Permalänk

Razer naga

tjena har en razer naga och haft den ca 1-1.5 år och nu när jag använder vänsterklick så dubbel klickar den, har gjort så i ca 1 månad nu.
vet inte ifall man vågar öppna den och blåsa ur den? kanske läsk som har åkt igenom och gör så att man dubbelklickar när man trycker :)?
vad tror ni ? detta är väldigt irriterande när man spelar.

Permalänk
Medlem

har precis hänt samma sak med min naga. dock är den 4år gammal och blev inte så förns min sambo tog över den, då jag skaffade mig naga 2014. jag tror hon har tryckt för hårt och lyckats paja brytaren helt enkelt :/ men kan rekomendera dig naga 2014 den känns så mycket bättre på alla punkter. jag använder naga2014 till mmo och steelseries rival till fps

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Ser man inte trådar lite hela tiden om Razer-möss som dubbelklickar?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Ser man inte trådar lite hela tiden om Razer-möss som dubbelklickar?

då border du kunna länka några, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

då border du kunna länka några, eller?

"Razer mus dubbelklickar", första tre träffarna på google.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1077746-r...

https://www.flashback.org/t1487109

http://eforum.idg.se/topic/308378-razer-diamondback/

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det är inte bara razers som dubbelklickar.. Den andra du länka handla ju om steelseries. Hade microsofts intellimouse 2.0 och den börja dubbelklicka. Beror nog på hur personen använder musen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

har haft en massa logitechmöss som gjort exakt samma sak å söker du på logitech å dubbelklick så hittar du nog minst lika mycket.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ser man inte trådar lite hela tiden om Razer-möss som dubbelklickar?

Jag har använt razer möss i 6 år nu, aldrig har min dubbelklickat.. Inte någon av mina möss har dubbelklickat... Ibland undrar jag hur ni använder mössen.. De är möss för datorn inte möss du ska låta katten paja..

Permalänk
Avstängd

jaha, en träff på sweclockers, vet inte vad flashback har med denna tråd att göra, men okej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har använt razer möss i 6 år nu, aldrig har min dubbelklickat.. Inte någon av mina möss har dubbelklickat... Ibland undrar jag hur ni använder mössen.. De är möss för datorn inte möss du ska låta katten paja..

de kan nog va varierande kvalitet, räcker med ett trött nattskift i produktion så kan det nog ha slinket igenom produkter som inte skulle kommit ut på marknaden.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Det är inte bara razers som dubbelklickar.. Den andra du länka handla ju om steelseries. Hade microsofts intellimouse 2.0 och den börja dubbelklicka. Beror nog på hur personen använder musen.

Skrivet av AndersBlomdahl:

har haft en massa logitechmöss som gjort exakt samma sak å söker du på logitech å dubbelklick så hittar du nog minst lika mycket.

Skrivet av Hagge:

Jag har använt razer möss i 6 år nu, aldrig har min dubbelklickat.. Inte någon av mina möss har dubbelklickat... Ibland undrar jag hur ni använder mössen.. De är möss för datorn inte möss du ska låta katten paja..

Skrivet av JSvanberg:

jaha, en träff på sweclockers, vet inte vad flashback har med denna tråd att göra, men okej..

Ber så mycket om ursäkt för att jag lyckades reta upp så många på något som jag tydligt skrev endast var de tre första träffarna på googla på en ytterst snabb sökning, något som gjordes efter att mitt iakttagande blev ifrågasatt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ber så mycket om ursäkt för att jag lyckades reta upp så många på något som jag tydligt skrev endast var de tre första träffarna på googla på en ytterst snabb sökning, något som gjordes efter att mitt iakttagande blev ifrågasatt.

Blev inte arg eller något Tyckte bara att jag borde ge ut min upplevelse med razer
Fin ursäkt i alla fall

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

har precis hänt samma sak med min naga. dock är den 4år gammal och blev inte så förns min sambo tog över den, då jag skaffade mig naga 2014. jag tror hon har tryckt för hårt och lyckats paja brytaren helt enkelt :/ men kan rekomendera dig naga 2014 den känns så mycket bättre på alla punkter. jag använder naga2014 till mmo och steelseries rival till fps

okej mjoo har lite dåligt med pengar nu, la precis 8 tusen på bilen så

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Blev inte arg eller något Tyckte bara att jag borde ge ut min upplevelse med razer
Fin ursäkt i alla fall

Skrivet av Rydisen:

Ber så mycket om ursäkt för att jag lyckades reta upp så många på något som jag tydligt skrev endast var de tre första träffarna på googla på en ytterst snabb sökning, något som gjordes efter att mitt iakttagande blev ifrågasatt.

Skrivet av AndersBlomdahl:

de kan nog va varierande kvalitet, räcker med ett trött nattskift i produktion så kan det nog ha slinket igenom produkter som inte skulle kommit ut på marknaden.

Skrivet av JSvanberg:

jaha, en träff på sweclockers, vet inte vad flashback har med denna tråd att göra, men okej..

Skrivet av Hagge:

Jag har använt razer möss i 6 år nu, aldrig har min dubbelklickat.. Inte någon av mina möss har dubbelklickat... Ibland undrar jag hur ni använder mössen.. De är möss för datorn inte möss du ska låta katten paja..

Skrivet av AndersBlomdahl:

har haft en massa logitechmöss som gjort exakt samma sak å söker du på logitech å dubbelklick så hittar du nog minst lika mycket.

Skrivet av Buzz996:

Det är inte bara razers som dubbelklickar.. Den andra du länka handla ju om steelseries. Hade microsofts intellimouse 2.0 och den börja dubbelklicka. Beror nog på hur personen använder musen.

finns säkert många razer och andra märken som går sönder, men kan väl säga så här att jag är inte den som är lugn av mig när de inte går som jag vill.. men tack ändå ska nog skruva upp han en gång och se va som händer, de ända är ju att den går sönder men den är ju redan konstig så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderfot:

finns säkert många razer och andra märken som går sönder, men kan väl säga så här att jag är inte den som är lugn av mig när de inte går som jag vill.. men tack ändå ska nog skruva upp han en gång och se va som händer, de ända är ju att den går sönder men den är ju redan konstig så.

Fråga om du har garanti kvar? Kanske får den utbytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderfot:

finns säkert många razer och andra märken som går sönder, men kan väl säga så här att jag är inte den som är lugn av mig när de inte går som jag vill.. men tack ändå ska nog skruva upp han en gång och se va som händer, de ända är ju att den går sönder men den är ju redan konstig så.

Deathaddern kunde man öppna upp och rengöra vilket kunde fixa dubbelklickandet. Testade att göra det när min började dubbelklicka men det blev bara värre.
Hör med Razer eller stället du köpte den ifrån och se om du får den utbytt annars är det nog ny mus som gäller.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Köp inte Razer-skit. Hela internet säger att det är kina-kvalité. Har också ett par kompisar som är besatta av razer trots att de måste köpa nya tillbehör en gång om året för att de gamla går i sönder.

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Köp inte Razer-skit. Hela internet säger att det är kina-kvalité. Har också ett par kompisar som är besatta av razer trots att de måste köpa nya tillbehör en gång om året för att de gamla går i sönder.

har aldrig haft problem med razer innan, antar att du aldrig har haft razer? beror ju mkt på vad du spelar , spelade förr wow förut och väldigt bra att ha 12 knappar på sidan..

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Deathaddern kunde man öppna upp och rengöra vilket kunde fixa dubbelklickandet. Testade att göra det när min började dubbelklicka men det blev bara värre.
Hör med Razer eller stället du köpte den ifrån och se om du får den utbytt annars är det nog ny mus som gäller.

sämsta är att de för lång tid sen jag köpte den plus att jag inte redigt vet vart kvittot finns

Permalänk

Många har haft samma problem. Min 2-3 år gamla razer naga fungerar felfritt såvitt jag kan se iaf så kan inte annat än rekommendera musen Talar bara utifrån vad jag sj sett dock, en del har ju problem som sagt.

Permalänk
Medlem

Hade en Naga som började dubbelklicka var inte så illa men det märktes titt som tätt, sedan började lasercensorn dö sakta men säkert tills den var helt död.

Insåg då att garantin fortfarande gällde och gick till stället jag köpte musen på och fick en ny Naga 2012. Har inte haft några problem med den.