Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Har blivit avsevärt lugnare med åren, men för ~5 år sedan hade nog grannarna det ganska jobbigt att sova under nätterna. (Sorry i efterskott!)

Idag är det mest frustrerande om man sitter vid en dålig internetlina, pallar inte när det laggar

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Blir förbannad bara man träffar en ryss eller polack i ett spel. Fyfan för dessa! Finns det seriöst ingen vettig ryss/polack? Dom vägrar snacka engelska men ändå ska dom in på engelska servrar! Det är som om dom har helt tvärtom tänkande mot vårt tänkande.

Det bästa exemplet jag har är i LoL/DoTA. En match på DoTA 2 körde ja med 1 kompis och han frågade till och med om det fanns någon ryss i vårt lag. Givetvis fanns det en. Han vägrade kommunicera och vägrade samarbeta med laget. Alla, inklusive motståndarlaget, var förbannad på honom. Hallå? Om till och med motståndarna reagerar! Nu är ju såklart inte alla såhär men de flesta är något åt det hållet. Tror inte jag behöver säga hur det gick efter ~15 min.

Trashtier möter trashtier spelare

Men rysar är lite små jobbigt men om man kör CD eller CM så är dom få i numret och oftast bra på att komunisera med laget

Permalänk
Medlem

Jag är den lugnaste personen någonsin när jag spelar, har aldrig bankat på något i ilska Svär gör jag ibland när jag spelar med andra för att passa in, när jag spelar själv är jag helt tyst

Permalänk
Medlem

Jag kan säga öppet å ärligt att jag blir arg på spel oavsett vad det är . När det går dåligt för mig och saker har gått sönder som tangentbord och möss . Data bord och sånt dära . Men varför jag bblirså arg är för att man blir arg på sig själv . Inte någon annan . Man vet att man kunde göra saken bättre men ändå gör man det inte . Vet att kompisarna på skype börjar tycka att det är irriterande i långa perioder också men är inte arg på någon annan än mig själv . Skylla på andra för stunden har väll hänt för det är lättast men man vet att det är sig själv man blir sur på

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Jag kan bli grymt frustrerad när jag har haft dålig dag och sen går dåligt i spel därefter, men har inte haft sönder något eller blir våldsam med sakerna.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Händer sällan men...

...kommer ihåg en gång när jag, helt ensam hemma, skrek högt ut "Brinn i helvete din förbannade kaninjävel!!!". Glömt vilket spel det var men skrattade åt mig själv efteråt...

Spel är nog bra för "anger management" om man reflekterar över sina känslor när det händer.

Permalänk

Slogg två hål i skrivbordet för något år sen. Det täcktes sedan över med klistermärken

Permalänk
Skrivet av Murvelvinden:

Slogg två hål i skrivbordet för något år sen. Det täcktes sedan över med klistermärken

klistermärken kan fan fixa allt
jag slog sönder med sängbord men ja tejpade ihop det med junkyard stickers, tyvärr höll det ju inte så länge

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt förbannad ibland, men brukar gå över ganska snabbt, ett litet slag i bordet så blir det bättre, kanske nån liten svordom ibland.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

aye, envisa + att man tar det för seriöst (man blir så "inne" i spelet)... slår inte sönder saker dock men en hel del svordomar, whine och att man rage-googlar på saker man tycker är obalanserade/trasiga (bossfighter, fiender, vapen, fraktioner, gubbar)!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

nej men när jag var liten blev jag ofta arg

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Min son brukar misshandla tangentbordet är det går åt h*****e i nått spel, dvs banka en del på det, så han har "slitit" ut ett stycke Qpad MK80, men efter att han råka göra samma sak en gång med laptopen så har han lugnat ner sig, så numera ett Ducky shine 3 där.

Inte hälsosamt för laptops HDD att göra så

Själv blir jag inte upprörd i spel, kanske för att jag mest bara kör FSX.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Om man aldrig blir arg när man spelar så är man en robot

Permalänk

Jag blir arg ibland på vissa spel i singelplayer där det känns som det bara inte går att komma vidare. Då blir det oftast en liten ragequit : )
I MP blir jag dock nästan aldrig arg, känns mera som om det är som det är där. Oftast så går jag och gör någonting annat en stund istället.

Jag har inte direkt haft sönder någonting när jag har spelat... Men däremot så har en stackars HDD slutat lite för tidigt tack vare att datorn "råkade" välta när den var igång, det var någonting Windows relaterat : )

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk

Finns bara ett spel som får mig riktigt jävla förbannad och det är cs 1.6 likadant cs go men har lagt av båda dem delarna spelet har kostat mig en dator 4 stycken 24 60hz skärmar, 3 mx518 och ofantligt många tangentbord skitspel!!!

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Pajat 1 hp tagentbord och en razer deathadder

Brossan har väl även sänkt en 3.0:a.

Vi slår i min familj när det går dåligt, ofast CS/Csgo där det går åt mycket hårdvara

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Jag blir arg ibland på vissa spel i singelplayer där det känns som det bara inte går att komma vidare. Då blir det oftast en liten ragequit : )

Yep, klassisk "Player vs UI" / buggar kan göra en riktigt irriterad, särskilt om det händer flera gånger på samma ställe. Då kan man förbanna devs en hel del.

Multiplayer / MMO, gör inte så mycket när man förlorar om man blir utklassad klart, men om man förlorar p.g.a. ryssar i Dota eller "Mid-farmers" i WoW så blir man ganska trött. >_>

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Spelar nästan bara Team fortress 2.
Får aldrig några raseriutbrott eller så, men blir ofta irriterad på att andra i ens lag är så obeskrivligt värdelösa.
99% av spelarna i TF2 är så dåliga och totalt clueless att man börjar tappa hoppet om mänskligheten..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Blir förbannad bara man träffar en ryss eller polack i ett spel. Fyfan för dessa! Finns det seriöst ingen vettig ryss/polack? Dom vägrar snacka engelska men ändå ska dom in på engelska servrar! Det är som om dom har helt tvärtom tänkande mot vårt tänkande.

Det bästa exemplet jag har är i LoL/DoTA. En match på DoTA 2 körde ja med 1 kompis och han frågade till och med om det fanns någon ryss i vårt lag. Givetvis fanns det en. Han vägrade kommunicera och vägrade samarbeta med laget. Alla, inklusive motståndarlaget, var förbannad på honom. Hallå? Om till och med motståndarna reagerar! Nu är ju såklart inte alla såhär men de flesta är något åt det hållet. Tror inte jag behöver säga hur det gick efter ~15 min.

hahahah känner igen det så jävla väl spelade massa hoN innan så fort en ryss dök in började vi snacka i mixen ingame för att kommunicera med polacker eller ryssar så vi döpte dem till Yuri eller Igor o jävlar vilken fart det blev på dem då hahahaha

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

ett par tangent bord har rykt när ja dött på diablo 2 (HC)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atego:

Pajat 1 hp tagentbord och en razer deathadder

Brossan har väl även sänkt en 3.0:a.

Vi slår i min familj när det går dåligt, ofast CS/Csgo där det går åt mycket hårdvara

He he. Har aldrig ens sett min bror slå näven hårt i bordet när det går snett, alla hans grejer är hela... Men han är nog smartare än mig också...

Jo, Måste vara något särskilt med Polacker på vissa MP spel (relaterat till generell inställning och attityd när man spelar, naturligtvis inte som folkgrupp eller person, de polacker jag känner IRL är naturligtvis som folk är mest så det är inte det.)), Personligen har jag bestämt att jag gillar dem.

'

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Boxboll några meter ifrån datorn, hur gutt som helst

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Avstängd

Inte så ofta. Men har de gått riktigt dåligt länge så händer de att jag lackar ur. De har nog bara hänt en gång att jag spårat ur och slagit sönder ett tangentbord som följd.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Har aldrig blivit arg när jag spelar..Tills jag började med world of tanks..Blir galen på alla Polacker och annat löst folk :/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

En kompis med ADHD kan slå sönder grejer, men ilskan går över snabbt..

Själv rage:ar jag bara när det kommer in sådana där ouppfostrade ryssar, som inte kan uppföra sig bland folk och använder wallhack osv... för att de suger rent allmänt när det kommer till multiplayerspel.
Dock slår jag inte sönder något, utan det blir nog bara ett och annat högljutt ord..........

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Blir jag skjuten av samma person flera gånger under en match i BF4 så blir ja sjukt irriterad.

Permalänk
Inaktiv

som alla andra blir jag arg när folk inte gör som jag vill i dota/hon osv. cs blev man ju bara galet frustrerad på så fort man dog.
tips till dem som slår på saker, gör som mig och slå på en vass kant, bords kanten är rätt bra. detta kommer göra förjävligt ont men rage attackerna slutar direkt.

Permalänk
Medlem

Det är alltså inte bara jag som reagerat över polacker i onlinespel i över 15 år. Det Ironiska i detta är att jag förr spelade mycket med en vän som har polska föräldrar, han skrek ofta polackjävlar och dylikt när vi lirade ihop

OnT: Blir inte ofta arg och galen när jag spelar idag, sist jag blev jävligt förbannad var nog när jag lirade CoD: Blackops. Det gick riktigt bra på en runda. Detta sved tydligen för någon spelare som då började skrika via VoIP att han skulle döda min morsa, våldta min syster, skulle söka upp mig via IP och skjuta mig IRL. Jag tog självfallet inte hoten seriöst men blev i vilket fall jävligt förbannad.

Dock har detta hänt en vän som råkade spela emot ett riktigt psykfall som faktiskt ledde till ganska allvarliga konsekvenser med polisanmälning m.m. i ett webbaserat strategispel.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Kastade min gamla mobil i väggen och sa till mina föräldrar att jag hade tappat den när jag körde pingis.. Fast då sa min idiot kompis till mina föräldrar

Ungefär samma historia för mig när jag kastade min mobil i TV:n (min TV, inte familjens...) efter att ha blivit arg när jag spelade CS.

"Varför står din TV på vinden?"
"Öhh, det är en spricka i skärmen..."
"Hur kom den dit?!"
"Jag vet inte."

Nästa dag kommer kompisen hem. Vi är på väg upp till mitt rum när han ser föräldrarna i soffan.

"Haha, hörde ni hur arg han blev igår?! :D" sade han till mina föräldrar.
"Näe, vadå?"
"Han kastade ju telefonen i TV:n så den sprack!"

Detta var för ett ex antal år sedan, så jag är inte arg på honom och mina föräldrar är inte arga på mig. Jag ragar inte heller lika mycket längre.

Men ändå. Punghuvud.

Permalänk
Medlem

Jag blir bara sur när någon lyckas med något av ren tur eller för att dom är för dåliga för att fatta vad dom gör och ändå lyckas med något sjukt.

Tex i BF4 när man blir typ skjuten i huvudet av någon noob sniper lvl <20 medan man hoppar mellan hustak eller nått. Eller blir träffad av en tank shell när man är i en jet typ 2 km bort.

Hade det varit någon höglevlad snubbe så visst, då är det nog viss skicklighet men när det är någon noob...