Valve introducerar musikuppspelning med Steam Music

Permalänk
Medlem

Bra funktion om man spelar saker som har problem med att minimeras eller om man saknar mediaknappar på tangentbordet.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför majoriteten ska klaga på något som är helt gratis och inte behöver användas, tonen på Sweclockers är så tråkig väldigt ofta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Vill man hellre köra Spotify i bakgrunden så bör det inte vara några problem, varken tidigare eller nu.

Det är problem för nuvarande om man kör Steam-OS. Inte desktop steam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonasies:

Det är problem för nuvarande om man kör Steam-OS. Inte desktop steam.

Ja, ser att Spotify verkar ha bekymmer med vissa paketberoenden i SteamOS enligt ett foruminlägg från julafton.

Det är dock inga konceptuella problem i sig för att detta skulle fungera, då SteamOS bygger på Debian vilket Spotify stöder, och det går redan att lösa manuellt om man själv laddar hem desa paketberoenden. Antar att detta bara är en "barnsjukdom". Valve har sagt att de arbetar med "many of the media services you know and love" för direkt stöd i SteamOS, vilket man kan gissa inkluderar dessa parter.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Jaså Valve försöker mjölka så mycket de bara kan. Helt otroligt.

Och det gör dom helt rätt i. Men tycker mjölka är lite fel ordval. Att vi kan få fler valmöjligheter är helt otroligt bra.

Skrivet av lakej:

Foobar för lokal musik, spotify för telefon och streaming. Men för all del, pumpa in onödiga funktioner i steam.

Jag själv kan inte se varför den är onödig, tvärtom så tycker jag att det är riktigt vettig.

Skrivet av Capticus:

Förstår inte riktigt varför majoriteten ska klaga på något som är helt gratis och inte behöver användas, tonen på Sweclockers är så tråkig väldigt ofta

Så tonen är tråkig bara för att folk säger sin mening efter eget tycke o smak? Själv tycker jag att det konceptet är en väldigt bra ton.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Men att strömma video går bra?...

Tycker inte det är ekonomiskt hållbart att köpa fysisk musik alls, för dyrt och för mycket jobb med att rippa, föra över, synka osv. Med spotify slipper man ju det och 320 kb MP3 låter tillräckligt bra. Använder offline listor på både mobilen och datorn så man slipper lägga bandbredd på det dessutom synkas allt när man vill osv bekvämare blir det inte.

Video som i Netflix? Nej, aldrig. Som i YouTube (I bristen på vettiga alternativ), ja, på grund av att det skapas nytt innehåll varje dag, till skildnad från ett film-bibliotek. Hade helst sett att YouTube-videor gick att ladda ned i förväg så man slapp strömmandet där med.

Död åt strömmande media.

För övrigt om jag inte gjorde det tydligt, det låter som ett intressant tillägg till Steam!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Tanken är väll att man ska kunna söka på låtar utan att behöva minimera sitt spel utan att det blir som shift+tab (om jag inte minns fel så bakgrunden bara blir skuggad), men hade varit smidigare att att ha en form av spotify plugin, kan ju köra local files i spotify med.

Permalänk
Avstängd

Intressant! Ytterligare ett företag som försöker
vara mer än enbart bara en sak åt sina kunder.

Ska bli spännande och se hur detta utvecklar
sig. Skulle du köpa en Harley Davidsson bil?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som börjar tröttna på alla dessa "mediaboxar" som kan göra allt halvdant?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Spötifü

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Allt på ett ställe. Jag gillar det. Fast kommer det bli bättre än Songbird? Har lite svårt att tro att ett program som gör en jäkla massa grejer kan göra en viss sak bättre än ett program som gör endast det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]