Geforce GTX 750, 750 Ti och Titan Black i GPU-Z 0.7.6

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 750, 750 Ti och Titan Black i GPU-Z 0.7.6

I den senaste versionen av verktyget GPU-Z tillkommer uppgifter om Nvidias kommande grafikkort, däribland Geforce GTX 750 med arkitekturen Maxwell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Inget nytt under himmelen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Titan Black...dregel

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Snusfri

Ett TBE skulle inte alls sitta fel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

blir bara snurrig. Ge mig ett till 780ti istället. så kör vi tripple på de och hoppas att man klarar sig i minst 3-4 år till

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Titan Black...dregel

Titan black goo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd

när man behöver 1% mer FPS så slänger man ut 2000 kr mer.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av THB:

Ett TBE skulle inte alls sitta fel.

Hm... Vad använder du datorn till? Är du som Tvelander som kör mycket CUDA-beräkningar och sånt?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hm... Vad använder du datorn till? Är du som Tvelander som kör mycket CUDA-beräkningar och sånt?

Hm... Så du själv tycker inte att "Ett TBE skulle inte alls sitta fel "

Se det ur en annan vinkel.

Jag kör Volvo, men en Porsche skulle inte alls sitta fel

Same Shit

Ett eller två eller tre TBE skulle inte alls sitta fel här med Eller varför inte femton, det skulle inte sitta fel det med.
Då kan man ju sälja flera.

Hur som, det skulle inte alls sitta fel.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Flamso:

Hm... Vad använder du datorn till? Är du som Tvelander som kör mycket CUDA-beräkningar och sånt?

Kör dock inga CUDA
Spelar endast

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

när man behöver 1% mer FPS så slänger man ut 2000 kr mer.

Du snackar enbart skit om Nvidias kort och teknologier på sistone. Senaste var g-sync kan slänga sig i väggen.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Discokungen
Skrivet av skog1s:

Hm... Så du själv tycker inte att "Ett TBE skulle inte alls sitta fel "

Se det ur en annan vinkel.

Jag kör Volvo, men en Porsche skulle inte alls sitta fel

Same Shit

Ett eller två eller tre TBE skulle inte alls sitta fel här med Eller varför inte femton, det skulle inte sitta fel det med.
Då kan man ju sälja flera.

Hur som, det skulle inte alls sitta fel.

Men kan vi snälla sluta med jämförelser som involverar bilar? Det är långt ifrån samma sak. Om man utgår ifrån att man faktiskt måste betala kortet själv så är det lite andra grejer som spelar in. Typ hur mycket man faktiskt får för pengarna. Där ligger ju både Titan och 780 Ti riktigt långt bak.

Skrivet av tvelander:

Kör dock inga CUDA
Spelar endast

Ah! Då är jag med! Då är det lite svårare att försvara!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Låt han gråta över nvidias marknads dominans. AMD har inte i närheten av den marknaden Nvidia har så det är bara skoj när NVIDIA hatare kommer in och gråter en skvätt eller för den delen Radeon hatare Jag är neutral i att säga vilka som är "bäst" men de är nog ganska korkat att inte påstå att NVIDIA är lite bättre än Radeon om man kikar på statistik och omsättning och tester. Jag väntar fortfarande på ett test där Radeon hoppar iväg från Nvidia i ren prestanda om vi lämnar ordet pengar/kostnad utanför så är det rätt uppenbart att NVIDIA är ledande. Men jag tycker som sagt de är fantastiskt att AMD krigar och gör givetvist också fantastiska kort. Konkuransen gör båda företagen gott. I slutändan är det ändå dina EGNA pengar och inte någon annans som du spenderar på valet av grafikkort. Känner jag att lägga ett par hundra lappar mer för ett par fps extra så gör jag det utan att någon lipig hatare ska kritisera mitt /hans/hennes val.

Klart man ska få vara kritisk de är ju åsikter men de är kanske lite tröttsamt med negativ kritik som dominerar olika topics istället för konstruktiv.

Senaste 15-16 åren har jag haft allt från Riva TNT till AMD´s Radeon & Nvidias olika Geeforce serier och de som jag faktiskt haft mest buggar med har varit Radeon men jag diggade ändå Radeons satsning så jag köpte flertal Radeon kort under ett antal år och även om de va lite krångligare med drivrutiner och mer buggar för mig så kommer jag säkert i framtiden kommer tillbaka som kund igen.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Flamso:

Men kan vi snälla sluta med jämförelser som involverar bilar? Det är långt ifrån samma sak. Om man utgår ifrån att man faktiskt måste betala kortet själv så är det lite andra grejer som spelar in. Typ hur mycket man faktiskt får för pengarna. Där ligger ju både Titan och 780 Ti riktigt långt bak.

Ah! Då är jag med! Då är det lite svårare att försvara!

Dock när dom kom var det försvarbart, idag inte så mycket.

Kan sitta spela alla spel exakt max om jag vill, Dock ej crysis då det är helt mongo

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Men kan vi snälla sluta med jämförelser som involverar bilar? Det är långt ifrån samma sak. Om man utgår ifrån att man faktiskt måste betala kortet själv så är det lite andra grejer som spelar in. Typ hur mycket man faktiskt får för pengarna. Där ligger ju både Titan och 780 Ti riktigt långt bak.

Det är inte själva jämförelsen som är den viktiga biten i ditt förra citat precis, det viktiga är att du inte kan skilja på "skulle inte alls sitta fel" då den meningen betyder lite som, exakt vad som står.

Att du inte kan se mellan raderna är ju lite sorgligt, men det är lite detsamma som att skriva "att jag önskar att jag hade ett"

Sen kan jag ju samtidigt tycka, och hålla med dig att biljämförelser är rätt tråkiga

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av chadreed:

Låt han gråta över nvidias marknads dominans. AMD har inte i närheten av den marknaden Nvidia har så det är bara skoj när NVIDIA hatare kommer in och gråter en skvätt eller för den delen Radeon hatare Jag är neutral i att säga vilka som är "bäst" men de är nog ganska korkat att inte påstå att NVIDIA är lite bättre än Radeon om man kikar på statistik och omsättning och tester. Jag väntar fortfarande på ett test där Radeon hoppar iväg från Nvidia i ren prestanda om vi lämnar ordet pengar/kostnad utanför så är det rätt uppenbart att NVIDIA är ledande. Men jag tycker som sagt de är fantastiskt att AMD krigar och gör givetvist också fantastiska kort. Konkuransen gör båda företagen gott. I slutändan är det ändå dina EGNA pengar och inte någon annans som du spenderar på valet av grafikkort. Känner jag att lägga ett par hundra lappar mer för ett par fps extra så gör jag det utan att någon lipig hatare ska kritisera mitt /hans/hennes val.

Klart man ska få vara kritisk de är ju åsikter men de är kanske lite tröttsamt med negativ kritik som dominerar olika topics istället för konstruktiv.

Senaste 15-16 åren har jag haft allt från Riva TNT till AMD´s Radeon & Nvidias olika Geeforce serier och de som jag faktiskt haft mest buggar med har varit Radeon men jag diggade ändå Radeons satsning så jag köpte flertal Radeon kort under ett antal år och även om de va lite krångligare med drivrutiner och mer buggar för mig så kommer jag säkert i framtiden kommer tillbaka som kund igen.

Uhm... Det har jag också? De senaste korten jag hade var två 570, innan dess 4850, innan dess 7900 GTO. Så ja, jag är långt ifrån partisk i det här läget. Kanske borde rensa min signatur eller någonting då det inte känns som att man får ha en åsikt om kort i "motsatt läger".

Skrivet av tvelander:

Dock när dom kom var det försvarbart, idag inte så mycket.

Kan sitta spela alla spel exakt max om jag vill, Dock ej crysis då det är helt mongo

Ja det är klart! Det var också ett bra tag sen! Får se vad Maxwell drar fram för roligt!

Skrivet av skog1s:

Det är inte själva jämförelsen som är den viktiga biten i ditt förra citat precis, det viktiga är att du inte kan skilja på "skulle inte alls sitta fel" då den meningen betyder lite som, exakt vad som står.

Att du inte kan se mellan raderna är ju lite sorgligt, men det är lite detsamma som att skriva "att jag önskar att jag hade ett"

Sen kan jag ju samtidigt tycka, och hålla med dig att biljämförelser är rätt tråkiga

Normalt sett så brukar man väl mena att man är sugen på något när man skriver att det inte varit fel? Jag förstår att man normalt sett inte nödvändigtvis menar att man vill köpa kortet för det, men jag har sett den användaren skriva rätt mycket om att köpa 780 Ti och sen att han tänkte köpa Titan Black Edition istället.

Så jag är helt med på vad man menar, men det är klart att jag förutsatte en del som inte stod i hans inlägg. Titan Black Edition kommer med all sannolikhet att vara riktigt onödigt att införskaffa om man bara spelar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hm... Så du själv tycker inte att "Ett TBE skulle inte alls sitta fel "

Se det ur en annan vinkel.

Jag kör Volvo, men en Porsche skulle inte alls sitta fel

Same Shit

Ett eller två eller tre TBE skulle inte alls sitta fel här med Eller varför inte femton, det skulle inte sitta fel det med.
Då kan man ju sälja flera.

Hur som, det skulle inte alls sitta fel.

Shorter skog1s: Jag är avis för att människor har råd med bättre GPU än jag.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Umbrellas:

Shorter skog1s: Jag är avis för att människor har råd med bättre GPU än jag.

Ja, det är klart det är avundsjuka! Det är det alltid när man kritiserar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Alltså jag refererade till _Merc_ inte till dig Klart man ska få ha en åsikt. Men de är ju tragiskt när folk kommer in och skriver Nvidia suger / AMD Suger. Eller som han gjorde 2 tusen kr för 1% mer i fps <---- de är ju bara skitsnack snubben har ju ingen fakta i det han säger bara att han är tjurig för att han skulle behöva punga upp 2 tusen kronor mer för ett kort han säkerligen vill ha eftersom han klagar på det.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Dock när dom kom var det försvarbart, idag inte så mycket.

Kan sitta spela alla spel exakt max om jag vill, Dock ej crysis då det är helt mongo

Med andra ord har du för mycket pengar

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Med andra ord har du för mycket pengar

hehe nej du

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

hehe nej du

Joho du. Du är Tvelander. Du har allt för mycket pengar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Finns många hobbies som kostar mer än data, jag lägger nog ut 20.000+ varje år bara på skidåkning, är ju inte farligt att lägga detsamma på data om det nu är det man gillar mest? hur mycket kostar en golfsäsong? snöskotersäsong? ridning med lektioner?

Om man har ett jobb och älskar gaming så varför inte lägga 10k på datorn varje år?

Jag älskar dock gaming och kör på mitt gtx 460, måste ju ha råd med allt annat jag sysslar med.
Visserligen kanske det blir ett nytt grafikkort nu när jag skadat knät ;/

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Joho du. Du är Tvelander. Du har allt för mycket pengar.

Kan man verkligen ha för mycket pengar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Kan man verkligen ha för mycket pengar?

Japp.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Finns det någon exakt gräns? Är lite nyfiken, så man inte får för mycket

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Kan man verkligen ha för mycket pengar?

Jag skulle påstå att man inte kan ha det eftersom rikedom och dyra nöjen går hand i hand.

Men det är klart att om man kan hantera pengar så har man nog för mycket efter 100 miljoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Discokungen
Skrivet av chadreed:

Alltså jag refererade till _Merc_ inte till dig Klart man ska få ha en åsikt. Men de är ju tragiskt när folk kommer in och skriver Nvidia suger / AMD Suger. Eller som han gjorde 2 tusen kr för 1% mer i fps <---- de är ju bara skitsnack snubben har ju ingen fakta i det han säger bara att han är tjurig för att han skulle behöva punga upp 2 tusen kronor mer för ett kort han säkerligen vill ha eftersom han klagar på det.

Ah! Då är jag med! Sorry, hade en lite dålig dag igår. Var alldeles för aggressiv här! Man får ju lite mer än 1% mer FPS, men han har ju rätt egentligen. Prestanda per krona är tveklöst bäst runt 2000kr, sen flyger det rent åt skogen. Ett 290 är inte 50% bättre än ett 280X, till exempel. Ett 780 Ti är absolut inte 80% bättre än ett 290, trts att det är den ungefärliga prisskillnaden.

Man måste ju fråga sig själv om det är värt det. Är den där märkningen för X eller Ti värt så mycket extra? Jag är glad att mina 290 gick att låsa upp. 4% högre prestanda med samma klockfrekvens. 7% högre prestanda om man jämför stock 290 och 290X. Absolut aldrig värt tusenlappen extra. Sen har jag inte så stor anledning att ha fler än ett kort, egentligen, men det är snyggt och jag kan använda dem till annat. Annars hade jag inte suttit med fler än ett kort då jag har så ofantligt dåliga erfarenheter av SLI och Crossfire.

Jag vill absolut inte betala 2000kr för lite extra prestanda. Nvidia är rätt fina men har lite väl saftiga priser i dagsläget och inget som väger upp prisskillnaden. Det kanske ändras, men absolut inte med Titan Black Edition.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ah! Då är jag med! Sorry, hade en lite dålig dag igår. Var alldeles för aggressiv här! Man får ju lite mer än 1% mer FPS, men han har ju rätt egentligen. Prestanda per krona är tveklöst bäst runt 2000kr, sen flyger det rent åt skogen. Ett 290 är inte 50% bättre än ett 280X, till exempel. Ett 780 Ti är absolut inte 80% bättre än ett 290, trts att det är den ungefärliga prisskillnaden.

Man måste ju fråga sig själv om det är värt det. Är den där märkningen för X eller Ti värt så mycket extra? Jag är glad att mina 290 gick att låsa upp. 4% högre prestanda med samma klockfrekvens. 7% högre prestanda om man jämför stock 290 och 290X. Absolut aldrig värt tusenlappen extra. Sen har jag inte så stor anledning att ha fler än ett kort, egentligen, men det är snyggt och jag kan använda dem till annat. Annars hade jag inte suttit med fler än ett kort då jag har så ofantligt dåliga erfarenheter av SLI och Crossfire.

Jag vill absolut inte betala 2000kr för lite extra prestanda. Nvidia är rätt fina men har lite väl saftiga priser i dagsläget och inget som väger upp prisskillnaden. Det kanske ändras, men absolut inte med Titan Black Edition.

Jag ser va du menar, Klart de är överpris men säg något som inte är egentligen om man kikar på tekniska prylar. Men de går väl inte att undkomma att om du är sugen på att maxa allt på ultra och vill snitta minst 90 + fps non stop så får man betala. Jag gillar mina Nvidia 780ti har inte haft några drivrutins problem eller någon några ljudproblem. Visst va de mycket pengar men jag maxar allt på Bf4a och kommer i toppen på alla benchmarks jag testat och för att nvidia är så lätta med sina drivrutiner. De betyder ju inte att jag tycker Radeon är skit? Men jag har inte sett något test på någon hemsida där ett Nvidia kort av högsta klassen, 780ti, 780, Titan, hamnar lägre i prestanda värde än motsvarande radeon serier, därför va mitt val enkelt, jag får tystare och svalare refenskort med nvidia och några % högre fps .

Sen om de är värt de hundralappar i vissa fall någon tusenlapp är ändå mitt eget val om du förstår vad jag menar så folk ska inte bry sig så mycket om priserna vad andra köper, sen om man själv vill ha ett värsting kort från nvidia och inte har budgeten då förstår jag att man kan bli irriterad men då kan man väl istället välja ett Radeon som får i princip lika bra prestanda för billigare peng?

Jag tycker Nvidia har mer stabilitet och det är väl för de varit med längre än Radeon och har haft en större omsättning och budget och R&D. De betyder ju inte heller att jag i framtiden inte kommer kika på AMD för de vet jag att jag kommer göra, men nu blev de NVIDIA och är nöjd men blir säkert ett Radeon i framtiden för att testa dem igen. Jag kör nu två 780ti från ASUS och är supernöjd. Tycker de är bra att de pushar varandra. Jag bryr mig inte om någon slänger 10 tusen på ett grafikort för de va hans pengar Han får också fortfarande en förbaskat bra produkt

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Finns det någon exakt gräns? Är lite nyfiken, så man inte får för mycket

Den går ungefär vid gränsen där man helt plötsligt börjar få nya vänner som vill låna pengar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds