Crossfire r9 290 kylnings problem? lösning ?

Permalänk
Medlem

Crossfire r9 290 kylnings problem? lösning ?

Tjenare! jag har suttit och blivit knäpp på dessa orginal "fläktar" som finns på dessa r9 290 msi kort.
Och jag hade gärna fått ner tempen på dessa grafik kort utan att behöva betala en sjuhelvetes massa pengar för vattenblock osv osv,

Jag har kollat runt och sett att nzxt släpper g10 kraken för vattenkylning ( blabla ).. Men då börjar jag fundera om det finns plats för det mellan dessa monster.

Tack o hej lever pastej.

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk

Kör riktig vattenkylning blir bäst så istället för massa konstiga kyl lösningar. Så blir det så mycket snyggare i lådan med.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Mmm riktig vattenkylning, jag har 2st 290x. Vart tok less fläktarna och tänkte byta kylning.
Funderade på arctic vattenkylning, nzxt metallbit som man sen sätter t.ex h110 på och till sist riktigvattenkylning.
Kan verkligen inte annat än rekomendera riktig vattenkylning.
Mina kort ligger på 50 grader nu med oc på 10% och med bara noctua fläktar och be quiet nätagg ligger min dator under 20db. Den hörs inte.

Permalänk
Medlem

finns ju ochså koolance VID-AR290X som klarar av att hålla ner 290 på 45 grader vid full load. men det passar endast på referens kort. har du kollat så kraken passar på ett msi kort? jag antar att du kör me crossfire då du säger "Men då börjar jag fundera om det finns plats för det mellan dessa monster"

har du en expansionsplats ledig mellan dom så borde det inte vara några problem

Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk
Medlem

Det handlar ju mer om hur stor och många radiatorer du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Mmm riktig vattenkylning, jag har 2st 290x. Vart tok less fläktarna och tänkte byta kylning.
Funderade på arctic vattenkylning, nzxt metallbit som man sen sätter t.ex h110 på och till sist riktigvattenkylning.
Kan verkligen inte annat än rekomendera riktig vattenkylning.
Mina kort ligger på 50 grader nu med oc på 10% och med bara noctua fläktar och be quiet nätagg ligger min dator under 20db. Den hörs inte.

" noob fråga här då " - vars beställde du dina delar ifrån ? hatar att söka igenom hela webben för att finna något vettigt.

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk
Medlem

http://www.coolerkit.se/ och Inet.se
Har jag beställt från.
Jag rekomenderar 2 radiatorer. (290x crossfire)
Med 1 radiator (280) Är vrm tempsen jätte bra, men Gpu går upp mot 58 grader.
Det är med noctua fläktar som är super tysta, men med mer radiator styrka så funkar det ändå.
Låga temps och dator under 20db, Sjukt skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

http://www.coolerkit.se/ och Inet.se
Har jag beställt från.
Jag rekomenderar 2 radiatorer. (290x crossfire)
Med 1 radiator (280) Är vrm tempsen jätte bra, men Gpu går upp mot 58 grader.
Det är med noctua fläktar som är super tysta, men med mer radiator styrka så funkar det ändå.
Låga temps och dator under 20db, Sjukt skönt.

Okej - tack för hjälpen! är det någon skilnad mellan 290 och 290Xs setup ?

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.