Permalänk
Medlem

Ny mus och tangentbort för spelande

Tjenare!
Nu börjad det bli dags at slänga ut min Razer Lycosa och Deathadder och försöka hitta något nytt.
Jag är väldigt nöjd med de jag har, fast de har börjat bli lite slitna, samt jävligt sunkiga efter ca 5 års intensivt spelande.

Jag gillar min Deatadder jävligt mycket faktiskt, det ända jag stör mig på är att den känns lite "billig" i kvaliteten samt att jag gärna vill ha lite fler "macroknappar" att väjla mellan. Men formen är riktigt trevlig.

Lycosa är ett rätt skönt tangentbord enligt mig, men det känns som det är dags att överge slim-tangenter och köra något lite mer ordentligt.

Jag behöver alltså:

En schyst gamingmus med många "macroknappar" för blandat spelande, mest FPS, men även lite MMO. Jag tror typ Naga Eller G600 blir lite väl många knappar, fast samtidigt känns två tumknappar lite för lite. Finns det något schysst mellanting som fortfarande har en relativt "normal" form likt Deathadder?

Vad gäller Tangentbord skulle det kunna vara skoj med ett mekaniskt, men då är det nog egentligen bara röda brytare som är aktuellt. Ogillar klickljud osv... Det ska dock vara bakgrundsbelyst, och även gärna ha några mackroknappar.

Budget är av mindre betydelse, även om jag kanske inte vill lägga hutlösa summor. Det viktigaste är helt enkelt att det blir rätt.

Jag tar gärna lite olika alterativ, gärna i olika prisklasser, som jag sedan kan känna och klämma lite på för att skapa en egen uppfattning:) Så om du har något att dela med dig av, shoot!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis Qpad MK-85 (tangentbord) (röda brytare)
Och jag är väldigt nöjd med det! Det enda är att det ändå låter rätt så högt när man skriver (om man skriver hårt,jag är ovan) men annars riktigt nice!