Permalänk
Medlem

Paypal-fundering

Hej!

Igår förde jag över pengar till en herre över paypal. Jag betalade för en annons här på sweclockers. Jag förde över 8700 men han påstår att han bara mottagit 8400. Jag har läst igenom villkoren för betalning och vad jag förstod så skulle inte paypal ta ut några utgifter i detta fallet.
Hur kan det komma sig att det blivit såhär? Några ideér? Tacksam för svar.

Permalänk

det står i ditt paypal att det är 8700 som förts över?
det är svenska kronor som använts? så ingen växling ska ha skett eller dylikt?

Tips jag kan ge är:
*kontakta paypal och fråga.
*se om han kan skicka över en bekräftelse på motagandet av pengarna, så man ser att summorna stämmer med det som sägs.
*skicka honom en bekräftelse på hur mycket som paypal ska ha satt in.

allt borde gå att få tag i när man loggar in på paypal.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Be honom ta bild på överföringen. Om du överförde från en valuta till en annan så har du antagligen fått betala växlingsavgifterna.

Permalänk
Medlem

Oja, PayPal tar alltid ut en avgift på 3,4% i Europa. Så på basis av de belopp du uppgett så verkar det stämma.
Källa

Permalänk
Medlem

Paypal's Transaktionsavgifter

8700 - 3,4% = 8404,2 - 3,25 = 8400,95

Permalänk
Medlem

Om du använder ditt PayPal saldo istället betalar du inga avgifter. Du har förmodligen betalat med ditt kreditkort.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Då förstår jag vad som blivit fel, slarv från min sida. Då blir det att betala med paypalsaldot i fortsättningen.