Request att införa säljaromdömen på Sweclockers

Permalänk

Request att införa säljaromdömen på Sweclockers

Så, jag titlen är ju ganska beskrivande.

I skrivande stund verkar det inte finnas ett bra system för att se om säljaren på sweclockers marknad har ett gott omdöme. Jag har råkat ut för folk som inte varit ärliga (bl.a. en kille som sålde ett GTX 570 där fläkten gick på 70% konstant och gick på 95C i load) och jag tror säkert andra har det också.

Det borde inte vara allt för svårt att införa ett system med t ex 5 stjärnor eller tumme upp/tumme ner för varje användare. Förutsett att SweC har mysql eller liknande borde det inte vara allt för svårt (Jag har egentligen 0 koll förutom databaskurserna från gymnasiet så jag borde inte uttala mig).

Sweclockers marknad är väldigt stor och omsätter en del pengar, så jag tycker inte att det är oresonligt att förfråga ett sådant system.

Thoughts?

Permalänk
Medlem

Håller med, men kommer vara svårt att bevisa att någon har scammat dig, och att de tinte tvärt om etc.

Men finns en tråd iaf http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Så, jag titlen är ju ganska beskrivande.

I skrivande stund verkar det inte finnas ett bra system för att se om säljaren på sweclockers marknad har ett gott omdöme. Jag har råkat ut för folk som inte varit ärliga (bl.a. en kille som sålde ett GTX 570 där fläkten gick på 70% konstant och gick på 95C i load) och jag tror säkert andra har det också.

Det borde inte vara allt för svårt att införa ett system med t ex 5 stjärnor eller tumme upp/tumme ner för varje användare. Förutsett att SweC har mysql eller liknande borde det inte vara allt för svårt (Jag har egentligen 0 koll förutom databaskurserna från gymnasiet så jag borde inte uttala mig).

Sweclockers marknad är väldigt stor och omsätter en del pengar, så jag tycker inte att det är oresonligt att förfråga ett sådant system.

Thoughts?

Varför framför du inte ditt förslag och fråga i feedback delen av forumet?

Permalänk
Medlem

Ja håller med men samtidigt om en person är "oärlig" så kan han/hon alltid skapa ett nytt konto som är ren (utan dåliga omdömen).

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Så, jag titlen är ju ganska beskrivande.

I skrivande stund verkar det inte finnas ett bra system för att se om säljaren på sweclockers marknad har ett gott omdöme. Jag har råkat ut för folk som inte varit ärliga (bl.a. en kille som sålde ett GTX 570 där fläkten gick på 70% konstant och gick på 95C i load) och jag tror säkert andra har det också.

Det borde inte vara allt för svårt att införa ett system med t ex 5 stjärnor eller tumme upp/tumme ner för varje användare. Förutsett att SweC har mysql eller liknande borde det inte vara allt för svårt (Jag har egentligen 0 koll förutom databaskurserna från gymnasiet så jag borde inte uttala mig).

Sweclockers marknad är väldigt stor och omsätter en del pengar, så jag tycker inte att det är oresonligt att förfråga ett sådant system.

Thoughts?

finns ju en bra tråd just nu:
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga att den är "bra", men den är bättre än inget.

Ganska svårt att få en överskådlig blick, och att gå igenom alla inläggen i jakg på en viss användare är ganska tidskrävande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Skulle inte säga att den är "bra", men den är bättre än inget.

Ganska svårt att få en överskådlig blick, och att gå igenom alla inläggen i jakg på en viss användare är ganska tidskrävande.

Du kan ju alltid söka på användarnamnet i tråden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gillar idén att betygsätta köpare på Sweclockers, både när det gäller stjärnor och även en liten recension om man så vill (om köparen varit trevlig, krånglig, för högt prissatt eller allmänt knepig).

Kan vara något för Sweclockers programmerare att sitta med till helgen.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1186817-forslags...

Detta har dessutom föreslagits många gånger. Utan att kolla igenom tråden ovan kan jag nästan garantera att förslaget finns med där.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Behövs inte, har säljaren varit medlem över 2 år och har typ 100 inlägg så brukar det gå bra. Det är det jag kollar efter iaf.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fel forum, finns redan i förslagslådan.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015