Permalänk
Medlem

Märklig grej vid streaming!

Hej!

Har en grej som jag inte förstår. Prövat reseta modem osv.

När jag försöker strema vissa filmer går det ej från wlan, men om jag använder 3g nätet på mobilen fungerar det utmärkt. Det konstiga är att detta gäller bara vissa filmer, andra filmer går utmärkt att streama via wlan, det gäller flera olika sajter.

Någon sol har en aning om varför det blir såhär?

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med Plex. Det gick att surfa men försökte jag streama film gick det inte. Jag uppdaterade min router, Asus ac66, förra veckan och sedan dess verkar problemet ha försvunnit.

Vilken router har du?

Permalänk
Medlem

Ok!

Jag har en netgear cg3100, comhem!

Detta problem har jag aldrig haft förut dock!

Permalänk
Skrivet av Megachef:

Hej!

Har en grej som jag inte förstår. Prövat reseta modem osv.

När jag försöker strema vissa filmer går det ej från wlan, men om jag använder 3g nätet på mobilen fungerar det utmärkt. Det konstiga är att detta gäller bara vissa filmer, andra filmer går utmärkt att streama via wlan, det gäller flera olika sajter.

Någon sol har en aning om varför det blir såhär?

Det är väldigt troligt att det är din operatör som har problem, ge det en dag så kommer det nog lösa sig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Det är väldigt troligt att det är din operatör som har problem, ge det en dag så kommer det nog lösa sig.

Jo, det kanske är så. Ska ringa till comhem, annars får jag väl avvakta. Tänkte mer om någon hade varit med om detta som visste vad felet var.

Permalänk
Medlem

Problemet kvarstår, pratat med comhem. Dom har ingen aning. Nån som vet vad jag kan göra? Sjukt irriterande!

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma fel! Försöker streama från t.ex swefilmer.com eller mobilfilm.tv men när jag klickar på en film jag vill se så får jag bara upp en svart ruta och efter ett tag så kommer en playknapp med ett streck över. Började för mig i fredags problemet. Jag har testat att köra en reset på min router CG3100, uppdaterat Apple tv, startat om allting öppnat alla möjliga portar o inställningar i routern. Hängt i massa forum o frågat om tips men utan resultat.

Jag har inte ringt comhem än, men ni verkar ha gjort det? Återkom gärna här om du kommer på what to do eller vad felet är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MistyWah:

Jag har exakt samma fel! Försöker streama från t.ex swefilmer.com eller mobilfilm.tv men när jag klickar på en film jag vill se så får jag bara upp en svart ruta och efter ett tag så kommer en playknapp med ett streck över. Började för mig i fredags problemet. Jag har testat att köra en reset på min router CG3100, uppdaterat Apple tv, startat om allting öppnat alla möjliga portar o inställningar i routern. Hängt i massa forum o frågat om tips men utan resultat.

Jag har inte ringt comhem än, men ni verkar ha gjort det? Återkom gärna här om du kommer på what to do eller vad felet är!

Bra att du berättade det! Då kan jag tala om det för comhem när dom ringer imorgon att du har samma problem! Dom påstod sig löst problemet igår efter jag fel anmält. Men det funkar iaf inte. Jag vet 2 personer till jag känner som har samma problem med comhem. Återkommer när dom ringt tillbaka till mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ah vad fint!

En grej jag inte fattar bara är att det funkar när jag streamar från paddan via svtplay appen. Men internetsidor som mobilfilm.se och swefilmer.com är det helt stop. Vart bor du någonstans? Jag bor i Gbg

Permalänk
Medlem

Fungerar inte här heller, försöker streama från Swefilmer hos min flickvän som har ComHem, men det funkar inte. Fungerar dock utmärkt både på Telia's och Telenor's nät, väldigt konstigt...

Permalänk
Medlem

Jag ringde comhem igår och dom bytte frekvens på mitt modem eftersom jag hade en ganska "vanlig" på min. Detta kan störa då det är fler i huset som ligger på samma frekvens. Men detta hjälpte ingen vart. Jag testade mitt nätverk med bredbanskollen och fick att jag kunde ta emot 38mbit och skicka 16mbit. Så detta heller borde inte vara något problem då jag sitter på en 100 lina.

Skall ringa dom idag igen och kolla vad som sägs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MistyWah:

Jag ringde comhem igår och dom bytte frekvens på mitt modem eftersom jag hade en ganska "vanlig" på min. Detta kan störa då det är fler i huset som ligger på samma frekvens. Men detta hjälpte ingen vart. Jag testade mitt nätverk med bredbanskollen och fick att jag kunde ta emot 38mbit och skicka 16mbit. Så detta heller borde inte vara något problem då jag sitter på en 100 lina.

Skall ringa dom idag igen och kolla vad som sägs.

Felet ligger hos comhem, inte hos oss! Dom har lagt en felanmälan (igen), dock ej fått något svar än!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det fler som har detta fel? Säg till här i så fall, ju fler, desto lättare att tvinga comhem att agera, eller ring dom och felanmäl! Pratade med dom nu iaf. Dom säger som sist att dom prövat från deras håll. Men felet kvarstår iaf för mig. Ni andra?

Permalänk
Medlem

Detta problem är nu löst för mig!

Permalänk
Medlem

Ja det funkar för mig med nu!

Jag ringde igår till dom, då dom sa att detta skulle vara löst. Jag trodde inte detta då jag satt på jobbet och inte kunde kolla så jag bad dom ringa upp ikväll nu så vi kan gå igenom en felanmälan. Men detta behövs inte nu då!