Permalänk

Vilken laddare ska jag köpa?

Hej!

Jag har en Dell Latitude D300XT som det står output 20V och 3.5A där under.

Vilken laddare ska jag köpa då? Visst spelar det ingen roll? Om JA: Då köper jag den som kostar 11.49 dollar. Spara päninga!

http://www.aliexpress.com/item/DL024-70W-20V-AC-Adapter-Charg...

eller

http://www.aliexpress.com/item/Brand-New-20V-4-5A-AC-Adapter-...

Permalänk

Ingen som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Hej!

Jag har en Dell Latitude D300XT som det står output 20V och 3.5A där under.

Vilken laddare ska jag köpa då? Visst spelar det ingen roll? Om JA: Då köper jag den som kostar 11.49 dollar. Spara päninga!

http://www.aliexpress.com/item/DL024-70W-20V-AC-Adapter-Charg...

eller

http://www.aliexpress.com/item/Brand-New-20V-4-5A-AC-Adapter-...

Båda fungerar. Den med 4.5A kanske laddar lite snabbare.

Är det rätt kontakt på dom?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag hade vågat stoppa in en så billig laddare i datorn faktiskt.
De behöver inte följa specifikationer för fem öre, varken för spänning eller ström.

Båda funkar dock rent specifikationsmässigt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Båda fungerar. Den med 4.5A kanske laddar lite snabbare.

Är det rätt kontakt på dom?

Båda har rätt kontakt.
Så 4.5 A är för mycket eller ger den plus i kanten?

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vet inte om jag hade vågat stoppa in en så billig laddare i datorn faktiskt.
De behöver inte följa specifikationer för fem öre, varken för spänning eller ström.

Båda funkar dock rent specifikationsmässigt.

Alla laddare görs i Kina. Bara för att dom säljer dyrare här betyder inte att dom har automatisk bättre kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Alla laddare görs i Kina. Bara för att dom säljer dyrare här betyder inte att dom har automatisk bättre kvalité.

Självklart inte. Men jag gissar på att produkter som säljs via "riktiga" återförsäljare här i Sverige och så har lite högre krav på sig än de laddarna.

Såg något test på nätet där någon testade mobilladdare från ebay etc jämfört med "riktiga" från samsung/apple och de från ebay var horribelt dåliga.

Edit; Testet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Självklart inte. Men jag gissar på att produkter som säljs via "riktiga" återförsäljare här i Sverige och så har lite högre krav på sig än de laddarna.

Såg något test på nätet där någon testade mobilladdare från ebay etc jämfört med "riktiga" från samsung/apple och de från ebay var horribelt dåliga.

Edit; Testet.

Det där är helt sant

Men har du ens kollat vad TS har för dator, och sett vilken relik det är?
TS vill nog liksom inte lägga ut 6-800 på en original-laddare vilket är förståeligt faktiskt med tanke på datorn

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Det där är helt sant

Men har du ens kollat vad TS har för dator, och sett vilken relik det är?
TS vill nog liksom inte lägga ut 6-800 på en original-laddare vilket är förståeligt faktiskt med tanke på datorn

Jag fick datorn. Så vad är värt att köpa? Är det den där 4.5A? Det kanske inte spelar någon roll om det är 1 A högre än vad datorn kräver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Jag fick datorn. Så vad är värt att köpa? Är det den där 4.5A? Det kanske inte spelar någon roll om det är 1 A högre än vad datorn kräver?

Förstod nästan det, då det är en mycket gammal dator

Well, båda ska väl funka, det är väl också den kontakten vad jag kan hitta, men är alltid bra att hålla sig så nära specifikationerna som möjligt, du vinner inget på att ta den starkare

Plus, om det inte skulle funka, så är det ju inte några stora summor det handlar om, om det visar sig att datorn är trasig t e x

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Jag fick datorn. Så vad är värt att köpa? Är det den där 4.5A? Det kanske inte spelar någon roll om det är 1 A högre än vad datorn kräver?

om datorn vill ha x ampere men laddaren är på x+2 ampere så tar bara datorn x ampere ändå, så det är lugnt.
sen så är det ju som sagt en liten kinapuff som troligtvis gör det den ska - puffar upp både dator, laddare och säkringar

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Bra tack! Då köper jag den billiga!