Mantle, Crossfire och BF4.

Permalänk
Medlem

Mantle, Crossfire och BF4.

Är det nån som får crossfire att funka i Bf4?
Jag får bara 55-75 fps med 290x 1440p samma fps när jag inaktiverar Crossfire.
Nån som vet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Är det nån som får crossfire att funka i Bf4?
Jag får bara 55-75 fps med 290x 1440p samma fps när jag inaktiverar Crossfire.
Nån som vet ?

Hur har du gått tillväga när du har installerat Mantle?

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att Crossfire inte supportas i Mantle utan det måste implenteras av varje speltillverkare för sig för att Crossfire skall fungera.

Permalänk
Medlem

BF4 har inte stöd för CF när man kör mantel (än iaf).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Läste någonstans att Crossfire inte supportas i Mantle utan det måste implenteras av varje speltillverkare för sig för att Crossfire skall fungera.

Dock har Dice kört tester i BF4 med dubbla 290X så stödet är det inget fel på.
Edit: BF4 kanske inte stöder CF än officiellt. Får dock runt 140 FPS med mina 7970:s och Mantle, men har inte kollat om CF faktiskt funkar.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv

Known issues list for AMD Catalyst™ 14.1
Last update: 31 January, 2013

Below are the known issues AMD has found in the first Mantle-enabled Beta driver. We are providing this driver as is to highlight the potential of Mantle and are hard at work to further enhance the user experience.

Press evaluation build: Installing AMD Catalyst™ 14.1 Beta atop an existing AMD Catalyst™ revision may cause a system hang. Ensure the provided installation instructions are utilized to avoid this issue.
Intermittent stuttering or stability issues may occur when utilizing Mantle with AMD CrossFire™ technology in BattleField 4™
Mantle performance for the AMD Radeon™ HD 7000/HD 8000 Series GPUs and AMD Radeon™ R9 280X and R9 270X GPUs will be optimized for BattleField 4™ in future AMD Catalyst™ releases. These products will see limited gains in BattleField 4™ and AMD is currently investigating optimizations for them.
Multi-GPU support under DirectX® and Mantle will be added to StarSwarm in a future application patch
Notebooks based on AMD Enduro or PowerXpress™ technologies are currently not supported by the Mantle codepath in Battlefield 4™
AMD Eyefinity configurations utilizing portrait display orientations are currently not supported by the Mantle codepath in Battlefield 4™
Graphics hardware in the AMD A10-7850K and A10-7700K may override the presence of a discrete GPU under the Mantle codepath in Battlefield 4™
AMD testing for the AMD Catalyst™ 14.1 Beta has been concentrated on the following products: AMD Radeon™ R9 290X, R9 290, R9 280, R9 270, R7 260X, R7 260, HD 7000 Series, HD 8000 Series, A10-7850K and A10-7700K. Future AMD Catalyst™ releases will include full test coverage for all AMD products supported by Mantle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Dock har Dice kört tester i BF4 med dubbla 290X så stödet är det inget fel på.
Edit: BF4 kanske inte stöder CF än officiellt. Får dock runt 140 FPS med mina 7970:s och Mantle, men har inte kollat om CF faktiskt funkar.

140fps i Crossfire 1080p ? Verkar som du kör med crossfire.

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade allt sen in med det nya, men samma fps.

Permalänk
Avstängd

Att installera nya Catalyst innebär att man har Mantle eller?

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus M5A99FX PRO R2.0 | AMD FX-9590@ 5.092 GHz | Sapphire R9 290 | Corsair 750W | 8GB 1600Mhz | Samsung 120GB SSD |

Projekt: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1268511-pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemligarne:

Att installera nya Catalyst innebär att man har Mantle eller?

Ja om det är den senaste versionen av den.
Annars hittar du den här: http://www2.ati.com/drivers/beta/amd_catalyst_14.1_betav1.6.e...