Vart EXAKT skickar jag produkten när jag gör RMA

Permalänk
Medlem

Vart EXAKT skickar jag produkten när jag gör RMA

Tja, gjorde en tråd igår, men jag får inget exakt svar.

Det är så att jag ska göra en RMA hos Seagate för att min SSD från dem inte fungerar. Jag har gjort själva RMA:n på deras hemsida och fått bekräftat att jag kan skicka SSD:n till dem. Men nu är det så att jag inte riktigt vet hur jag ska skicka den.

Skickar man paket så att det kommer till närmaste postombud för dem, och sedan hämtar de själva ut paketet, eller måste man skicka direkt till deras dörr? Deras adress är Collection point Seagate Stock UPS CSC, Servogatan, Arlandastad.

Tack.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Låter ju snarare som att det är en uppsamlingsbox för svenska reklamationer. De samlar väl ihop ett gäng där och skickar en låda kanske en gång i veckan till USA.

Men det enklaste är att fråga Seagate hur du ska göra, du måste ha fått någon instruktion med din RMA?

Permalänk
Medlem

Du fick visst svar i den tråden

Följ RMA instruktionerna. och skicka till adressen du har fått.

Vad är problemet?

Permalänk
Hedersmedlem

Ett problem, en tråd:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Fortsätt i originaltråden men läs samtliga våra regler innan. Tack.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro