Permalänk
Medlem

Asus N56JR aluminium chassi

Hejsan! Jag köpte för ett tag sedan en Asus N56JR och har vart supernöjd med den. Nu har jag dock stött på ett litet problem som jag skulle vilja försöka få åtgärdat och jag hoppas att någon här är kunnig och vet hur jag ska lösa problemet.

Jag märkte för ett par dagar sedan att aluminiumchassit som är vid tangentbordet hade börjat lossna från plastdelen under och det första jag gjorde då var att skruva åt den skruven som är direkt under precis det hörnet i hopp om att det var den skruven som var lös. Den var inte riktigt åtskruvad från början så jag antog att det var rätt skruv men det hjälpte tyvärr inte. Så nu frågar jag er här om någon med en N56 laptop har vart med om samma grej och lyckats åtgärda det.

Tack på förhand!

EDIT: För att klargöra vad det är som är löst så är det denna delen: http://www.waresphere.com/store/asus-n56-n56vm-n56dp-n56vz-up...

Permalänk
Medlem

Superllim kanske, eller reklamera.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mydnite:

Hejsan! Jag köpte för ett tag sedan en Asus N56JR och har vart supernöjd med den. Nu har jag dock stött på ett litet problem som jag skulle vilja försöka få åtgärdat och jag hoppas att någon här är kunnig och vet hur jag ska lösa problemet.

Jag märkte för ett par dagar sedan att aluminiumchassit som är vid tangentbordet hade börjat lossna från plastdelen under och det första jag gjorde då var att skruva åt den skruven som är direkt under precis det hörnet i hopp om att det var den skruven som var lös. Den var inte riktigt åtskruvad från början så jag antog att det var rätt skruv men det hjälpte tyvärr inte. Så nu frågar jag er här om någon med en N56 laptop har vart med om samma grej och lyckats åtgärda det.

Tack på förhand!

EDIT: För att klargöra vad det är som är löst så är det denna delen: http://www.waresphere.com/store/asus-n56-n56vm-n56dp-n56vz-up...

om du har garanti kvar så använd den !
istället för att ta några onödiga risker å så har du ingen garanti kvar sen

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Superllim kanske, eller reklamera.

Skrivet av Bärrich:

om du har garanti kvar så använd den !
istället för att ta några onödiga risker å så har du ingen garanti kvar sen

Har flyttat från Sverige och kommer vara borta ett tag men får kontakta butiken jag köpte den från då och kolla med dom om det går att lösa på något smidigt sätt då eller så får jag helt enkelt testa med superlim... Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av Mydnite:

Har flyttat från Sverige och kommer vara borta ett tag men får kontakta butiken jag köpte den från då och kolla med dom om det går att lösa på något smidigt sätt då eller så får jag helt enkelt testa med superlim... Tack för svar!

Om det blir att du limmar med superlim så föreslår jag att ställer typ en bordsfläkt intill och låter den blåsa mot limpunkten, detta då det är rätt vanligt att superlim lämnar en vitgrå ful "skugga efter sig" på plastpaneler etc, när limmet torkar. Fläktens vinddrag brukar avhjälpa detta.

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem med min . gick ner till ica å köpte lite superlim problemet löst

Permalänk
Medlem

Asus brukar ha world wide warranty. Alltså garanti som är samma runt om i världen. Vet inte var du bor någonstans, men ta kontakt med Asus direkt och kolla med dem. Mest i Sverige där butikerna har ansvaret för garantin istället för tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Kommer använda mig av superlim antagligen men har av någon underlig anledning börjat få blue screens så lyckas jag inte bli av med dom kommer jag ta kontakt med ASUS och se om jag kan lämna tillbaka datorn. Bor i USA så borde förhoppningsvis inte vara några problem.

Permalänk
Inaktiv

det är global service så du har rätt att få hjälp i andra länder också där Asus Service centers finns.
enkel fråga dock, de är inte bara en clip som hoppat ur? tänkte om du trycker chassit mot underdelen om den kanske helt enkelt klickar tillbaka i igen.

Permalänk
Medlem

På min så var det själva fästet som skruven ska skruvas in i som gått sönder så hjälpte inte hur hårt jag drog skruven då själva muttern hade lossnat från sitt fäste . men som sagt gick ju bra med super lim