Permalänk
Medlem

Func MS-3 (R2?)

Såg att denna har börjat dyka upp hos ett flertal försäljare, men ingen info skiljer sig från den tidigare MS-3:an.

Någon som har lite information att dela med sig av?

Den är dock billigare än "R1":an.

Permalänk

jag undrar exakt samma sak. Är riktigt sugen på en Func Ms-3 men då den har så många sjukdomar så undrade jag när Func skulle komma med en version 2. Det här verkar som en version 2 men hittar verkligen ingen information om det är fallet. Någon som vet något?

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk

"MS-3 R2 har högra upplösning (5670 emot 5040). Så är helt enkelt en uppdaterad version"

Enligt Inet ifall man kolla kommentarerna till musen på deras hemsida.

Permalänk

Synd. Hade hoppats på att den hade blivit uppgraderad kvalitetsmässigt också. Finns det någon annan mus som har det lilla viloläget för lillfingret som MS-3:an har. För jag var inne på en Mionix naos 8200 men den verkar inte ha det.

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gutblaster:

"MS-3 R2 har högra upplösning (5670 emot 5040). Så är helt enkelt en uppdaterad version"

Enligt Inet ifall man kolla kommentarerna till musen på deras hemsida.

Herregud va dumma Func är om det är det enda som är skillnaden på R2.

Känns som deras mus säljer "endast" design/utformning, det är väl iaf ingen som köper Func för att det är bra kvalite.
Förvisso är det en väldigt bra design, hoppas att min nr 2 håller.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Vad jag kan skilja dom åt på bilderna så verkar det som att r2 har en "dragavlastning" på mussladden.

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk

Världens sämsta namn, nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Världens sämsta namn, nej tack.

Mycket mogen kommentar! det tillför jättemycket till diskussionen och får dig att framstå som en seriös person.

On-Topic

Har nu en func-ms3 (R1:an), och har problem med scrollhjulet då den ibland gör hopp i motsatt riktning emot vad man scrollar. Men om jag försöker få den utbytt, kan jag då få den ny varianten istället? den är ju trots allt billigare än den gamla....Fast så är det finurliga också att jag köpte den för 290kr med musmatta på webhallen super-rea, men det kanske inte är något problem?

Jämför man specifikationerna/produktbeskrivningen som webhallen lagt ut så är det rent av copy-paste

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Mycket mogen kommentar! det tillför jättemycket till diskussionen och får dig att framstå som en seriös person.

On-Topic

Har nu en func-ms3 (R1:an), och har problem med scrollhjulet då den ibland gör hopp i motsatt riktning emot vad man scrollar. Men om jag försöker få den utbytt, kan jag då få den ny varianten istället? den är ju trots allt billigare än den gamla....Fast så är det finurliga också att jag köpte den för 290kr med musmatta på webhallen super-rea, men det kanske inte är något problem?

Jämför man specifikationerna/produktbeskrivningen som webhallen lagt ut så är det rent av copy-paste

Har precis samma problem med scrollhjulet. Skrev ett mejl till Func, som sa att det kan vara ett hårdvarufel, och att jag ska kontakta återförsäljaren för att få den utbytt.

Ringde idag, och R1:an verkar ha gått ut hos Dustin. Man kan få den utbytt till R2:an, eller kanske något annat, då jag fick ett mejl om godkännelse om jag vill ha R2:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har precis samma problem med scrollhjulet. Skrev ett mejl till Func, som sa att det kan vara ett hårdvarufel, och att jag ska kontakta återförsäljaren för att få den utbytt.

Ringde idag, och R1:an verkar ha gått ut hos Dustin. Man kan få den utbytt till R2:an, eller kanske något annat, då jag fick ett mejl om godkännelse om jag vill ha R2:an.

Reklamerade min mus idag i webhallens butik. De var väl bekanta med problemet och brydde sig inte om att testa den ens, de gjorde en beställning på en ny R1:a från centrallagret. Dock. så var jag inte så glad på att vänta allt för länge på en ny så avstod från R2:an. Skulle den ny jag får också vara defekt så skulle det inte vara några problem med att byta upp mig till en R2:a när den kom eftersom den gamla skulle utgå.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

http://www.func.net/news/57/67/Func-MS-3-Revision-2-is-almost...

Permalänk
Medlem

http://www.func.net/en/products/ms-3-revision-2/

Förhoppningsvis håller R2-mössen i mer än ett par månader...

---

http://admin.getanewsletter.com/t/v/1_MzU0Njc4NDk2Mw==/

Permalänk
Medlem

Tycker Func's mattor funkat bra förr och är grymt sugen på att komplettera med tangentbord och ny mus. Men, av förklarliga anledningar har jag inte handlat eftersom det vart lite väl mycket gnäll på de första generationerna. R2 ska tydligen lösa en del problem om man får tro på inter-trollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Tycker Func's mattor funkat bra förr och är grymt sugen på att komplettera med tangentbord och ny mus. Men, av förklarliga anledningar har jag inte handlat eftersom det vart lite väl mycket gnäll på de första generationerna. R2 ska tydligen lösa en del problem om man får tro på inter-trollen

Ja, jag kommer ge den ett försök, kan ju inte vara sämre kvalité än razer tänker jag.

Permalänk
Medlem

Har själv beställt den nya hos Dustin nu, dom har just nu även en kampanj att man får med deras musmatta (Func F-series 10L) på köpet

Visa signatur

Fractal Design Meshify Mini C | Corsair RMX750X | Asrock B550M Steel Legend | AMD Ryzen 9 5900X | Corsair Vengenacne RB PRO SL 32GB | Kingston NV1 M.2 2TB | Be Quite! Dark Rock 4 Pro | EVGA RTX 3070 XC3 ULTRA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mendoz:

Har själv beställt den nya hos Dustin nu, dom har just nu även en kampanj att man får med deras musmatta (Func F-series 10L) på köpet

Inet också

Permalänk
Medlem

Köpte denna idag hoppas dom har fixat så den fungerar 1år iaf.