Tangentbords problem - Samsung ATIV book 9

Permalänk
Medlem

Tangentbords problem - Samsung ATIV book 9

Hej alla,

Jag har idag inhandlat en Samsung ATIV book 9 till kontoret, men inte långt efter unboxing stöter jag på ett problem.

När jag skall koppla ett externt tangentbord och använda mig utav, fungerar inte keypaden. Har testat med 5 olika tangentbord, alla drivrutiner korrekt samt datorn är helt uppdaterad.

Kan detta ha något att göra med att på datorns tangentbord finns det ingen keypad och därav fungerar det inte heller på ett externt tangentbord?

Hoppas någon kan hjälpa mig i denna frågan.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av 1Nkz:

Hej alla,

Jag har idag inhandlat en Samsung ATIV book 9 till kontoret, men inte långt efter unboxing stöter jag på ett problem.

När jag skall koppla ett externt tangentbord och använda mig utav, fungerar inte keypaden. Har testat med 5 olika tangentbord, alla drivrutiner korrekt samt datorn är helt uppdaterad.

Kan detta ha något att göra med att på datorns tangentbord finns det ingen keypad och därav fungerar det inte heller på ett externt tangentbord?

Hoppas någon kan hjälpa mig i denna frågan.

Tack på förhand!

Kanske en dum fråga men är num lock på ifall det ens finns? Brukar vara FN + NUM LOCK på vissa modeller som saknar en separat keypad där de istället är kombinerade med vissa bokstäver på tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Kanske en dum fråga men är num lock på ifall det ens finns? Brukar vara FN + NUM LOCK på vissa modeller som saknar en separat keypad där de istället är kombinerade med vissa bokstäver på tangentbordet.

Inte alls dum fråga, först va den av.. men det fungerar ändå inte ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Kanske en dum fråga men är num lock på ifall det ens finns? Brukar vara FN + NUM LOCK på vissa modeller som saknar en separat keypad där de istället är kombinerade med vissa bokstäver på tangentbordet.

sedan finns det ej någn numlock på datortangentbordet, utan enbart på det externa ..

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst två trådar p.g.a. korspostning (se forumregel § 3.3). Eftersom detta inte är första gången har du också förbrukat rätten att skapa fler trådar om detta ämne.

/KimTjik