Permalänk

M-Power

Det är väl minst 8 år sen jag byggde ihop en dator så tänkte att det var dags. Denna gången med vattenkylning. Inte direkt för super overclockning men snarare för att ha en stabil snabb dator i värmen här nere.

Bygget består av;

Intel Core i7-4770K, körs just nu stabilt på 4500 MHz
Maximus VI Formula
ASUS GTX 780Ti
ASUS RaidR Express SSD (för operativ systemet)
Samsung EVO 840 512GB
16GB Corsair Dominator 2400 (8GB*2)
Corsair RM 1000 Powersupply
ASUS BW-16D1HT Blueray
EK-KIT 360 HFX
EK-FC780 GTX Ti - Acetal+Nickel
Corsair SP120PWM x 6
Bitfenix Recon
Corsair Obsidian 900D

ASUS PB-278 LCD via Displayport
CM storm quickfireTK
Logitech M570 wireless trackball

Med ljudsystem via SPDIF till
Denon AVR- 3806
Dali Zensor Vokal som center speaker
2 x Dali Zensor 5 Sido högtalare
2 x Dali Zensor 1 som surround högtalare
1 x Dali Sub E-12 F

Så man får lite tryck!!! i ljudet hehe

Maskinen är i gång men inte helt färdigbyggd men användbar just nu. Har inga hårddiskar alls i maskinen utan skall ha den med bara SSD via SATA eller PCIE.

M-Power

Permalänk

Nice bygge! Gillar din RAID-R!!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag hade bytt ut den pumpen! Låter väldigt mycket och ser ut som stryk när den är monterad som den är.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ser ut som riktigt kaos. Jag hade nästan satsat på en blå-röd-vitt tema för de är mer unikt och annorlunda. Hade även satt en fläkt på den tomma platsen, enbart för att göra de mer enhetligt även om den inte uppfyller en speciell funktion.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag hade bytt ut den pumpen! Låter väldigt mycket och ser ut som stryk när den är monterad som den är.

Tjena Kvickstick. Jag vet inte vilket ex du fått av den pumpen men min är helt tyst. Det är lite vibrationer i den men den sitter på sniskan med en skruv och en av de medföljande gummi ljud dämparna. Klart det ser ut som stryk där den sitter eftersom jag just håller på att testa ut vattensystem för första gången ochdå är det enklast att först se hur det fungerar innan man fixar plåtar o diverse. Men pumpen fungerar utmärkt och är tystare än luft suset från fläktarna.

Permalänk

Om man kallar ett bygge M-power förväntas ett MSI m-power moderkort

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk

hehe.. M-Power har inte ens med datorer att göra inte i min använding i alla fall. Resten får du se senare

Permalänk
Medlem

Byt plats på de vita och röda fläkt "ringarna" och måla om den vita till mörk blå.

Dold text
Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Mycket besviken på hur hela loopen är uppsatt. Jag hoppas verkligen att städar upp och placerar saker annorlunda. Min inre datorbyggare gråter en liten tår, hoppas det blir en fin slutprodukt sådana där komponenter förtjänar ett snyggare bygge. Samt försök hålla dig till ett färgschema t.ex. rött. 900D är ett av dem bästa vattenkylningschassis på marknaden utnyttja dess storlek och kom igen, fyll på med radiatorer det ska se mäktigt ut.

Permalänk
Inaktiv

Snyggar kan du allt! Väntar med att rösta

Permalänk

Köp en bättre pump och gör loopen snyggare!!!!!

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Skrivet av hammerTH:

Mycket besviken på hur hela loopen är uppsatt. Jag hoppas verkligen att städar upp och placerar saker annorlunda. Min inre datorbyggare gråter en liten tår, hoppas det blir en fin slutprodukt sådana där komponenter förtjänar ett snyggare bygge. Samt försök hålla dig till ett färgschema t.ex. rött. 900D är ett av dem bästa vattenkylningschassis på marknaden utnyttja dess storlek och kom igen, fyll på med radiatorer det ska se mäktigt ut.

Nu tycker jag du "sågade" galleri ägaren lite väl mycke! håller med om att mycket går göra bättre å snyggare men han kanske inte är klar å testar än?
När man ska ha M power tema så kan man inte hålla sig till en färg heller utan det krävs tre färger.
Har själv ett 900D fullt med vattenkylning å det är som ett drömmchassie jag ska lägga upp ett galleri snart på det men tyvär så va min systemkamera paj när jag byggde det så jag fick ta med mobilkameran ist så bildkvallan är inte så bra.

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Skrivet av timberjack:

Nu tycker jag du "sågade" galleri ägaren lite väl mycke! håller med om att mycket går göra bättre å snyggare men han kanske inte är klar å testar än?
När man ska ha M power tema så kan man inte hålla sig till en färg heller utan det krävs tre färger.
Har själv ett 900D fullt med vattenkylning å det är som ett drömmchassie jag ska lägga upp ett galleri snart på det men tyvär så va min systemkamera paj när jag byggde det så jag fick ta med mobilkameran ist så bildkvallan är inte så bra.

Skrivet av Najsisen:

Byt plats på de vita och röda fläkt "ringarna" och måla om den vita till mörk blå.

Jo M-Power behöver 3 färger plus lite vitt så det skall vi fixa till. Som sagt Systemet är inte klart!!! (för de som klagar på loopen hehe) Håller på att kolla om uppsättningen är värd namnet Det har inte börjat så tokigt. Men det finns säkert mer att ge eftersom jag inte provat med att öka diverse spänningar i systemet förutom vad eventuellt GPU tweaken osv. gör självmant. Dvs uppkopplingen är temporär medan jag lär mig vad som fungerar och vad som inte fungerar mend vattenkylning.

Skall lägga upp ett foto på sleeve kombinationen jag tänkt använda.

http://www.3dmark.com/fs/1648145 Firestrike 1.1 bättre än 96% av alla system.
http://www.3dmark.com/cg/1367450 Cloudgate Bättre än 99% av alla system.
http://www.3dmark.com/is/1528944 Icestorm

Eftersom jag redan sett att Z87chipsettet blir för varmt för min smak blir det minst ett block till att vattenkyla och med det så räknar med att köra två separata loopar.

Men tack för alla kommentarer. Är bara kul att höra olika åsikter om mitt bygge.

Permalänk
Avstängd

Varför så negativa, jag tycker detta klart har potential.
Ingen mening med ett system som bara ser snyggt ut om det inte fungerar bra, så varför inte prova ut det ordentligt innan man investerar i en massa dyra prylar som kanske inte passar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number