Permalänk
Medlem

Ny Nätdel 600-650 Watt

Ursäkta om jag startar många nya trådar men behöver hjälp med välja en ny nätdel innan jag kan klicka hem min beställning

Ska köpa en ny nätdel samtidigt som jag beställer dom här sakerna

Enligt Inet så klarar jag mig inte på min XFX 550W Core Edition jag har nu och Grafikkortet kräver minst 600watt står det i doms Spec

Och dom rekommenderade ett agg som dom har i sina datorer dom bygger

be quiet! KRAFT 600W

https://www.inet.se/produkt/5316016/be-quiet-kraft-600w

Är det ett bra agg eller inte?

Om inte

Vad rekommenderar ni för agg på 600-650 watt för en liten billigare peng max 750kr ca

Min nätdel XFX 550W Core Edition har snurrat på utan problem och låter ingenting är kanon nöjd med det

Permalänk
Medlem

Behåll det du har, datorn drar inte ens 300W.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Behåll det du har, datorn drar inte ens 300W.

Är det helt säkert att jag klarar mig med dom sakerna plus Grafikkortet på 550watt?

Finns det några fler som kan svara på om jag klarar mig?

Komplett.se sa jag ska ha ett agg på 1000watt

Inet sa att jag behövde minst 600watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Är det helt säkert att jag klarar mig med dom sakerna plus Grafikkortet på 550watt?

Finns det några fler som kan svara på om jag klarar mig?

Komplett.se sa jag ska ha ett agg på 1000watt

Inet sa att jag behövde minst 600watt

Utan problem, med god marginal. Jag har testat 7950 i crossfire på XFX 550w.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Utan problem, med god marginal. Jag har testat 7950 i crossfire på XFX 550w.

/Erik

Tack för svar.

Om det skulle vara så att inte den klarar det ändå

vad händer med datorn slår den bara av vid spelande när grafikkortet och processorn jobbar mycket eller kan nån komponent i datorn gå sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Ursäkta om jag startar många nya trådar men behöver hjälp med välja en ny nätdel innan jag kan klicka hem min beställning

Ska köpa en ny nätdel samtidigt som jag beställer dom här sakerna

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-6452399-00.png

Enligt Inet så klarar jag mig inte på min XFX 550W Core Edition jag har nu och Grafikkortet kräver minst 600watt står det i doms Spec

Och dom rekommenderade ett agg som dom har i sina datorer dom bygger

be quiet! KRAFT 600W

https://www.inet.se/produkt/5316016/be-quiet-kraft-600w

Är det ett bra agg eller inte?

Om inte

Vad rekommenderar ni för agg på 600-650 watt för en liten billigare peng max 750kr ca

Min nätdel XFX 550W Core Edition har snurrat på utan problem och låter ingenting är kanon nöjd med det

Skrivet av Bazisten:

Tack för svar.

Om det skulle vara så att inte den klarar det ändå

vad händer med datorn slår den bara av vid spelande när grafikkortet och processorn jobbar mycket eller kan nån komponent i datorn gå sönder?

Hur gammalt är ditt nätagg? Det som brukar hända är att man får sämre prestanda om nätagget är för klent. I värsta fall blir nätagget så överansträngt att det går sönder och då kan även annan hårdvara bli skadad. Men jag har svårt att tro att det skulle hända i ditt fall.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Hur gammalt är ditt nätagg? Det som brukar hända är att man får sämre prestanda om nätagget är för klent. I värsta fall blir nätagget så överansträngt att det går sönder och då kan även annan hårdvara bli skadad. Men jag har svårt att tro att det skulle hända i ditt fall.

2 År gammalt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Tack för svar.

Om det skulle vara så att inte den klarar det ändå

vad händer med datorn slår den bara av vid spelande när grafikkortet och processorn jobbar mycket eller kan nån komponent i datorn gå sönder?

Ja, då slår den av. Men det kommer inte hända.

Utan att ha några siffror framför mig + att det var över ett år sedan jag sålde mitt XFX 550w så har jag för mig att det levererar ca 570w på 12v railen, ett 280x förbrukar uppskattningsvis hälften av detta.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Ja, då slår den av. Men det kommer inte hända.

Utan att ha några siffror framför mig + att det var över ett år sedan jag sålde mitt XFX 550w så har jag för mig att det levererar ca 570w på 12v railen, ett 280x förbrukar uppskattningsvis hälften av detta.

/Erik

Tack för svar. Då beställer jag allt och hoppas på att det räcker.

Skulle det vara att jag behöver mer och den slår av så har jag nära till databutiken här och kan köpa en ny nätdel

Vilja bara dubbelkolla om nått i datorn kan ta skada av om det skulle vara för klent min nätdel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

2 År gammalt!

Då är det lugnt, det ska fungera bra.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Då är det lugnt, det ska fungera bra.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

*** 4 trådar låsta ***

Jag har låst trådarna eftersom det handlar om s k korspostning. Du skulle ha hållit dig till den ursprungliga tråden där du sökte köpråd och inte startat ett flertal nya trådar på kort tid.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Du har förbrukat rätten att ställa frågor om detta köpråd.

/KimTjik