Permalänk
Medlem

Plasti dippa hårddisk?

Plasti dippa en hårddisk så att den blir mattsvart... Det vore ju något!

Vad tycker ni själva om den här idén?

Hårddisken blir aldrig varmare än ca 40 C så man borde ju inte behöva oroa sig över att färgen skulle börja koka eller liknande Plasti dip är inte som vanlig färg från en sprayburk heller, utan det blir bara som ett lager av färg som man sedan kan ta bort om man vill, ungefär som ett klistermärke.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem med värmen folk har ju det på bilar , kan bli snyggt

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Jag hade inte gjort det själv, finns ju inga garantier för att disken är mycket mer än dammtät. Om du nu ändå gör det, ta först reda på vilket lösningsmedel det är frågan om, så det inte är något som inte är kompis med kretskortet och dess komponenter.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Akta så du inte täcker för ventileringshålen med färg bara! Tror inte filtren i dem hålen klarar av att hålla färg ute

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem att göra.
Jag kör sånt på elektroniken till mina radiostyrda bilar och det är inget som gått åt skogen av den anledningen ännu iaf.

Men det är klart, risken finns ju alltid att det på något sätt tar sig in i hårddisken. Men jag vågar nog påstå att den risken är ganska liten. Men jag tänker inte hållas ansvarig för det påståendet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Det sitter ventilationshål på disken, brukar vara märkta med "Do Not Cover"
Ett tips är ju att inte täcka dem, annars så ska det nog inte vara några problem

Visa signatur

Aerocool DS Cube| Philips 237E4QHAD
Intel Core i7 920 | Alienware vattenkyl, aka Corsair H50
6x2GB G-Skill Trident | Samsung 840-series Basic SSD 120 Gb
Asus RX470 | Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

som sagt. låter du bli ventilationshålen borde det gå.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Okej! Tack för hjälpen allihopa!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H