Asus tillkännager Chromebox för under 2 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Har dom portat XBMC till Chromebox ännu? Verkar intressant isf.
Går kanske eventuellt köra OpenElec rakt av?

Skulle det gå att dualboota, mellan chrome os, och openelec, så är det en högintressant produkt.

Permalänk
Avstängd

kan man avinstallera allt som har med google att göra så är väll chromebox bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

XBMC finns för Android på "Google Play / Market" har det i min ASUS Transformer, Chrome OS "borde" väl vara i grunden ett Android OS?

Om det vore så väl. Tyvärr så har Google valt att ha två helt inkompatibla system här. Tycker det helt klart hade vunnit mycket om det valt att köra Chrome på Android i botten istället för ett helt annat system.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Om det vore så väl. Tyvärr så har Google valt att ha två helt inkompatibla system här. Tycker det helt klart hade vunnit mycket om det valt att köra Chrome på Android i botten istället för ett helt annat system.

mvh,
martin

men så jävla puckat, Android är rätt stort nu, varför inte fortsätta? suck....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Om det vore så väl. Tyvärr så har Google valt att ha två helt inkompatibla system här. Tycker det helt klart hade vunnit mycket om det valt att köra Chrome på Android i botten istället för ett helt annat system.

mvh,
martin

Håller med. Någon form av androidemulering borde ha ingått i chrome os.
Låt säga att man kunde ha kört androidappar i en chromeflik, eller nåt sådant.

Permalänk
Snusfri

Om det går att slänga in Linux eller Windows kan detta bli en förnämlig webserver.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Asus säger $179, var kan jag köpa denna för de pengarna idag? Jag söker alltså en (web)shop där den finns i lager och går att beställa. Hitintills har jag inte lyckats med detta.