Har Fractal Design ett chassi med power on/off i fronten???

Permalänk

Har Fractal Design ett chassi med power on/off i fronten???

Hej då jag kolalr runt efter ett nytt chassi å gillar fractal design när jag byggt åt andra så vill jag gärna vilja ha ett själv med. Men jag råkar ha 2 katter i huhållet som ofta spendara sin tid ovanpå datorn vilket gör att de ibland kommer åt knappar som är placerade på toppen av chassina.

Så jag undrar om Fractal Design har några chassin med knapparna i fronten/sidan etc istället för på toppen? Kollat runt lite själv men inte hittat något.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av CrazzyElk:

Hej då jag kolalr runt efter ett nytt chassi å gillar fractal design när jag byggt åt andra så vill jag gärna vilja ha ett själv med. Men jag råkar ha 2 katter i huhållet som ofta spendara sin tid ovanpå datorn vilket gör att de ibland kommer åt knappar som är placerade på toppen av chassina.

Så jag undrar om Fractal Design har några chassin med knapparna i fronten/sidan etc istället för på toppen? Kollat runt lite själv men inte hittat något.

Du kan inte tejpa fast en plastkåpa eller något ovanför knappen? Eller knuffa bort katten varje gång den lägger sig däruppe så den väljer något annat ställe?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Koppla bara ur knappen annars, och dra en ny från chassit och ha under skrivbordet och/eller wake on keyboard/mouse om du inte är orolig att datorn startas av djuren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Jo.

Node 304!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Jo.

Node 304!

det är ju tekniskt sätt inte sant den sitter på sidan av chassit i fronten av det men inte på fronten

som ett lite "lifehack" skulle ju kunna skippa att koppla in power knappen på toppen och koppla in reset knappen som sitter innanför dörren som powerknap på ett R4

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Stäng av funktionen vad som händer när du trycker på knappen i windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

det är ju tekniskt sätt inte sant den sitter på sidan av chassit i fronten av det men inte på fronten

som ett lite "lifehack" skulle ju kunna skippa att koppla in power knappen på toppen och koppla in reset knappen som sitter innanför dörren som powerknap på ett R4

Medveten om att jag svarar rätt sent här men...

TS sa fronten/sidan av chassit. Som du själv säger så sitter den på sidan. Vilket gör att det tekniskt sett är väldigt sant att det finns ett sådant chassi från Fractal Design som TS efterfrågar :).