Permalänk
Medlem

Hp g6-2359so drivrutins problem?

Hejsan alla.

För att göra en lång historia kort så installerad jag windows 8.1 för andra gång på min dator igår, första gången det var installerat funka det fel fritt, nu har har jag stött på ett problem. Har en skärm i datorn samma som alltid, men kan omöjligt få hela bilden på hela skärmen, det är liksom ett svart ram runt bilden i skärmen. Har installerat drivrutiner har, tagit bort installerat om, inget hjälper.

Idéer eftersökes?

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom det väl är AMD-baserat, har du testat ändra under "skalningsalternativ" i CCC? Det låter som det problemet som uppstår ibland med HDMI-anslutna skärmar, där skalningen blir fel.

Jag förutsätter att alla drivrutiner och nödvändiga tilläggsprogram är installerade. Om HP har har någon egen variant för skalningen minns jag inte, men standard är i Catalyst Control Center.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Eftersom det väl är AMD-baserat, har du testat ändra under "skalningsalternativ" i CCC? Det låter som det problemet som uppstår ibland med HDMI-anslutna skärmar, där skalningen blir fel.

Ursäkta min okunskap men menar Catalsyt control center? finner inte det alternativet alls i catalyst...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har det under "Mina digitala platta bildskärmar" - "Skalningsalternativ", men eftersom du tydligen saknar det har jag inget bättre förslag för tillfället.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro