "raspar" det lite i början när ja börjar scrolla och sen försvinner det , och om ja bara scrollar fram ett hak framåt så känns de nästan lite som något sitter löst som framkallar detta ljud. Kan någon här säga hur era Razer deathadder/respan låter när ni scrollar. Eller ska de låta såhär? överigt så funkar det utmärkt att scrolla. Ljust själva ljudet som låter underligt.

Köpte min för 2-3 dagar sen låter lika för mig. Trodde det var bara min..
Ska väl antagligen vara så! :/

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Inaktiv

Samma problem här

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Samma problem här

Scrollen funkar ju som vanligt så är väl inga större bekymmer men ja man blev ju lite fundersam!
Men din funkar också som vanligt va?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Keeper of Traditions

In before alla börjar gapa om att razer är skräp... Om det inte låter allt för mycket så ska det nog vara så, eftersom ni har det allihop, annars är det ju bara att höra med butiken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Samma problem här

Vi har i alla fall konstaterat att det är ett problem!

Permalänk
Inaktiv

Musen fungerar som vanligt, har tidigare haft en Razer Abyssus med samma ljud problem. Jag uppgraderade för några månader sedan till en DA2013 i från en G9x. Då Logitech med deras nya mjukvara tog bort valet att stänga av musacceleration för min mus. Känns som att man alltid får bottennapp med sina nya mus inköp.

Permalänk
Medlem

tror alla deathadders har detta, man får leva med det helt enkelt

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Hade detta problem jag med, samt att vänster musknapp slutade fungera efter drygt ett års användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Hade detta problem jag med, samt att vänster musknapp slutade fungera efter drygt ett års användning.

Plocka isär den om du har den kvar och dra i lite WD40 i knappen som inte längre funkar och låter den torka lite sen testar du den igen.
satte fart på min mus igen efter att knapparna började glappa

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb