Permalänk

Ducky shine 3

Hejhej, precis fått hem min nya ducky shine 3 tkl, Men nu är de såhär att de icke funkar, bara F5 och F1 knapparna lyser, De funkar inte att skriva något och när man stoppar in usb i datorn så verkar inte datorn hitta tangentbordet

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hej hej.

Har du testat med andra datorer? Annan kabel? Om inte, gör det. Det är vanlig mini usb kontakt till dessa tangentbord.

Permalänk

hejhej, förlåt för ett sånt försenat svar. Själva tangentbordet funkar som de ska, men de går inte att skriva, hittar inte tangetbordet på enhetshanteraren, testat på min laptop och testat bytt kabel. Ska man lämna tillbaka tangetnbordet eller är de någon inställning på windows?

Permalänk
Medlem

Hej, knepigt att det inte hittas av någon dator. Jag skulle råda dig att returnera.

F.ö. antar jag att TKL är likadant som det fullstora förutom just avsaknaden av numpad, och i sådana fall lyser enbart F1 och F5. Det blir så när belysningen är avslagen, dvs på första inställningen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

mmhm, Jag som slarvade med manualen..

Permalänk

Kan USB delay och repeat ha något med saken att göra?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle nog ta och testa att flippa på dipswitchen för USB NKRO, det bör stå i manualen vilken det är.
DVS om Shine 3 är som Shine 2 och har 6 switchar sittandes på undersidan av tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Om du inte löst det redan så har jag för mig att Shine 3 har en switch under tangentbordet och den kanske är ställd till "Modell" läge vilket gör att den bara får ström alltså du kan inte skriva. Pröva att flippa den. Dvs om den finns är inte 100