Köpa nya hörlurar för 2200 kronor.

Permalänk
Medlem

Köpa nya hörlurar för 2200 kronor.

Hej, går i tankarna att köpa ett par rejäla hörlurar för att lyssna på musik med. Har aldrig haft ett riktigt par med hörlurar förut så att vet inte riktigt vad man ska lyssna efter eller vad man ska kolla på. Har lyckats bilda mig en liten uppfattning om ljud produkter, men skulle behöva hitta ett par hörlurar eftersom jag inte riktigt vet vad som är bra, har tittat på några stycken från lite olika tillverkare men vet inte om det är något att ha.

Lyssnar egentligen på flera olika sorters musik, men kanske lite extra på house osv, men känner ändå inte att jag behöver värsta "baslurarna" för det utan tar hellre ett par som presterar allmänt bra med alla sorters musik. Som jag har förstått så verkar öppna hörlurar vara det bästa om man vill ha bra ljud, kommer bara använda hörlurarna hemma så kommer ändå aldrig att störa någon. Men vet inte det kanske ska vara stängda eller semiöppna, men tror att öppna blir perfekt för mig. Kollar även mycket på film och youtube, vet inte inser spelar nån större roll men kan vara viktigt. Kan tilläggas att jag också använder de under långa perioder så vill att de ska vara riktigt sköna att ha på sig.

Hade inte riktigt tänkt att köpa hörlurarna än utan om max två månader men känner att det kan vara dags att kolla nu så jag har gott om tid att fundera. Jag hade tänkt att lägga runt 2200 kronor för hörlurar men kan som allra max gå upp till 2500 kronor.Men om det är liten skillnad mellan ett par för 1800 och 2200 så är jag nog mer intresserad av ett par för 1800.

Jag har som sagt kollat på några olika modeller som jag tycker verkar bra enligt reviews, men det känns ändå att jag inte riktigt vågar slänga 2200 för ett par lurar som "Iknowhifi1234" rekommenderat. De är ganska olika och kostar lite olika men tycker att alla verkar prestera någorlunda bra.

De jag har kollat på är:
AKG K 702
AKG 272 HD
AKG 242 HD
Sennheiser HD 598
Sennheiser momentum

Jag är nog mest intresserad av momentum eller K 702. Även fast utseendet på 272 Hd och 242 hd tilltalar väldigt mycket. Undrar också om man behöver en hörlursförstärkare för att få ut det mesta av dessa hörlurar och hur mycket en sån kostar? Men också om det är nödvändigt att köpa en sån direkt eller om man kan vänta ett par månader med en sån.

Tror att jag fått med allt som jag hade säga, om det är något jag missat är det bara fråga om det.

Lade till lite om komfort.
Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Om du är sugen på öppna föreslår jag Beyer BT990 och en O2-byggsats (om du kan bygga ihop själv, man sparar över 400kr på det).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18752
http://www.headnhifi.com/diy-kits/o2-kit-full

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om du är sugen på öppna föreslår jag Beyer BT990 och en O2-byggsats (om du kan bygga ihop själv, man sparar över 400kr på det).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18752
http://www.headnhifi.com/diy-kits/o2-kit-full

Innebär det att man löder ihop och sånt själv?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Hej, går i tankarna att köpa ett par rejäla hörlurar för att lyssna på musik med. Har aldrig haft ett riktigt par med hörlurar förut så att vet inte riktigt vad man ska lyssna efter eller vad man ska kolla på. Har lyckats bilda mig en liten uppfattning om ljud produkter, men skulle behöva hitta ett par hörlurar eftersom jag inte riktigt vet vad som är bra, har tittat på några stycken från lite olika tillverkare men vet inte om det är något att ha.

Lyssnar egentligen på flera olika sorters musik, men kanske lite extra på house osv, men känner ändå inte att jag behöver värsta "baslurarna" för det utan tar hellre ett par som presterar allmänt bra med alla sorters musik. Som jag har förstått så verkar öppna hörlurar vara det bästa om man vill ha bra ljud, kommer bara använda hörlurarna hemma så kommer ändå aldrig att störa någon. Men vet inte det kanske ska vara stängda eller semiöppna, men tror att öppna blir perfekt för mig.

Hade inte riktigt tänkt att köpa hörlurarna än utan om max två månader men känner att det kan vara dags att kolla nu så jag har gott om tid att fundera. Jag hade tänkt att lägga runt 2200 kronor för hörlurar men kan som allra max gå upp till 2500 kronor.Men om det är liten skillnad mellan ett par för 1800 och 2200 så är jag nog mer intresserad av ett par för 1800.

Jag har som sagt kollat på några olika modeller som jag tycker verkar bra enligt reviews, men det känns ändå att jag inte riktigt vågar slänga 2200 för ett par lurar som "Iknowhifi1234" rekommenderat. De är ganska olika och kostar lite olika men tycker att alla verkar prestera någorlunda bra.

De jag har kollat på är:
AKG K 702
AKG 272 HD
AKG 242 HD
Sennheiser HD 598
Sennheiser momentum

Jag är nog mest intresserad av momentum eller K 702. Även fast utseendet på 272 Hd och 242 hd tilltalar väldigt mycket. Undrar också om man behöver en hörlursförstärkare för att få ut det mesta av dessa hörlurar och hur mycket en sån kostar? Men också om det är nödvändigt att köpa en sån direkt eller om man kan vänta ett par månader med en sån.

Tror att jag fått med allt som jag hade säga, om det är något jag missat är det bara fråga om det.

Jag har AKG K 702 och älskar dem (inte för att jag äger dem, de är verkligen bra)! De har väldigt neutralt ljud men mycket detaljerat och tydligt. Bred ljudbild. De låter bra till allt i princip men de saknar den tyngsta basen, du kan höra den, men den skakar inte om dig, vilket kan göra att de upplevs som lite tråkiga ibland.
Vidare sitter de lätta som en fjäder på ens huvud, så att man nästan glömmer att de sitter där när man lyssnar eller spelar.

De är perfekta för min användning (musik, film spel) och jag kan inte annat än rekommendera dem!

De är ganska lättdrivna men kan med fördel användas med DAC eller liknande.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Innebär det att man löder ihop och sånt själv?

Japp, du får en PCB och massa komponenter som du löder på.
Samma sak som dessa fast med alla tillbehör också.
http://www.headnhifi.com/diy-kits/o2-parts-kit
http://www.headnhifi.com/pcb/o2-pcb

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Japp, du får en PCB och massa komponenter som du löder på.
Samma sak som dessa fast med alla tillbehör också.
http://www.headnhifi.com/diy-kits/o2-parts-kit
http://www.headnhifi.com/pcb/o2-pcb

Hm, vet inte om jag vågar mig på det, får nog fundera på saken. Skulle ju kunna vara en bea idé. Är det svårt att göra själv?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Hm, vet inte om jag vågar mig på det, får nog fundera på saken. Skulle ju kunna vara en bea idé. Är det svårt att göra själv?

Om du har lött något förut ska det inte vara så svårt. Du kan dock behöva lägga ner lite tid på det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om du har lött något förut ska det inte vara så svårt. Du kan dock behöva lägga ner lite tid på det.

Har tyvärr aldrig lött själv så att då kanske det blir ganska svårt. Men får som sagt fundera på det.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD598 är förbaskat bra.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Sennheiser HD598 är förbaskat bra.

Jo, har också hört det.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Jag har AKG 271 MkII. Riktigt bra. Använder dom för musikprod (och lyssna på musik)

Funderar på att köpa några nya för att frun snor dom hela tiden.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Själv har jag Beyerdynamic Custom One Pro, och ångrar inte köpet en sekund! Värda att kolla in imo.

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem

Har ett par HD595 (HD598 föregångaren) just nu men är lite less på dom. Dom är riktigt bra men jag saknar den där lilla extra punchen, sen har dom spruckit på två ställen för att jag tappat dom i golvet några ggr...

Har beställt ett par DT990 Pro som kommer till veckan förhoppningsvis. Ska bli roligt att jämföra dessa två!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Sennheiser momentum är väl ett par mobil lurar så inte säker på om dem kommer låta jätte bra till en dator, t.ex har ett par Denon AH-D510R som är gjorda för mobil och där låter dem riktigt bra men kopplar jag dem till datorn så låter dem dåligt, medans mina Beyer Custom One Pro låter riktigt bra till datorn men låter mindre bra till mobilen och skulle nästan säga att Denon lurarna låter bättre till mobilen än Beyer lurarna gör, så kan vara värt att kolla upp det.

Sen har jag köpt ett par velour kuddar till Beyer då pleather (fake läder) man får med tryckte för mycket på mina öron och skillnaden där var att man förlorade lite bas men lurarna har rejäl bas ändå, ska finnas kuddar i riktigt läder som behåller basen och känns bättre än velour och pleather men det är bara vad jag har läst och inte testat själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Sennheiser momentum är väl ett par mobil lurar så inte säker på om dem kommer låta jätte bra till en dator, t.ex har ett par Denon AH-D510R som är gjorda för mobil och där låter dem riktigt bra men kopplar jag dem till datorn så låter dem dåligt, medans mina Beyer Custom One Pro låter riktigt bra till datorn men låter mindre bra till mobilen och skulle nästan säga att Denon lurarna låter bättre till mobilen än Beyer lurarna gör, så kan vara värt att kolla upp det.

Sen har jag köpt ett par velour kuddar till Beyer då pleather (fake läder) man får med tryckte för mycket på mina öron och skillnaden där var att man förlorade lite bas men lurarna har rejäl bas ändå, ska finnas kuddar i riktigt läder som behåller basen och känns bättre än velour och pleather men det är bara vad jag har läst och inte testat själv

Hm, det låter ju klokt. Har inte tänkt på det och hade inte tänkt att använda lurarna till mobilen så att man kanske inte ska satsa på momentum. Men det verkar som om det är flera som rekommendera custom one pro så det kanske blir aktuellt att kolla på den.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Nu är det här under budget men dessa skulle vara jävligt bra...har funderat länge på dom:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=256102

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

En DAC eller ett externt ljudkort är att måste, det är som natt & dag skillnad. Eftersom du lyssnar på mycket house hade jag tittat på några andra lurar med djupare bas än de du listat, t.ex Beyerdynamic.

Tro mig jag har ett par HD598 som jag tröttnat på pga basen som lämnar mer att önska helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

En DAC eller ett externt ljudkort är att måste, det är som natt & dag skillnad. Eftersom du lyssnar på mycket house hade jag tittat på några andra lurar med djupare bas än de du listat, t.ex Beyerdynamic.

Tro mig jag har ett par HD598 som jag tröttnat på pga basen som lämnar mer att önska helt enkelt

Men vilken hörlursförstärkare skulle passa tror ni då?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Skrivet av Trizones:

Men vilken hörlursförstärkare skulle passa tror ni då?

Kolla in: http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=fiio

Finns en del olika prisklasser. Slipper du lödda också

E10 och E7 är bra nybörjar DACs, sen para ihop den med ett par Lurar för 1000-1500? Vet ej din budget riktigt.

Själv kör jag ljudkort, det är onödigt dyrt dock om du inte behöver utgångarna till andra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Men vilken hörlursförstärkare skulle passa tror ni då?

http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo denna combo nämns i stort sett vart jag än läser, samma som LemonIllusion har länkat till men skillnaden är att du inte behöver lödda ihop det själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Kolla in: http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=fiio

Finns en del olika prisklasser. Slipper du lödda också

E10 och E7 är bra nybörjar DACs, sen para ihop den med ett par Lurar för 1000-1500? Vet ej din budget riktigt.

Själv kör jag ljudkort, det är onödigt dyrt dock om du inte behöver utgångarna till andra grejer.

hm, ser ut att vara ganska bra priser och så där, ger de en bra "boost" i ljudet? Eller ska man kanske gå upp lite till?

Skrivet av Exeo:

http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo denna combo nämns i stort sett vart jag än läser, samma som LemonIllusion har länkat till men skillnaden är att du inte behöver lödda ihop det själv

Har också hört massor med bra saker om den kombon, själv kan jag tycka att köpa utomlands och att det kostar mer än själva hörlurarna känns sådär, men man kanske ska försöka kolla på begagnat eller nått sånt för det verkar ju vara en grym kombo.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

En DAC eller ett externt ljudkort är att måste, det är som natt & dag skillnad. Eftersom du lyssnar på mycket house hade jag tittat på några andra lurar med djupare bas än de du listat, t.ex Beyerdynamic.

Tro mig jag har ett par HD598 som jag tröttnat på pga basen som lämnar mer att önska helt enkelt

Är egentligen inte så mycket för bas och bryr mig inte så mycket om det är lite klent, men det kanske är mycket klenare bas än vad jag trott förut, skulle behöva testa lite olika lurar och se vad jag tycker.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att antingen köpa BeyerDynamic DT990 Pro 250 ohm, tillsammans med en förstärkare av nåt slag.
Eller AKG K 702 och köpa till en förstärkare efter ett tag, problemet är väl att jag får leva med sämre ljud ett tag.
Sennheiser Hd 598, mest för att jag länge har hört mycket bra om dessa.
BeyerDynamic Custom one pro, med nån förstärkare ungefär likadan som till DT990.
AKG K 550, tycker om utseendet och har fått flera bra reviews, men vet inte hur det är med basen till dessa.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

satt själv å spåna på AKG612pro och Beyerdynamic DT990 250 men hittade dessa http://www.head-fi.org/products/supe...tor-headphones och här kan du beställa hos Thomann för 247kr http://www.thomann.de/se/search.html...=9953&wgf9953=
min åsikt om dem. Superlux HD 681 evo har ljud 9/10 komfort 7/10 trycker en aning mer än va mina qpad qh85 gjorde så blir nog ett par DT990 när ekonomin tillåter. kvalitet 6/10 hadde fått en 9a om lödningarna vart bättre var tvungen att löda sladden första dagen och har läst att fler har haft samma problem. i övrigt så är det grymmt bra lurar för 250kr.
Jag driver dessa med Creatives Omni, externt ljudkort med 600ohms hörlursförstärkare/mic http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.534798/creative-soundblaster...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av Trizones:

hm, ser ut att vara ganska bra priser och så där, ger de en bra "boost" i ljudet? Eller ska man kanske gå upp lite till?

Ja absolut. en DAC för runt 1000kr blir bra.

Skrivet av Trizones:

Har bestämt mig för att antingen köpa BeyerDynamic DT990 Pro 250 ohm, tillsammans med en förstärkare av nåt slag.
Eller AKG K 702 och köpa till en förstärkare efter ett tag, problemet är väl att jag får leva med sämre ljud ett tag.
Sennheiser Hd 598, mest för att jag länge har hört mycket bra om dessa.

Hade kört på DT990 eller HD598 + en DAC för 1000kr , AKG lurarna är grymma men kommer låta skit utan förstärkare.

HD598
+ Passar bäst till rock, klassiskt, soul etc, musik där basen ej är så viktig
+ En av de bästa lurarna till kompetitiva FPS som CS etc.
+ Grymt sköna, kan sitta med mina i timtal utan att bli varm eller öm

DT990
+ Passar bäst till bastunga musikgenrer som house, hiphop, DnB etc.
+ Grymma filmlurar pga basen

Oavsett vilka du väljer kommer du bli nöjd då det är dina första riktiga lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Har bestämt mig för att antingen köpa BeyerDynamic DT990 Pro 250 ohm, tillsammans med en förstärkare av nåt slag.
Eller AKG K 702 och köpa till en förstärkare efter ett tag, problemet är väl att jag får leva med sämre ljud ett tag.
Sennheiser Hd 598, mest för att jag länge har hört mycket bra om dessa.
BeyerDynamic Custom one pro, med nån förstärkare ungefär likadan som till DT990.
AKG K 550, tycker om utseendet och har fått flera bra reviews, men vet inte hur det är med basen till dessa.

När du kommer upp mot AKG:s absoluta Kxxx serie så måste du ha förstärkare. Även fast specifikationen tyder om något annat så är AKG lurar i den klassen behov av det hela för att sjunga ut. Däremot tycker jag AKG soundet är något av det bästa eftersom AKG fokuserar på att återge ljudet på exakt samma sätt som det är tänkt. Därför tycker många att hörlurar i den klassen att det inte finns bas. Basen finns där fast den är mer korrekt.

Jag skulle mer vilja säga att du har först tänkt en hörlur som spelar i en helt annan division mot rena instegsmodeller enligt alternativen som du nu har valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Ja absolut. en DAC för runt 1000kr blir bra.

Hade kört på DT990 eller HD598 + en DAC för 1000kr , AKG lurarna är grymma men kommer låta skit utan förstärkare.

HD598
+ Passar bäst till rock, klassiskt, soul etc, musik där basen ej är så viktig
+ En av de bästa lurarna till kompetitiva FPS som CS etc.
+ Grymt sköna, kan sitta med mina i timtal utan att bli varm eller öm

DT990
+ Passar bäst till bastunga musikgenrer som house, hiphop, DnB etc.
+ Grymma filmlurar pga basen

Oavsett vilka du väljer kommer du bli nöjd då det är dina första riktiga lurar

Jo nöjd lär jag bli utan tvekan, spelar ganska mycket så på det sättet låter ju Hd598 intressant, men skulle vilja ha bas i house musik. Ni gör det inte lätt för mig:P

Skrivet av buddaz:

När du kommer upp mot AKG:s absoluta Kxxx serie så måste du ha förstärkare. Även fast specifikationen tyder om något annat så är AKG lurar i den klassen behov av det hela för att sjunga ut. Däremot tycker jag AKG soundet är något av det bästa eftersom AKG fokuserar på att återge ljudet på exakt samma sätt som det är tänkt. Därför tycker många att hörlurar i den klassen att det inte finns bas. Basen finns där fast den är mer korrekt.

Jag skulle mer vilja säga att du har först tänkt en hörlur som spelar i en helt annan division mot rena instegsmodeller enligt alternativen som du nu har valt.

Så du tycker att jag typ ska köpa AKG, men typ en billigare modell med en förstärkare? Har hört mycket om att AKG satsar på att få ljudet att låta "rätt"

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Så du tycker att jag typ ska köpa AKG, men typ en billigare modell med en förstärkare? Har hört mycket om att AKG satsar på att få ljudet att låta "rätt"

Alltså om du skall köpa AKG k7xx så säger jag bara en sak du kommer bli besviken om du inte köper en förstärkare på direkten. Vilken modell du köper av AKG i den dyrare skaran så blir man inte besviken över ljudet. Sedan kostar det mer än dina 2200kr.

Permalänk
Skrivet av Trizones:

Jo nöjd lär jag bli utan tvekan, spelar ganska mycket så på det sättet låter ju Hd598 intressant, men skulle vilja ha bas i house musik. Ni gör det inte lätt för mig:P

Ja man får väga för/nackdelar helt enkelt. Finns inga lurar som är bäst på allt. Mycket handlar om ens egna preferenser också.
Låter som HD598 passat bra för dig. Jag är grymt nöjda med mina som jag haft i några år nu. Bra allroundlurar för spel, film, musik. Det enda negativa om man måste klaga något är basen som skulle haft lite mer punch. Mellanregistret och diskanten är klockren för att lokalisera fotsteg, röster etc i FPS.

Funderar själv på att uppgradera och är typ lika kluven som dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Ja man får väga för/nackdelar helt enkelt. Finns inga lurar som är bäst på allt. Mycket handlar om ens egna preferenser också.
Låter som HD598 passat bra för dig. Jag är grymt nöjda med mina som jag haft i några år nu. Bra allroundlurar för spel, film, musik. Det enda negativa om man måste klaga något är basen som skulle haft lite mer punch. Mellanregistret och diskanten är klockren för att lokalisera fotsteg, röster etc i FPS.

Låter riktigt nice. Finns så att jag kan testa de också så det är ju väldigt bra också.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb