skulle inte 14.1 mantle komma idag? :(

Permalänk
Avstängd

skulle inte 14.1 mantle komma idag? :(

Tjena skulle inte 14.1 mantle komma idag? har inte fått något än. Ytterliggare försenad tro? Mvh.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

nej, försenad, finns en uppdatera artiken på swec, dagen är inte över, ha lite tålamod.

Uppdatering 140131: AMD meddelar att drivrutinen fortfarande inte är redo. Företaget hoppas att ha en version för media fredag eftermiddag EST, vilket innebär någon gång ikväll svensk tid. Om denna även når slutanvändare och i så fall när är oklart.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Men rätt om vi får tillgång till Mantle idag finns det väl ingen egentlig nytta av den än så länge?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 100mbit:

Men rätt om vi får tillgång till Mantle idag finns det väl ingen egentlig nytta av den än så länge?

BF4 har ju sitt Mantle-stöd aktiverat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vilket har förstört spelet för oss andra..
Patchen var helt onödig för mig och några vänner som är GTX användare och skapade bara fler buggar..

EDIT: Alla "GTX" användare var väl inte med om missfallen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Vilket har förstört spelet för oss andra..
Patchen var helt onödig för oss GTX användare och skapade bara fler buggar..

Oss GTX användare? Ja, jag vill då omedelbart hoppa ur din gruppering för jag välkomnar denna patchen.
Många bra förändringar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vilket har förstört spelet för oss andra..
Patchen var helt onödig för oss GTX användare och skapade bara fler buggar..

Ruskigt bra förändring, både tekniska förbättringar samt features. Tom. konsollägare gillar denna patch.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Oss GTX användare? Ja, jag vill då omedelbart hoppa ur din gruppering för jag välkomnar denna patchen.
Många bra förändringar.

Skrivet av Gambit_2K:

Ruskigt bra förändring, både tekniska förbättringar samt features. Tom. konsollägare gillar denna patch.

Inte bara jag, utan många vänner som använder nvidia kort, har alla fått problem de inte haft tidigare..
skum grafik, seg uppladdning av texturer, samt black screens.. De var rent tvärtom för mig, jag hade aldrig problem innan mantle patchen ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vilket har förstört spelet för oss andra..
Patchen var helt onödig för oss GTX användare och skapade bara fler buggar..

Tror knappast ''fler buggar'' har skapats genom detta. Tror helt enkelt att du vill intala dig själv att Dice har failat igen om jag ska vara ärlig, eftersom jag själv inte märkt några ''fler buggar''. Jag har inte märkt några fler buggar med mitt AMD kort men eftersom mantle drivrutinen fortfarande inte är ute borde inte BF4 patchen leverera mer buggar till GTX användare i gämförelse med AMD användare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Inte bara jag, utan många vänner som använder nvidia kort, har alla fått problem de inte haft tidigare..
skum grafik, seg uppladdning av texturer, samt black screens.. De var rent tvärtom för mig, jag hade aldrig problem innan mantle patchen ..

Funkar bättre för mig än vad det har gjort innan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Tror knappast ''fler buggar'' har skapats genom detta. Tror helt enkelt att du vill intala dig själv att Dice har failat igen om jag ska vara ärlig, eftersom jag själv inte märkt några ''fler buggar''. Jag har inte märkt några fler buggar med mitt AMD kort men eftersom mantle drivrutinen fortfarande inte är ute borde inte BF4 patchen leverera mer buggar till GTX användare i gämförelse med AMD användare...

Kolla mina tidigare inlägg för bf4, alltid tyckt bf4 vart bra.. tycker fortfarande det.. Jag sa t.o.m. att jag aldrig crashat tidigare, vilket fått mig o bli kallad fanboy.. Jag bryr mig inte om vad Dice failat med, eller vad EA betalat andra pengar hungriga streamers att säga. Jag säger det som händer på min skärm.. Och de är total kaos

Permalänk

Patchen gjorde susen för mig, spelet startar ju i minst 50% av fallen numera. Något det inte gjorde innan.

Permalänk
Medlem

Mantle påverkar inte alls DirectX renderingen. Två skilda grejer, så det är nog din fantasi eller annat än Mantle som förstört ditt liv

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Funkar bättre för mig än vad det har gjort innan.

Samma här.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Mantle påverkar inte alls DirectX renderingen. Två skilda grejer, så det är nog din fantasi eller annat än Mantle som förstört ditt liv

Sa aldrig att Mantle pajat mitt bf.. Sa bara Mante pantchen för att jag inte pallar bry mig om siffor.. Patch 1.2 eller vafan de nu är --.- Och jag vet mkt väl vad DirectX och Mantle är..

Permalänk
Inaktiv

Jag läste någonstans något om att skribenter kanske får tillgång till beta 14.1 runt 21.00 idag. Vi får nog hoppas på att någon omedvetet råkar läcka den.

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Avstängd

Ja, det var ju bara detta som fattades

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB