Duke Nukem 3D: Megaton Edition med multiplayer på Steam

Permalänk
Medlem

Här slutar det att fungera efter att man har valt svårighetsgrad tips?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är nog inte så gammal Menar inget illa men Duke Nukem 3D och Duke Nukem Forever är som att jämföra FIFA14 med Battlefield 4 ...

Duke Nukem kom ut för 20 år sedan, detta är en nyutgåva av det spelet. Nostalgi med andra ord Ungefär som att hitta sin gamla Sony Walkman bandspelare som man hade för 20 år sedan och känna hur man genast åker tillbaks 20 år i tiden när man var asball som hade en freestyle

Min Walkman hade digital klocka med alarm, och radio. Den du!

Permalänk
Avstängd

Coolt att ett spel som är 20 år gammalt kan få göra en comeback och att gamla spel kan få leva vidare.

Fler spel bör släppas som freeware, abandonware, och open source.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Min Walkman hade digital klocka med alarm, och radio. Den du!

Jag var 5år när TV2 startade sina sändningar för första gången.. det du!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är nog inte så gammal Menar inget illa men Duke Nukem 3D och Duke Nukem Forever är som att jämföra FIFA14 med Battlefield 4 ...

Duke Nukem kom ut för 20 år sedan, detta är en nyutgåva av det spelet. Nostalgi med andra ord Ungefär som att hitta sin gamla Sony Walkman bandspelare som man hade för 20 år sedan och känna hur man genast åker tillbaks 20 år i tiden när man var asball som hade en freestyle

Sssshhh, gör inte ungdomarna förvirrade, dom vet nog inte vad en Sony walkman/freestyle är för något

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är nog inte så gammal Menar inget illa men Duke Nukem 3D och Duke Nukem Forever är som att jämföra FIFA14 med Battlefield 4

Det är snarare som att jämföra Battlefield med Battlefield 4. Totalt olika spel (det första var ju faktiskt bra också, inte bara snyggt), trots att det sägs vara samma serie.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Duke HRP är det bästa duke 3d. Där har de inga sprites kvar utan gjort om alla sprites till riktiga modeller men spelet är i övrigt identiskt med orginalet. Denna omarbetade version ser jag inte som en förbättring över HRP mer än att ljudet är bättre mixat.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Köpte Duke Nukem Forever förut och herregud vilken dynga, blir inget köp för mig.

Vad har det med detta mästerverk att göra?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Jag var 5år när TV2 startade sina sändningar för första gången.. det du!

Men den kunde spela upp andra sidan på bandet utan att man behövde vända det också! Och den hade mic!

Edit: Och den var silvergrå också! Okej, nu har jag slut på argument..... Men what the hey, du är gammal och jag är inte ens 30

Permalänk

9.99€ nu :/

Ägde på det spelet långt innan alla p12or började med fps
Fast de tar man ändå trots öl och ålder. Erfarenheten sitter i ryggmärgen ^^

Edit: oh nu ser jag rabatten.

Edit2: Någon som har provat liret?: Går det att lira med mus nu eller är det som förr i tiden?

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Testpilot

Vill minnas att den ursprungliga nätkoden inte var så bra, även fast vi hade två datorer direktkopplade med nätverkskabel så fick man "out of sync" med jämna mellanrum. Nätkoden var rätt lustigt uppbyggd och alla datorer verkade köra helt separata spel utan att någon var server och exempelvis höll koll på vilka fiender som dödats, om ett paket tappades bort kunde det ena spelet missa att en spelare skjutit och orsakade då att en fiende kunde leva hos den ena spelaren men vara död hos den andra.

Spelet upptäckte dock att det tappat synk och visade ett meddelande men man kunde spela vidare om man ville.

S.Shooter: Spelet har alltid gått att spela med mus, standardinställningarna var dock piltangenterna så man fick binda om en hel del knappar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Jag var 5år när TV2 startade sina sändningar för första gången.. det du!

Jag gissar på att du är i 70års åldern då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Jag gissar på att du är i 70års åldern då?

Haha, ja jag känner mig så men tv2 började sina sändningar 5/12 1969.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Jag blev totalt slaktad i multiplayer. Spelkontrollerna är under all kritik!

Äh, bara lite skit bakom tangenterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Duke nukem håller då sitt ord! Jag lyckades aldrig få multiplayer att fungera med eduke32, men med steam som grund så växer förhoppningarna!
35 spänn är ju ett givet köp!
Vi pratar inte om DNF, DNF... Hände aldrig, ok?

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Om man redan har spelet, måste man betala 35:- i alla fall då? eller är detta någon special version? På den tiden så lirade vi Duke Nukem 3D på Kali och hade jag bara 56K modem. Lagg var ganska vanligt ja

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Coolt att ett spel som är 20 år gammalt kan få göra en comeback och att gamla spel kan få leva vidare.

Fler spel bör släppas som freeware, abandonware, och open source.

Det är lite komplicerat tyvärr. Ofta är det en juridisk djungel där man inte vet vem som äger vad. Ofta har spelstudior lagt ner och köpts upp i flera omgångar och ingen vill riskera att bli stämd. Sen behöver spelen ofta en del handpåläggning för att ens fungera på en modern dator.

Kan rekommendera hemsida GOG.com om du inte kände till den redan. Det är ett företag som har som affärsidé att rädda gamla spel och se till att de fungerar på nya datorer. Allt de säljer är helt DRM-fritt och de har ofta väldigt bra reor. De säljer även en del nya spel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Those Alien Bastards!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

There can only be one!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tycker Shadow Warrior är roligare, men det är jag det!

Visa signatur

Chassi: Antec Ninehundred Two V3 | Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M (1000 Watt Modulärt) | Moderkort: Asus X79 Deluxe | Cpu: Intel Core i7 4820K (Fläkt Zalman CNPS9900 MAX Blå led) | Ram: Corsair 2 x 8 Gb (1866 mhz) | Grafikkort: Asus 6950 (2 Gb minne) (GDDR5 5000 mhz) | Ljudkort:X-fi Titanium Pro | Hårddisk OCZ Vertex 3 120 GB och Westen 2 TB 7200 RPM | Operativsystem: Windows 7 Ultimate RTM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Jag blev totalt slaktad i multiplayer. Spelkontrollerna är under all kritik!

Det är helt och hållet en vanesak; lira igenom det i singleplayer först, så ska du se att det lossnar. Körde själv igenom Blood (som också bygger på Build-motorn) för första gången på en massa år i höstas, och upplevde precis samma sak

----

Apropå Blood, kan man hoppas att det kommer ut på Steam? Har förvisso originalet, men det är ett helt underbart spel, som jag inte skulle vilja förvägra någon möjligheten att spela. Bra mycket bättre än Duke Nukem 3D (vilket inte gör Duke till ett dåligt spel) enligt min åsikt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Men men men.....nysläpp på plattformsdelarna då? Duke Nukem 1 och 2? *sob sob*

Det var ju DÄR det hela började..inte med DN3D.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Sssshhh, gör inte ungdomarna förvirrade, dom vet nog inte vad en Sony walkman/freestyle är för något

Hehe, därför jag skrev med freestyle, för det vet dom flesta vad det är En del tror ju man menar Sony Ericsson Walkman-telefonerna när man säger Sony Walkman, då kommer freestyle in som folk förstår vad man pratar om

Skrivet av €lysian:

Det är snarare som att jämföra Battlefield med Battlefield 4. Totalt olika spel (det första var ju faktiskt bra också, inte bara snyggt), trots att det sägs vara samma serie.

Absolut, bättre jämförelse. Ville bara försöka få fram att det går inte att jämföra dom spelen med varann, precis som att fotboll och pang-skjuta spel inte går att jämföra

Skrivet av biorrith:

Min Walkman hade digital klocka med alarm, och radio. Den du!

Wow, det var häftigt Önskar jag hade kvar min Walkman, tyvärr har jag bara kvar mitt NES från den tiden, hade önskat idag att jag sparade mer av dom prylar man hade. Hade varit kul idag
Man börjar bli gammal ...

Skrivet av Lonefox:

Men men men.....nysläpp på plattformsdelarna då? Duke Nukem 1 och 2? *sob sob*

Det var ju DÄR det hela började..inte med DN3D.....

Varför inte Pong? Det var ju där allting började på riktigt

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kaput:

Det är helt och hållet en vanesak; lira igenom det i singleplayer först, så ska du se att det lossnar. Körde själv igenom Blood (som också bygger på Build-motorn) för första gången på en massa år i höstas, och upplevde precis samma sak

----

Apropå Blood, kan man hoppas att det kommer ut på Steam? Har förvisso originalet, men det är ett helt underbart spel, som jag inte skulle vilja förvägra någon möjligheten att spela. Bra mycket bättre än Duke Nukem 3D (vilket inte gör Duke till ett dåligt spel) enligt min åsikt.

http://www.gog.com/game/one_unit_whole_blood

Inte Steam men fortfarande Blood. Är lite sugen själv men hart lite för många spel att spela igenom. Men har fina minnen från Blood. Så fantastiska vapen som dynamit, sprayburk som eldkastare, voodoodocka och så vidare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://www.gog.com/game/one_unit_whole_blood

Inte Steam men fortfarande Blood. Är lite sugen själv men hart lite för många spel att spela igenom. Men har fina minnen från Blood. Så fantastiska vapen som dynamit, sprayburk som eldkastare, voodoodocka och så vidare.

Jo, det är väl ett paket med Dosbox + originalversionen av Blood om jag inte missminner mig.

Japp, vapnena är en av de där grejerna som är så tillfredsställande med Blood. Helt underbara! Speciellt flare gun är en favorit; långt från overpowered, kräver lite taktik och finess, men är ändå något av det ondskefullaste någonsin i FPS-vapenväg Och ja, dynamitklabbarna du nämner är ju en given favorit de med, perfekta att lobba iväg mot en packe zombies som kommer farande, och sprida ut dem över rummet. Det enda vapen jag faktiskt tycker känns lite trist är nog det som krasst sett är bäst, plasmabössan.

Kan bara rekommendera alla som inte spelat Blood än att plocka upp det. Ge det bara en chans, spelkontrollen är som sagt lite lätt quirky för den som är van vid modernare spel som inte är från en tid när det där med att köra med mus i FPS var något helt nytt, men man vänjer sig.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kaput:

Jo, det är väl ett paket med Dosbox + originalversionen av Blood om jag inte missminner mig.

Japp, vapnena är en av de där grejerna som är så tillfredsställande med Blood. Helt underbara! Speciellt flare gun är en favorit; långt från overpowered, kräver lite taktik och finess, men är ändå något av det ondskefullaste någonsin i FPS-vapenväg Och ja, dynamitklabbarna du nämner är ju en given favorit de med, perfekta att lobba iväg mot en packe zombies som kommer farande, och sprida ut dem över rummet. Det enda vapen jag faktiskt tycker känns lite trist är nog det som krasst sett är bäst, plasmabössan.

Kan bara rekommendera alla som inte spelat Blood än att plocka upp det. Ge det bara en chans, spelkontrollen är som sagt lite lätt quirky för den som är van vid modernare spel som inte är från en tid när det där med att köra med mus i FPS var något helt nytt, men man vänjer sig.

Sen får du inte glömma den fantastiska fysikmotorn som gjorde att man kunde sparka runt huvudet på zombierna som en fotboll.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är nog inte så gammal Menar inget illa men Duke Nukem 3D och Duke Nukem Forever är som att jämföra FIFA14 med Battlefield 4 ...

Duke Nukem kom ut för 20 år sedan, detta är en nyutgåva av det spelet. Nostalgi med andra ord Ungefär som att hitta sin gamla Sony Walkman bandspelare som man hade för 20 år sedan och känna hur man genast åker tillbaks 20 år i tiden när man var asball som hade en freestyle

Jag är 52 men jag var en sen blommare i datavärlden

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

MAGFest 9 - Jon St. John panel

Duke Nukem Forever Interview - Voice of Duke - Jon St.John

Dold text

Här är "the voice actor"/röstskådespelare Jon St. John bakom bla Duke Nukem i en "panel" där han berättar om hans jobb med olika karaktärer, reklamgigg, raido, film etc samt en intervju.

PS Har lite blandade känslor inför att titta på bakom kulisserna reportage inom filmbranchen etc tex Star Wars, då jag tycker det kan förstöra illusionen då man får se/höra hur det gick till så klicka på spoliern och länkarna på egen risk (även om jag tycker att dessa var kul/intressanta).

Permalänk
Medlem
Skrivet av -X-hellfire:

MAGFest 9 - Jon St. John panel
https://www.youtube.com/watch?v=8PrDBWPtcNQ

Duke Nukem Forever Interview - Voice of Duke - Jon St.John
https://www.youtube.com/watch?v=T8PAHfqhVec

Dold text

Här är "the voice actor"/röstskådespelare Jon St. John bakom bla Duke Nukem i en "panel" där han berättar om hans jobb med olika karaktärer, reklamgigg, raido, film etc samt en intervju.

PS Har lite blandade känslor inför att titta på bakom kulisserna reportage inom filmbranchen etc tex Star Wars, då jag tycker det kan förstöra illusionen då man får se/höra hur det gick till så klicka på spoliern och länkarna på egen risk (även om jag tycker att dessa var kul/intressanta).

Finns ju något klipp ifrån comic con (tror jag det var) där han läser en sida ut 50 shades of grey, rätt kul

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Köpte Duke Nukem Forever förut och herregud vilken dynga, blir inget köp för mig.

Det kan du ju inte jämföra med, är som att jämföra doom 3 med doom 1 och 2.

Men va fan tog dom inte HD texturerna med i detta ?