Permalänk
Medlem

Alliance PvE realm.

Hej.
Jag söker en bra aktiv realm på alliance sidan, helst PvE, mest är jag ute efter att
köra BG:s och rated vid 90.
men gillar ändå att sköta sidoquestandet i lugn och ro.
kört upp en Alliance till 33 på Draenor men jösses den verkar heldöd
så en sjysst realm med hyffsad pop på alliance sidan så man slipper stirra
i ett tomt AH m.m givetvis gör det inget om det är mycket svenskar
på den heller

tacksam för hjälp,
mvh // henke

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

Lättast att titta på följande länk:

http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php?sort=Total

Även följande länk kan vara av intresse, se datacenter Stockholm för lägsta ping, senast jag kollade så fanns den hos Telia och om man använder annan internet leverantör kan ihopkopplingen vara långt bort (Tyskland) men detta kan ha ändrats, bäst är väl att prova om man bryr sej:

http://www.wowwiki.com/EU_realm_list_by_datacenter

Rekommenderar att du väljer en server som har relativt stor och jämn population på båda fraktionerna typ Magtheridon för mest utbyte men just den servern vet jag inget om ifall den är bra eller dålig.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Lättast att titta på följande länk:

http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php?sort=Total

Även följande länk kan vara av intresse, se datacenter Stockholm för lägsta ping, senast jag kollade så fanns den hos Telia och om man använder annan internet leverantör kan ihopkopplingen vara långt bort (Tyskland) men detta kan ha ändrats, bäst är väl att prova om man bryr sej:

http://www.wowwiki.com/EU_realm_list_by_datacenter

Rekommenderar att du väljer en server som har relativt stor och jämn population på båda fraktionerna typ Magtheridon för mest utbyte men just den servern vet jag inget om ifall den är bra eller dålig.

När uppdaterades den warcraftrealmlistan? Samt är det konton eller karaktärer den räknar?

TS: Varför just alliance?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

När uppdaterades den warcraftrealmlistan? Samt är det konton eller karaktärer den räknar?

TS: Varför just alliance?

Det står överst på sidan, när det gäller servrar med låg population så är listan något otillförlitlig men tråden handlade inte om dom.

Edit:
Kan även kika på följande länk med sortering population, observera att dom räknar på annat sätt, se notering på sidan:
http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

TS: Varför just alliance?

Spelat Horde sen 2005, aldrig provat alliance så tänkte att de va dags nu

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

Silvermoon har enorm Alliance pop. Men då är det också 1000-1500 i kö efter 17.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Jag och en drös polare kör på Aggramar. Spelar inte värst mycket numera så vet inte riktigt hur servern ligger till. Har varit ganska välbalanserad och skapligt bra populated, och AH har varit helt ok.
Har själv lirat både Horde och Alliance, är H just nu, men föredrar A. Polarna är dock ihärdiga och ska absolut köra H.

Permalänk

Spela på Frostmane.
Aktiv realm, mycket svenskar samt inte nog stor så det blir 500 i kö om man loggar in klockan 19:30.

Silvermoon / Outland /Sylvanas så tittar du på 35-40 min i kö på ons-tor vid 19:00ish

Annars så har du juh Ravencrest kanske.

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Spela på Frostmane.
Aktiv realm, mycket svenskar samt inte nog stor så det blir 500 i kö om man loggar in klockan 19:30.

Silvermoon / Outland /Sylvanas så tittar du på 35-40 min i kö på ons-tor vid 19:00ish

Annars så har du juh Ravencrest kanske.

Frostmane, Outland och Sylvanas är PvP servers, och TS ville helst ha PvE server.
Silvermoon kunde ha varit ett alternativ, och lär ju finnas någon att spela med eftersom det är ca 50k personer/characters på servern.
TS tänkte även köra Alliance, och på Silvermoon är det närmare 98% A, så det lär ju funka.

Som sagt så är Frostmane en PvP server, men är inte det ett stort problem så kan det va ett bra alternativ. Närmare 7k spelare, och drygt 90% Alliance

Ska inte säga helt säkert att denna statistik stämmer dock.

Permalänk
Medlem

får se till o kolla upp frostmane efter jobbet idag då, och eventuellt dra en migg

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk

Som länkat tidigare så kan du kolla in http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php
Hyfsat lätt att se där hur hög pop det är, och fördelningen på servern.

Såg att Magtheridon är delad 50/50 och har rätt hög pop, och är PvE server.
Hemmaservern Aggramar är också delad 50/50, men inte långt över 10k i pop istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haschmanter:

Som länkat tidigare så kan du kolla in http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php
Hyfsat lätt att se där hur hög pop det är, och fördelningen på servern.

Såg att Magtheridon är delad 50/50 och har rätt hög pop, och är PvE server.
Hemmaservern Aggramar är också delad 50/50, men inte långt över 10k i pop istället

kan inte kolla dom sidorna från jobbet, så får kolla det när jag kommer hem. är det måttat
i aktiva konton?

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Skrivet av henxon:

kan inte kolla dom sidorna från jobbet, så får kolla det när jag kommer hem. är det måttat
i aktiva konton?

Just det som är problemet, som någon frågade om förut. Vet inte om det är antalet konton, eller characters. Sen vet man ju heller inte om det är antalet aktiva, eller en total.

Bör ju vara räknat i characters, då ett konto kan vara aktivt på flera servers samtidigt.
Problemet med om det är endast aktiva eller alla konton kvarstår.

Edit: För att förtydliga. På sidan står det endast "Overall" i spalten. Då troligtvis overall population på servern. Aktiva eller icke är mer än man vet. Skulle gissa på en total, därmed alltså även inaktiva.

Permalänk

de där sidorna är basserade på, särskillt warcraft realms att man har ett addon installerat som raporerar av info till dem, så de är rätt missvisande egentligen, titta på bland annat aszune, som ska enligt den där ha 89 aktiva horde spelare, då har jag typ 5% av horde karaktärerna på den servern, känns lite konstigt, utan det är bara att alliance har fler spelare med rätt addon som kan raportera av aktiviteten.

Kan gissa att realms med mer jämn fördelning av fraktionerna är mer rätt än de som är väldigt off.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Skrivet av alex_farnstrom:

de där sidorna är basserade på, särskillt warcraft realms att man har ett addon installerat som raporerar av info till dem, så de är rätt missvisande egentligen, titta på bland annat aszune, som ska enligt den där ha 89 aktiva horde spelare, då har jag typ 5% av horde karaktärerna på den servern, känns lite konstigt, utan det är bara att alliance har fler spelare med rätt addon som kan raportera av aktiviteten.

Kan gissa att realms med mer jämn fördelning av fraktionerna är mer rätt än de som är väldigt off.

Det låter logiskt att det är så. Kan ju ändå vara en fingervisning, även om det inte är korrekta siffror.
Det finns ju vissa servers där det är väldigt stor del A/H. Speciellt där det är guilds som kör stenhårt för att vara först i end game, eller högt i RBG-laddern osv, då dessa har en tendens att samlas på en och samma server.

Som du skriver så håller jag med om att det är föga troligt att det är så stor skillnad i fördelningen på flera servers.

Permalänk
Medlem

Wildhammer är ganska aktiv nu, särskilt efter merge med Thunderhorn. Nu lirar jag extremt lite PvP, men det finns alltid folk till LFR, och Timeless är alltid befolkat. De allra flesta är trevliga, har sällan problem med omogna idioter numer.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

blidde alliance på wildhammer, servern ligger i sthlm så fick en ms på mellan 20-30 vilket känns bra.
lagom aktiv med mycket grejor på AH men ändå ingen kö-tid under prime.
korta ques på dungar dock lite långa ques på random BG:s tyvärr.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

blidde alliance på wildhammer, servern ligger i sthlm så fick en ms på mellan 20-30 vilket känns bra.
lagom aktiv med mycket grejor på AH men ändå ingen kö-tid under prime.
korta ques på dungar dock lite långa ques på random BG:s tyvärr.

Satt faktiskt också och kollade efter ny server för alliance. Efter att ha spelat på Twisting Nether ända sen Burning Crusade känner jag att jag skulle vilja hitta något nytt ställe. Wildhammer verkar vettigt isf Bra tråd!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lyfter en gammal tråd. Wildhammer är den fortfarande bra nu efter wod? eller är det kö för att logga in även där?