Permalänk
Medlem

Begagnat 7970 prischeck

Tjena!

Undra vad ni skulle för ett begagnat Gigabyte 7970 Windforce?

Grafikkortet är 8 månader gammalt och inte använt jätte mycket.

Mvh Traktorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takktor:

Tjena!

Undra vad ni skulle för ett begagnat Gigabyte 7970 Windforce?

Grafikkortet är 8 månader gammalt och inte använt jätte mycket.

Mvh Traktorn

1700 typ om du har kartong och kvitto kvar.

Permalänk
Inaktiv

Garantin gäller inte vid begagnatköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

garanti är inte överförbar

I 9/10 fall funkar det ändå, i alla fall med de större butikerna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Garantin gäller inte vid begagnatköp.

Möjligt, men vilken butik godkänner inte orginalkvitto.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

1500-2000kr

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Garantin gäller inte vid begagnatköp.

jo, har frågat komplett, inet och webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Garantin gäller inte vid begagnatköp.

Kanske inte affärens garanti, nog för att jag inte tror det blir något problem så länge du har kvar kvittot. Värsta fall har man ännu tillverkarens garanti.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Kanske inte affärens garanti, nog för att jag inte tror det blir något problem så länge du har kvar kvittot. Värsta fall har man ännu tillverkarens garanti.

Fel. De flesta affärer erbjuder garanti även om produkten är köpt från en privatperson. Men detta gör inte tillverkare. Iaf inte INTEL och CORSAIR.
Källa: Av egen erfarenhet + en massa läsande

Permalänk

som andra har sagt mellan 1600-2000. Har även sett på sistonde att de går för 2200 på Tradera. Så jag skulle nog slängt ut dem där i sånna fall.
Går även jag i tankar att kränga mina 2 o köpa ett 780ti, då jag gjorde impuls köp på min BenQ skärm
o kan inte använda 3D i den med amd kort, ibland e man lite dum...:)
Men vettitusan, då jag e så grymt nöjd med prestandan i dessa 2 tillsamman nu jag fått dem att lira sjysst ihop:)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

som andra har sagt mellan 1600-2000. Har även sett på sistonde att de går för 2200 på Tradera. Så jag skulle nog slängt ut dem där i sånna fall.
Går även jag i tankar att kränga mina 2 o köpa ett 780ti, då jag gjorde impuls köp på min BenQ skärm
o kan inte använda 3D i den med amd kort, ibland e man lite dum...:)

Minea litecoins med dom i 2 månader så har du både dom korten och ett 780ti!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon185723:

Garantin gäller inte vid begagnatköp.

Normalt sett har inte affären någon skyldighet till andrahands köpare, men ett kvitto utan namn samt tillverkargarantin gäller ju fortfarande.

Skrivet av Pertanbus:

I 9/10 fall funkar det ändå, i alla fall med de större butikerna.

Skrivet av Repair:

jo, har frågat komplett, inet och webhallen.

Instämmer med dessa uttalanden, inet har tom erbjudit mig att skicka fraktsedel samt retunera en vara som var köpt på mitt namn på internet till en kille jag har sålt varan till.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Runt 1500-1600kr skulle jag gissa på.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Minea litecoins med dom i 2 månader så har du både dom korten och ett 780ti!

Hmmmm, ge mig en bra länk o tips om vart jag kan läsa o lra mig hur man gör.. alltid upplagd för lite nytt:)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Wowholypriest:

Hmmmm, ge mig en bra länk o tips om vart jag kan läsa o lra mig hur man gör.. alltid upplagd för lite nytt:)

http://www.sweclockers.com/forum/130-kryptovalutor/1262909-do... om du vill börja med dogecoin annars kan du kolla på dom andra trådarna i forumdelen för kryptovalutor om du vill börja med andra coins.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

Hmmmm, ge mig en bra länk o tips om vart jag kan läsa o lra mig hur man gör.. alltid upplagd för lite nytt:)

En Litecoin pool som är lätt att börja med: https://www.ltcrabbit.com/index.php?page=gettingstarted

*** raderat ***

Länk för att gynna person, § 9
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

Hmmmm, ge mig en bra länk o tips om vart jag kan läsa o lra mig hur man gör.. alltid upplagd för lite nytt:)

Min rekommendation hade nog varit att ladda ned miner från http://guiminer.org/guiminer-scrypt.html
sen gå in på bitcoin.com och sätta upp en wallet så du kan ta emot betalning, sedan gå in på middlecoin.com och använda deras settings. Det är imo det lättaste sättet att komma igång.

Permalänk
Medlem

Haha tråden handlar inte ens om mining. Sluta med minig rekommendationer och hjälp till han istället med värdering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

Hmmmm, ge mig en bra länk o tips om vart jag kan läsa o lra mig hur man gör.. alltid upplagd för lite nytt:)

Orkar inte leta upp länk nu när jag ska gå och lägga mig, men om du ska börja minea så kör på middlecoin.com istället, dem minar automatiskt den coin som ligger bäst till på marknaden och du får betalt i bitcoins, just nu tjänar jag in ca 150-300 kr per dag med en 7970 och två 280x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Haha tråden handlar inte ens om mining. Sluta med minig rekommendationer och hjälp till han istället med värdering!

Sorry du har rätt, mitt tidigare inlägg var nog off topic. Men eftersoms 7970 lämpar sig extremt bra till mining och sånna kort är eftertraktade så skulle jag säga att ett begagnat sådant är värt runt 1800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

En Litecoin pool som är lätt att börja med: https://www.ltcrabbit.com/index.php?page=gettingstarted

testat lite för skoj skull på den, får bara ~48 khs med mitt 7950, är det bra?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

testat lite för skoj skull på den, får bara ~48 khs med mitt 7950, är det bra?

Nej det stämmer verkligen inte. Du borde få ca 600 KH/s. Testa kolla på https://litecoin.info/Mining_Hardware_Comparison samt https://bitcointalk.org/index.php?topic=117221.0 och testa olika inställningar i din .bat fil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Fel. De flesta affärer erbjuder garanti även om produkten är köpt från en privatperson. Men detta gör inte tillverkare. Iaf inte INTEL och CORSAIR.
Källa: Av egen erfarenhet + en massa läsande

De mesta affärer kommer ta emot ett garantiärende så länge du har kvittot, håller jag med om. Angående fabriksgarantin så har jag använt Corsair, OCZ och Sapphire för begagnade varor. Enda gång det kanske blir problem är om du registrerat produkten till något som Asus ROG, Sapphire Select Club och liknande.

Men allvarligt talat generellt sagt brukar detta inte vara något problem, men man vet aldrig om företaget kommer bestrida det tills man prövar. Sen om det är helt lagligt är en helt annan femma.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

De mesta affärer kommer ta emot ett garantiärende så länge du har kvittot, håller jag med om. Angående fabriksgarantin så har jag använt Corsair, OCZ och Sapphire för begagnade varor. Enda gång det kanske blir problem är om du registrerat produkten till något som Asus ROG, Sapphire Select Club och liknande.

Men allvarligt talat generellt sagt brukar detta inte vara något problem, men man vet aldrig om företaget kommer bestrida det tills man prövar. Sen om det är helt lagligt är en helt annan femma.

Ja det går om man inte nämner att man är den andra ägaren. Men enligt reglerna får man inte. Men såna
kända affärer har regler som tillåter garanti vid andrahansköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

som andra har sagt mellan 1600-2000. Har även sett på sistonde att de går för 2200 på Tradera. Så jag skulle nog slängt ut dem där i sånna fall.
Går även jag i tankar att kränga mina 2 o köpa ett 780ti, då jag gjorde impuls köp på min BenQ skärm
o kan inte använda 3D i den med amd kort, ibland e man lite dum...:)
Men vettitusan, då jag e så grymt nöjd med prestandan i dessa 2 tillsamman nu jag fått dem att lira sjysst ihop:)

Vad du än gör, investera inte en krona i 3d. Det är verkligen inte så coolt som det låter.

Visst, det är lite häftigt, men också så mycket extra krångel så man tröttnar fort och går tillbaka att spela "vanligt", dessutom blir man trött i ögonen.

Den enda 3d jag kommer köpa är oculus rift / annan VR.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional