Digitalkamera - dator - ingen connection..

Permalänk

Digitalkamera - dator - ingen connection..

Helt plötsligt funkar inte anslutningen mellan kameran och datorn, vilken USB-port jag än använder. Om det inte är sladden det är fel på, vad kan det då vara?

Programmet för bildöverföring satte innan igång automatiskt när jag tryckte i sladden i kameran, men nu händer ingenting. Vad kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Helt plötsligt funkar inte anslutningen mellan kameran och datorn, vilken USB-port jag än använder. Om det inte är sladden det är fel på, vad kan det då vara?

Programmet för bildöverföring satte innan igång automatiskt när jag tryckte i sladden i kameran, men nu händer ingenting. Vad kan det vara?

Bara för att klara ut några frågetecken som dyker upp när man läser.

Vad är det för kamera ?

Är kameran påslagen? Är batteriet laddat? (jag vet om att det låter dumt, men jag lovar. det har hänt förr)

Om du går in på start/dator ser du din kamera/minneskort där då?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Bara för att klara ut några frågetecken som dyker upp när man läser.

Vad är det för kamera ?

Är kameran påslagen? Är batteriet laddat? (jag vet om att det låter dumt, men jag lovar. det har hänt förr)

Om du går in på start/dator ser du din kamera/minneskort där då?

En Kodak Easyshare c613.

Har även letat på kodaks hemsida men de har slutat erbjuda mjukvara till modellen.

Japp den har varit både ikopplad och påslagen. Det där "didutt"-ljudet hörs när man kopplar i och ur den, men som sagt det händer ingenting

Har gått in på kontrollpanelen - Skannrar och kameror, men där finns den inte med. Däremot när jag går in på Lägg till ny maskinvara finns den med i listan, och när jag klickar på den så står det att den är ansluten och fungerar korrekt. Så något skumt har hänt.