Permalänk

Corsair cx 750m konstigt ljud

Hejsan! Lokaliserade idag ett konstigt ljud från mitt nätagg (trodde det var fläkten först) det är ett litet pipande då och då inte så högt men ganska irriterande. Någon som har en idé vad det kan vara?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 3820 4,4Ghz | Grafikkort: Gigabyte Gtx 760 | Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | Moderkort: ASrock Extreme4 2011 | Ramminnen: G.Skill Ripjaws 16gb | Nätaggregat: Be Quiet Pure Power L8 730w | Kylare: Corsair H80i | Lagring: 2TB WD Blue | SSD: Kingston 120gb |

Permalänk
Medlem

Coilwhine. Det är några komponenter som vibrerar och låter. Jävligt störande. Om det låter mycket så kanske du kan få den utbytt på RMA.

Visa signatur

Glömmer att logga ut :D

Permalänk
Medlem

Coil whine. Har samma problem. Skickar dock snart in min till inet för att möjligen få ny eller byta hur det nu blir.

Edit: jobbigt att skriva på paddan då andra hinner före

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av LPG:

Coil whine. Har samma problem. Skickar dock snart in min till inet för att möjligen få ny eller byta hur det nu blir.

Edit: jobbigt att skriva på paddan då andra hinner före

Det konstiga är att den låter när jag förstorar och förminskar ett fönster som mest är det coil whine?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 3820 4,4Ghz | Grafikkort: Gigabyte Gtx 760 | Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | Moderkort: ASrock Extreme4 2011 | Ramminnen: G.Skill Ripjaws 16gb | Nätaggregat: Be Quiet Pure Power L8 730w | Kylare: Corsair H80i | Lagring: 2TB WD Blue | SSD: Kingston 120gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenOstkex:

Det konstiga är att den låter när jag förstorar och förminskar ett fönster som mest är det coil whine?

Kan ha att göra med att det då dras ett x antal watt vilket gör att det låter. För mig låter det mycket i spel men mest när jag stänger av ett benchmark program unigine valley. (Credits skärmen)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Liknande detta?
Också ett CX - M-aggregrat från Corsair. Skickade tillbaka och fick ett nytt som inte låter illa.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Liknande detta?
Också ett CX - M-aggregrat från Corsair. Skickade tillbaka och fick ett nytt som inte låter illa.

Hur länge hade du nätaggregatet innan det börja låta så?

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

http://www.youtube.com/watch?v=ZB6Zb500WV4

Liknande detta?
Också ett CX - M-aggregrat från Corsair. Skickade tillbaka och fick ett nytt som inte låter illa.

Ja precis så

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 3820 4,4Ghz | Grafikkort: Gigabyte Gtx 760 | Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | Moderkort: ASrock Extreme4 2011 | Ramminnen: G.Skill Ripjaws 16gb | Nätaggregat: Be Quiet Pure Power L8 730w | Kylare: Corsair H80i | Lagring: 2TB WD Blue | SSD: Kingston 120gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ckracker:

Hur länge hade du nätaggregatet innan det börja låta så?

Den lät så från leverans.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av LPG:

Coil whine. Har samma problem. Skickar dock snart in min till inet för att möjligen få ny eller byta hur det nu blir.

Edit: jobbigt att skriva på paddan då andra hinner före

Kan jag lämna in och byta till tillexempel be quiets pure power l8 630w istället och betala en 50 lapp mer?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 3820 4,4Ghz | Grafikkort: Gigabyte Gtx 760 | Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | Moderkort: ASrock Extreme4 2011 | Ramminnen: G.Skill Ripjaws 16gb | Nätaggregat: Be Quiet Pure Power L8 730w | Kylare: Corsair H80i | Lagring: 2TB WD Blue | SSD: Kingston 120gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenOstkex:

Kan jag lämna in och byta till tillexempel be quiets pure power l8 630w istället och betala en 50 lapp mer?

Den frågan skall du ställa till butiken då köpt agget av!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Den frågan skall du ställa till butiken då köpt agget av!

Okej, en fråga till bara är kablarna för korta på be quiets agg till ett chassi som är 489mm på höjden?
Detta chassi http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/178800-aw_pir...

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 3820 4,4Ghz | Grafikkort: Gigabyte Gtx 760 | Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | Moderkort: ASrock Extreme4 2011 | Ramminnen: G.Skill Ripjaws 16gb | Nätaggregat: Be Quiet Pure Power L8 730w | Kylare: Corsair H80i | Lagring: 2TB WD Blue | SSD: Kingston 120gb |