nya mobiler och sony xperia z2

Permalänk
Medlem

nya mobiler och sony xperia z2

tja, jag ska hämta ut en ny telefon snart och funderar på att skaffa mig en sony xperia z1
men undrar om det kommer en sony xperia z2

och så undrar jag om det kommer några nya lurar snart som kanske är bättre..
känns så ovärt om man hämtar ut en ny telefon så kommer det en uppföljare på samma telefon man presis har köpt, det känns ju lite nerjobbat

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Tangentbordskonnässör

En telefon blir inte magiskt sämre för att det kommer en ny modell.

Säkerligen kommer det en Z2 eller dylikt. När? Det vet vi inte.

Köp nåt av det som finns och njut av det istället för att noja över eventuella framtida modeller. Det kommer alltid komma nya telefoner som är "bättre" det spelar ingen roll när du köper en det blir alltid samma sak ändå då hjulet rullar fort.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HypnoToad420:

tja, jag ska hämta ut en ny telefon snart och funderar på att skaffa mig en sony xperia z1
men undrar om det kommer en sony xperia z2

och så undrar jag om det kommer några nya lurar snart som kanske är bättre..
känns så ovärt om man hämtar ut en ny telefon så kommer det en uppföljare på samma telefon man presis har köpt, det känns ju lite nerjobbat

Xperia Z2 kommer förmodligen under våren. Min gissning är mars-april.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som sagt, Z1 är en bra telefon idag, och kommer vara lika bra om en månad eller två. Det stora som kommer inom närmaste framtiden är väl Uppföljare till HTC One och Galaxy S4. Köp en mobil när du behöver en mobil om du inte väntar på något specifikt, det kommer alltid bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

En telefon blir inte magiskt sämre för att det kommer en ny modell.

Säkerligen kommer det en Z2 eller dylikt. När? Det vet vi inte.

Köp nåt av det som finns och njut av det istället för att noja över eventuella framtida modeller. Det kommer alltid komma nya telefoner som är "bättre" det spelar ingen roll när du köper en det blir alltid samma sak ändå då hjulet rullar fort.

sluta nu.. så du menar att om du går och köper en iphone 4 och så efter 1 och halv vecka kommer iphone 5 hade inte du blitt sne då ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2024402
Ville bara tipsa nu när ultra är så billig

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat på Z2 som enligt rykten kommer presenteras på MWC den Feb 24-27.

Permalänk
Medlem

Själv gick jag från en Ultra till en Z1 Compact, grym telefon. Ångrar bara färgen, skall byta den asap (Tog lime)

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av HypnoToad420:

sluta nu.. så du menar att om du går och köper en iphone 4 och så efter 1 och halv vecka kommer iphone 5 hade inte du blitt sne då ?

Nej.

För det första så köper jag inte en iPhone (igen).

För det andra så har jag förhoppningsvis lite mer insikt i telefonvärlden så att jag vet om en ny modell jag skulle vilja ha släpps inom typ en vecka.

För det tredje ser man till att köpa någonstans där man i alla fall har 2 veckors ångerrätt typ NetOnNet.

För det fjärde är jag inte fattigare än att jag skulle kunna sälja den telefonen och lägga ~1000kr på den nya jag vill ha istället.

För det femte så har jag haft 9 mobiler på 2½ år och byter jämt och ständigt. Inte för att nödvändigtvis uppgradera för att jag känner mig "efter" utan för att prova på nya telefoner som kan vara upp till flera år äldre än den jag hade innan då jag har ett väldigt stort intresse för just mobiltelefoner.

Det gör inte det jag sa från början mindre sant.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nej.

För det första så köper jag inte en iPhone (igen).

Okej.... men det var bara ett exempel.....

Skrivet av deeyay:

För det andra så har jag förhoppningsvis lite mer insikt i telefonvärlden så att jag vet om en ny modell jag skulle vilja ha släpps inom typ en vecka.

om det händer efter en månad då?

Skrivet av deeyay:

För det tredje ser man till att köpa någonstans där man i alla fall har 2 veckors ångerrätt typ NetOnNet.

Om det händer efter 3 veckor då? Eller inom 2 veckor men han har hunnit få en liiiten repa på mobilen?

Skrivet av deeyay:

För det fjärde är jag inte fattigare än att jag skulle kunna sälja den telefonen och lägga ~1000kr på den nya jag vill ha istället.

tro mig om en ny modell kommer ut så räcker det inte med 1000 kr för den nya.

Skrivet av deeyay:

För det femte så har jag haft 9 mobiler på 2½ år och byter jämt och ständigt. Inte för att nödvändigtvis uppgradera för att jag känner mig "efter" utan för att prova på nya telefoner som kan vara upp till flera år äldre än den jag hade innan då jag har ett väldigt stort intresse för just mobiltelefoner.

Ja men om han nu kan vänta nån månad, varför inte ta den bättre?

Jag hoppas att du insåg att alla dina argument var felaktiga

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Jag tog bort ett otrevligt inlägg.

Permalänk
Medlem

Konstigt... Verkar som att alla småbarn väntar på att en ny köptråd om mobiltelefoner skall dyka upp för att sedan hoppa in och ha lekstuga. Vad är ni, 6 år?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Repair:

Okej.... men det var bara ett exempel.....

om det händer efter en månad då?

Om det händer efter 3 veckor då? Eller inom 2 veckor men han har hunnit få en liiiten repa på mobilen?

tro mig om en ny modell kommer ut så räcker det inte med 1000 kr för den nya.

Ja men om han nu kan vänta nån månad, varför inte ta den bättre?

Jag hoppas att du insåg att alla dina argument var felaktiga

Orka diskutera med sådana som dig... du fattar vad jag menar men måste ändå ställa 4 korkade motfrågor. Tänker inte ens bemöda mig att svara på någon av dem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Orka diskutera med sådana som dig... du fattar vad jag menar men måste ändå ställa 4 korkade motfrågor. Tänker inte ens bemöda mig att svara på någon av dem.

hahaha jag försökte bara vara lika jobbig

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nej.

För det första så köper jag inte en iPhone (igen).

För det andra så har jag förhoppningsvis lite mer insikt i telefonvärlden så att jag vet om en ny modell jag skulle vilja ha släpps inom typ en vecka.

För det tredje ser man till att köpa någonstans där man i alla fall har 2 veckors ångerrätt typ NetOnNet.

För det fjärde är jag inte fattigare än att jag skulle kunna sälja den telefonen och lägga ~1000kr på den nya jag vill ha istället.

För det femte så har jag haft 9 mobiler på 2½ år och byter jämt och ständigt. Inte för att nödvändigtvis uppgradera för att jag känner mig "efter" utan för att prova på nya telefoner som kan vara upp till flera år äldre än den jag hade innan då jag har ett väldigt stort intresse för just mobiltelefoner.

Det gör inte det jag sa från början mindre sant.

Om du inte har något bra och skriva kanske du kan strunta i att skriva överhuvudtaget.

Visst - DU har insikt i vad som komma skall men TS söker ju just den insikten.

Visst - DU kanske köper på Netonnet men jag vågar påstå att de flesta binder sina telefoner med sina 2 års-abonnemang och där blir det svårare (OBS, du behöver inte göra en diskussion av det, folk gör vad de vill med sina pengar).

Visst - DU kanske tycker det är kul att lägga tusentalskronor per år på telefoner för att testa men gemene man gör inte det.

Nog om det.

TS: Samsung S5/F5 kommer troligtvis i april/maj, LG kommer inom någon månad med G3, HTC med sin nya (M8?). Vänta till mässan om 1 vecka så kommer du få massor med information om kommande telefoner.

Permalänk
Medlem

Mwc på måndag, vänta på det. Kommer nog z2 då

Permalänk
Medlem

Har haft Apple sen 07 och nu har jag bokat Z2 känns helt okej faktiskt, ska blir kul o få leka lite med android

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"