Rekommendationer på +1200W nätagg

Permalänk
Medlem

Rekommendationer på +1200W nätagg

Jag vill ha rekommendationer på nätaggregat. +1200W för att vara exakt. Just nu driver ett Corsair AX1200i alla mina komponenter. När 3DMark Fire Strike Extreme körs, visar energimätaren ≈1170W som mest (oklockade komponenter). Här är ett system som ber om att få överklockas, men nätaggregatet tillåter det inte. Vilka alternativ finns det att välja mellan? Jag har ett Corsair HX850 och HX1000 liggandes. Är en adapter för att koppla ihop två nätagg att rekommendera? Vad bör man tänka på vid en sådan situation? Eller kommer Corsairs nya AX1500i vara tillräckligt?

Detta drivs av mitt AX1200i:

ASUS Rampage IV Black Edition
Intel® Core™ i7-4960X
16 GB RAM-minnen är installerade (kommer installera 64 GB)
Sapphire Radeon R9 290X x 4
1 st CD-läsare
4 st SSD-diskar
4 st D5 pumpar
6 st chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av suddig:

Jag vill ha rekommendationer på nätaggregat. +1200W för att vara exakt. Just nu driver ett Corsair AX1200i alla mina komponenter. När 3DMark Fire Strike Extreme körs, visar energimätaren ≈1170W som mest (oklockade komponenter). Här är ett system som ber om att få överklockas, men nätaggregatet tillåter det inte. Vilka alternativ finns det att välja mellan? Jag har ett Corsair HX850 och HX1000 liggandes. Är en adapter för att koppla ihop två nätagg att rekommendera? Vad bör man tänka på vid en sådan situation? Eller kommer Corsairs nya AX1500i vara tillräckligt?

Detta drivs av mitt AX1200i:

ASUS Rampage IV Black Edition
Intel® Core™ i7-4960X
16 GB RAM-minnen är installerade (kommer installera 64 GB)
Sapphire Radeon R9 290X x 4
1 st CD-läsare
4 st SSD-diskar
4 st D5 pumpar
6 st chassifläktar

du behöver ingen addapter för att kunna använda ett av dina andra nätagg, är bara att "tjuvkoppla" agget genom att koppla ihop grön i atx kontakten med valfri svart. sen låter du det agget driva 2 eller kanske 3 av grafikkorten = profit!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med dina 64 GB RAM förresten?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

Vad ska du göra med dina 64 GB RAM förresten?

Jag är fotograf/retuschör till yrket. Gamer på fritiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

du behöver ingen addapter för att kunna använda ett av dina andra nätagg, är bara att "tjuvkoppla" agget genom att koppla ihop grön i atx kontakten med valfri svart. sen låter du det agget driva 2 eller kanske 3 av grafikkorten = profit!

Finns det några risker med tjuvkoppling?

Permalänk
Medlem

Fråga tvelander. Han kör 2 psu i samma dator, han har säkert en bra lösni g.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

finns några olika adaptrar på ebay, (sök dual psu adapter) eller ett 1500watts finns väl inte så många att välja på där heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av suddig:

Jag vill ha rekommendationer på nätaggregat. +1200W för att vara exakt. Just nu driver ett Corsair AX1200i alla mina komponenter. När 3DMark Fire Strike Extreme körs, visar energimätaren ≈1170W som mest (oklockade komponenter). Här är ett system som ber om att få överklockas, men nätaggregatet tillåter det inte. Vilka alternativ finns det att välja mellan? Jag har ett Corsair HX850 och HX1000 liggandes. Är en adapter för att koppla ihop två nätagg att rekommendera? Vad bör man tänka på vid en sådan situation? Eller kommer Corsairs nya AX1500i vara tillräckligt?

Detta drivs av mitt AX1200i:

ASUS Rampage IV Black Edition
Intel® Core™ i7-4960X
16 GB RAM-minnen är installerade (kommer installera 64 GB)
Sapphire Radeon R9 290X x 4
1 st CD-läsare
4 st SSD-diskar
4 st D5 pumpar
6 st chassifläktar

http://www.frozencpu.com/products/11741/cpa-167b/ModRight_Cab...

Jag köpte en sådan här till kommande bygge (4way sli) kör nu med ett enermax platimax 1500w och är nöjd med detta, men ska du överklocka cpu + gpuer, skulle jag köra med ditt 1200w + 1000w eftersom du ändå har dem liggande.

1500w kommer att ligga ganska nära gränsen/om inte över med en ordentlig oc på cpu och gpuer.

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Skrivet av s029dg:

http://www.frozencpu.com/products/11741/cpa-167b/ModRight_Cab...

Jag köpte en sådan här till kommande bygge (4way sli) kör nu med ett enermax platimax 1500w och är nöjd med detta, men ska du överklocka cpu + gpuer, skulle jag köra med ditt 1200w + 1000w eftersom du ändå har dem liggande.

1500w kommer att ligga ganska nära gränsen/om inte över med en ordentlig oc på cpu och gpuer.

vega (finns på yt och diverse amerikanska forum)

han har 5200 3960x och 1300mhz på quadsli titans, med evgas 1500w. vet inte riktigt vad som sitter i den nu då han byter tittsomtätt..

Permalänk
Medlem

Ja det finns risker vid tjuvkoppling. Snygga tjuvkopplingar är i stort sett att bygga sin egen http://www.inet.se/produkt/6301344/phobya-24pin-2-way-psu-sta...

Permalänk
Medlem

Någon/några månader sen kommer EVGA ut med ny serie nätagg, däribland ett 1500W
Troligtvis "Supernova V2" eller liknande