Permalänk
Medlem

Ny utrustning. (Headset) Rekommendationer

Hej, jo. Jag har börjat få problem med mitt Corsair Vengance 2100 med att det är såna här "sprickning" ljud eller vad nu ska kalla det. Det börja bli lite jobbigt nu då man vill lyssna på en låt och njuta men det går inte.

Då jag har 3 headset med USB och jag har testat och alla 3 har samma problem men då testade jag mitt 2-3 år gamla Steel Series v2 och det lät hur fint som helst men kan inte använda det då micken ej fungera alls. Sitter I skype och annat dagligen och behöver en mic.

Jag är då nu ute efter ett par nya hörlurar och jag ska nog köpa ett sladd headset antaglien med 2,5 eller 3,5mm uttag vad det nu ska vara för att slippa detta "sprick" ljudet. Jag undra då, vilka ska man köpa? Jag kan köpa headset för 2,500:- som max.

Vilket skulle ni rekommendera?

Jag fundera stark på http://www.komplett.se/astro-gaming-a40-trdad-vit/795725

Permalänk
Avstängd

Finns inget vettigt som heter GAMING, det är bara ett säljknep för att få folk att köpa det
Bättre ljud om du tar hörlurar/mic separat.
Vad är din budget samt vad har du för ljudkort/förstärkare?

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sennheiser PC 363D, har dem själv och är mycket nöjd. Nordic Hardware gillar dem också (både utmärkelsen Referensprodukt och Bäst i Test):

http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetguiden-17-gamingheadsets-ur-toppsegmentet/Utmarkelser-och-koprekommendationer.html#content

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Finns inget vettigt som heter GAMING, det är bara ett säljknep för att få folk att köpa det
Bättre ljud om du tar hörlurar/mic separat.
Vad är din budget samt vad har du för ljudkort/förstärkare?

Jag behöver inte hörlurar/mic separat. Jag behöver ett headset som har 3,5mm uttag istället för USB och ett bra headset. Sedan så har jag inget ljudkort i datorn. Sedan så skrev jag vilket budget jag har..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Jag behöver inte hörlurar/mic separat. Jag behöver ett headset som har 3,5mm uttag istället för USB och ett bra headset. Sedan så har jag inget ljudkort i datorn. Sedan så skrev jag vilket budget jag har..

Köp PC350D som är samma lur som PC363D minus USB ljudkortet.

http://sv-se.sennheiser.com/pc-350-special-edition-gaming-hea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Finns inget vettigt som heter GAMING, det är bara ett säljknep för att få folk att köpa det
Bättre ljud om du tar hörlurar/mic separat.
Vad är din budget samt vad har du för ljudkort/förstärkare?

fel, sennheiser pc360 g4ming är sjukt bra lurar för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

PC 360
Qh90 eller vad den heter
Annars valfri studiolur med tex modmic.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Så ska jag köpa ett headset och ljudkort eller ..? Om ni kan mycket så länka gärna en affär med sakerna xD

Permalänk
Medlem

Detta Sennheisar PC 360 ser lite mer "cleanare" ut. Alltså, jag tycker det ser lite bättre ut och fundera. Ska man köpa det och sedan ett ljudkort?

Permalänk
Medlem

Det enda vettiga Headsets som finns är Sennheiser PC360 och Qpad Qh-90.
Annars är det vanliga hörlurar och separat mic som gäller

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Jag behöver inte hörlurar/mic separat. Jag behöver ett headset som har 3,5mm uttag istället för USB och ett bra headset. Sedan så har jag inget ljudkort i datorn. Sedan så skrev jag vilket budget jag har..

Du har visst ljudkort i datorn, det sitter integrerat i moderkortet.

Om du nu har problem med att ljudet är dåligt i alla dina USB hörlurar, så kan man lätt dra slutsatsen att det beror på någon av dina USB portar. Har du provat dem i olika portar? Lite svårt att veta vad du menar exakt med "sprickningljud"... Om du nu måste köpa nytt headset bara därför att, så är Astro bra så vitt jag vet, Sennheiser som föreslagits är också väldigt bra.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Du har visst ljudkort i datorn, det sitter integrerat i moderkortet.

Om du nu har problem med att ljudet är dåligt i alla dina USB hörlurar, så kan man lätt dra slutsatsen att det beror på någon av dina USB portar. Har du provat dem i olika portar? Lite svårt att veta vad du menar exakt med "sprickningljud"... Om du nu måste köpa nytt headset bara därför att, så är Astro bra så vitt jag vet, Sennheiser som föreslagits är också väldigt bra.

Ja.. Jag har testat alla USB portar och samma i alla. Det är samma ljud I alla 3 headset med USB portar. Sedan så .. Tänk dig när man eldar ett sånt där "shkrr" ljud eller något.

Permalänk
Medlem

Har ett par Astro A40 med MixAmp och jag är nöjd iaf vet att de är långt ifrån hifi lurar men duger för mig, bra mic!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Så ska man ta AStro A40 eller Sennheiser? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Ja.. Jag har testat alla USB portar och samma i alla. Det är samma ljud I alla 3 headset med USB portar. Sedan så .. Tänk dig när man eldar ett sånt där "shkrr" ljud eller något.

Låter ju som att USB portarna inte är jordade eller något liknande. Som att du får en störning när du använder headseten i dem. Kan vara värt att kolla upp var felet ligger, även om du nu skall köpa nytt headset.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sizkest:

Så ska man ta AStro A40 eller Sennheiser? xD

Sennheiser, alla dagar i veckan.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk
Skrivet av Sizkest:

Så ska man ta AStro A40 eller Sennheiser? xD

Skulle säga Astro... dom är har erkänt bra ljud och Mixamp som följer med ska tydligen fungera helt okej som externt ljudkort. Jag har sett i stort sett bara positiva recensioner i alla fall
Sennheiser är erkänt bra också, men personligen så tycker jag att dom är grymt jäkla fula X)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

PC 360
Qh90 eller vad den heter
Annars valfri studiolur med tex modmic.

Ovanstående säger allt.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC