Oldschool MMO-spel, Elderlands

Permalänk
Avstängd

Oldschool MMO-spel, Elderlands

Tänkte att det kunde vara kul att dela med mig av ett oldschool MMO-spel Elderlands som jag hittade som är i open alpha just nu.
Det är ganska basic än så länge men det läggs till saker lite då och då.
För er som gillar oldschool spel så tror jag att ni kommer gilla det här.

När ni skapar ett konto så tänk då på att han inte lagt till någon säkerhet ännu så lösenorden sparas just nu i klartext, så använd ett unikt lösenord som ni inte använder till något annat.

Edit: För att sträcka ut bilden kör på windowed mode och dra i rutan så den är samma storlek som spelet, sedan trycker du alt+enter så bör du få fullskärm, annars får du göra om proceduren igen.

Det är ganska långt kvar tills det ska vara klart så det kommer finnas lite buggar här och där.

Permalänk
Medlem

Låter lite intressant tackar:D

Permalänk
Medlem

Ska testas!

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

Undrar om de har något sammarbete med tibiagänget. Sidan och spelet påminner mycket om tibia. Har dock inte spelat Elderlands, bara kollat på screenshots.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Ser ut som Elysium motorn eller Ogre motorn!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt kul ut faktiskt!
Jag ska pröva det när det kommer hem.
Kommer ett GTX 780 Ti palla trycket?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Kommer ett GTX 780 Ti palla trycket?

Det är nog lika bra du beställer ett till utifall att det skulle lagga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blupparen:

Undrar om de har något sammarbete med tibiagänget. Sidan och spelet påminner mycket om tibia. Har dock inte spelat Elderlands, bara kollat på screenshots.

Nej, han som ligger bakom det jobbade med gamla Ultima Spelen och Crusader no remorse tidigare och sedan gjorde han Dransik Classic, Dransik ISO (numera Ashen Empires) och nu detta.

Skrivet av KeVVa:

Ser ut som Elysium motorn eller Ogre motorn!

Han har gjort allt från scratch, använder hans egna scriptspråk oxå, OOZ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer spelet kosta senare eller hur är det?
Sidan laggar lite grann på min Chromebook, så kan inte kolla FAQ..

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conglo:

Kommer spelet kosta senare eller hur är det?
Sidan laggar lite grann på min Chromebook, så kan inte kolla FAQ..

Det är inte bestämt än vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Spelet såg fränt ut måste testas

Skrivet av Conglo:

Kommer spelet kosta senare eller hur är det?
Sidan laggar lite grann på min Chromebook, så kan inte kolla FAQ..

Q: After the testing stages, will I have to pay a subscription or one-time-payment to play Elderlands?
A: No, the game can be played completely free of charge for unlimited time. However, there will be an option to upgrade your account status to Premium Account. Having a Premium Account will benefit you by giving you many new gameplay options and game features, and thus will make your playing experience far more enjoyable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Spelet såg fränt ut måste testas

Q: After the testing stages, will I have to pay a subscription or one-time-payment to play Elderlands?
A: No, the game can be played completely free of charge for unlimited time. However, there will be an option to upgrade your account status to Premium Account. Having a Premium Account will benefit you by giving you many new gameplay options and game features, and thus will make your playing experience far more enjoyable.

Tackar för svaret!
Men det är lite surt, hade varit roligare om det var lite mer "slutet". Jag orkar inte med fler pay2win moduler osv. Jag kommer i varje fall skaffa ett Premium konto, men lär bli orättvist mot andra spelare. Dvs om de inte balanserar det.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Tackar för svaret!
Men det är lite surt, hade varit roligare om det var lite mer "slutet". Jag orkar inte med fler pay2win moduler osv. Jag kommer i varje fall skaffa ett Premium konto, men lär bli orättvist mot andra spelare. Dvs om de inte balanserar det.

Precis, hoppas det inte blir pay2win. Samma system som Tibia har hade varit perfekt, att man även som Free Account kan få precis alla items/saker som Premium har. Men Premium har lite fler ställen att vara på/saker man kan göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rillepille:

Precis, hoppas det inte blir pay2win. Samma system som Tibia har hade varit perfekt, att man även som Free Account kan få precis alla items/saker som Premium har. Men Premium har lite fler ställen att vara på/saker man kan göra.

Pay to win har han sagt inte kommer hända i Elderlands. Det låter som att det blir åt Tibia-hållet iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Pay to win har han sagt inte kommer hända i Elderlands. Det låter som att det blir åt Tibia-hållet iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej det hade varit perfekt

Permalänk
Avstängd

Spelet har fått sig lite uppdateringar sen sist, det blir bättre och bättre, och nu är dom dessutom fler som jobbar oftare med spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska definitivt kolla upp detta när jag kommer hem

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Dags att gräva upp tråden igen?

Open beta börjar i morgon, någon annan som ska spela?