Permalänk
Medlem

headset till Maximus VI HERO

Ja jag har precis uppgraderat min dator och då slängde jag in ett ASUS Maximus VI Hero moderkort samt även uppgraderade till Win 8.1. Allt frid och fröjd så långt men upptäckte nu att jag behöver nog nya lurar då mina Razer Megalodon lurar inte verkar vara allt för kompatibla med win8.

Så min fråga är då vilka lurar som är bäst att köra? Har funderat mycket på Orion Pro men inte hört så mkt gott om dessa här. Hur funkar det inbyggda ljudkortet? Jag menar det är ju trots allt en utav Heros stora säljpunkter att ljudkortet ska vara riktigt bra.

Är ljudkortet tillräckligt bra så att man kan köra med vanliga lurar?

Tacksam för alla svar och tips om vilka lurar som kan tänkas passa.

Mvh Robin.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Mega strular en del i W8 men det går att lösa, alla jag såg löste det genom att :

"So I went into BIOS and disabled the xHCI. Now it works PERFECTLY! Thank you so much! Never posted anything on this forum before, but I just HAD to make an account to thank you for this."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Mega strular en del i W8 men det går att lösa, alla jag såg löste det genom att :

"So I went into BIOS and disabled the xHCI. Now it works PERFECTLY! Thank you so much! Never posted anything on this forum before, but I just HAD to make an account to thank you for this."

Se på fan det fungerade ju Tack för hjälpen

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Hmm så dom försvann när jag startade om datorn tydligen :/ så tips sökes fortfarande

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods