Samsung Galaxy S5 förpackning och specifikationer på bild

Permalänk
Medlem

Så är jag den enda här som verkligen ser fram emot denna telefon? Jag är glad att den kommer att få en samoled med galen upplösning. 1080 är gammalt nu. 3 gig ram? Grymt! 3000mAh? Nice! Plast? Inga problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Vad menar du? Har den dementerats eller är den äkta?

Suck, skyller på att jag är full eller något. Menar så klart avfärdats som äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Så är jag den enda här som verkligen ser fram emot denna telefon? Jag är glad att den kommer att få en samoled med galen upplösning. 1080 är gammalt nu. 3 gig ram? Grymt! 3000mAh? Nice! Plast? Inga problem!

Jag ska inte köpa ny telefon på minst ett år så jag längtar inte i onödan. Men S5 ser ut att ha allt jag vill ha, vilket få telefoner har, då alla andra vill vara som Apple och kör någon "design' framför funktion"-grej. Tycker väl att upplösningen är lite onödig sett till hur det påverkar batteri och grafikprestanda dock.

Permalänk

Alltså, om man tar en modern smartphone, slår av datatrafik, avinstallerar alla appar och BARA använder den till att ringa och SMS:a får man rätt bra batteritid. Min privata mobil som jag nästan inte använder till annat än SMS och kortare samtal laddar jag var 5-6 dag. Nuförtiden sitter vi ju och stirrar på telefonen stup i kvarten och använder den till musik, foto, surf osv osv. Klart som fan de drar mer batteri.

När jag fick en ny jobbmobil senast blev den en Galaxy S4+, jag trodde jag skulle tycka illa om byggkvaliteten på grund av alla klagomål - men fick en chock av hur tunn plast kunde kännas så gediget - och ännu gladare blev jag efter att jag dängt den i marken några gånger utan synliga skador! Dessutom är den mycket skönare att hålla i än tex en HTC One. Det är en smaksak, jag vet, men jag har gärna plastmobiler med rundande hört. Tydligen.

Edit: TouchWiz går att gömma rätt fint med en custom launcher, notifikationsbaren är inte lika skön som stock Android, men det är verkligen det enda negativa jag kan komma på.... och det är inte speciellt mycket att bry sig om. Sen bryr jag mig verkligen inte om jag måste vänta några månader extra på KitKat... det är ingen dealbreaker för mig.

Permalänk
Avstängd

Hoppas dessa specs kommer i plastitförande. Kommer bli så fult med metall som ser repigt ut. Plast är så mycket tåligare och stötdämpar bättre är metall. Är så sjukt taggad på denna upplösningen till en mobil, kommer bli så jävla skarp bild. Ett måste köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Jag fattar inte poängen med dessa enorma telefoner.
Jag har i dagsläget en lumia 920 på 4,5" som nätt och jämt går att få ner i mina fickor på ett bekvämt sätt. 5" kan möjligtvis ännu gå om man skalar av så mycket kanter som möjligt och fixar rundade hörn.

Hur fan ska man ens bära med sig dessa telefoner på över 5"? Handväska för alla eller vadå?

Ha inte på dig så tajta byxor då! Min S4 går lätt ner i mina fickor. "Djupa fickor" du vet

OnT: Fina specs. Men läste nyss att Samsungs AMOLEDS får såna burn-in streck efter lång tids användande( även LCD skärmar )

Ska kanske köpa en LG G3 som också kommer i 1440p IPS skärm. Men Samsungs nya värsting i aluminium frestar mig, om de får in uttagbart baksida, utbytbart batteri och MicroSD skulle det bli awesome :).

Permalänk
Medlem

Men vem fan bryr sig om det här?
Varför skriver ni ens om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Naxos:

Suck, skyller på att jag är full eller något. Menar så klart avfärdats som äkta.

Nu trollar du bara

Skrivet av Lessismore:

Men vem fan bryr sig om det här?
Varför skriver ni ens om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen en majoritet av alla teknikintresserade, som denna "webbtidning" riktar sig mot, så varför skulle de inte skriva om det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Absolut inget intressant.
Får se om kameran imponerar, men tvivlar på det.

QHD är inget jag bryr mig om för fem öre, 1080p räcker mer än väl.
Får se om batteritiden påverkas negativt med samma mAH.

Vad hände med den där S modellen som ryktades ha annat än plast junk och lite andra roliga saker?

3gb minne var väl väntat, eftersom note3 har det, knappast något chockerande

Får se om det dyker upp någon S modell då kanske det blir intressant.
Eller så GO HTC och gör en ny med uppdaterad hårdvara exakt samma build som one och släng ut Ultrapixel kameran och släng in lumia kvalite kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag håller med om att man inte ska jämföra äpplen och päron, men du jämför med T28 med slimbatteri. Med stora batteriet så var det typ 6 timmar batteri tid och 150 timmar standby. Vilket ger nästan en vecka standby. Och dåtidens telefoner utan appar och spel kom mycket närmare sin angivna standbytid.

Stora batteriet på T28 gjorde ju dock att telefonen tappade sin smidighet. Samma val har du ju nu, zerolemon gör ju t.ex ett galaxy S4 batteri på 7500mah. Givetvis med samma effekt som tidigare, du får en tjock klump i fickan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk

Ser riktigt najs ut hoppas den ser bra ut också!!!

Permalänk
Medlem

Använder Samsung fortfarande gorilla glas till sina mobiler?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Stora batteriet på T28 gjorde ju dock att telefonen tappade sin smidighet. Samma val har du ju nu, zerolemon gör ju t.ex ett galaxy S4 batteri på 7500mah. Givetvis med samma effekt som tidigare, du får en tjock klump i fickan.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte nog att 1400mAH batteriet var standard, men det var nog optional. Trodde det bara fanns slim och normal och att jag tittade på normal. Men det fanns slim, normal och fet.

Permalänk
Medlem

Galet att den har samma upplösning som min 27" datorskärm. Ser man ens skillnad mellan 330ish och 560 ppi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Inga tajta jeans där inte:p mjukisar eller baggy är de som gäller där ja;)

Men får du inte en massa svamp i underlivet av tajta jeans?
Har hört många kvinnor gnälla om det

Ontopic/
Ser ut att vara en skön mobil.

Sen fattar jag inte jämförelsen med gamla generationens mobilers batteritid, typ 3310. Mot dagens moderna mobiler alls.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Njae, man kommer uppleva skärmen som löjligt skarp, så skarp så att dina händer kommer se suddiga ut i jämförelse.

Man gnällde långt innan 720p att det var för hög upplösning på mobilskärmar och att 480x640 räckte gott o väl, tack o lov slutade inte utvecklingen där. Men det räcker man att man jämför en 720 och 1080 så ser man stor skillnad när man har dem bredvid varann. Texten 720 är mycket "suddigare" och ju mindre text desto mer syns skillnaden.

Det kommer vara samma upplevlse med 1080 och 1440. 1080 skärmarna kommer se suddigare ut. Det handlar inte om att se varje enskild pixel.

Fullträff!

Samsung tillhandahåller inget sätt att låsa upp bootloader på, va? Det är ganska dealbreaker för mig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Tycker det är faktiskt väldigt underhållande att se alla "experter" tala illa om pentile trots att den förväntade ppi hamnar på galna 560 och ingen utan en mikroskop kommer att se skillnaden.

Kan lätt se skillnad bara genom att droppa en vattendroppe på skärmen och titta igenom den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hoppas dessa specs kommer i plastitförande. Kommer bli så fult med metall som ser repigt ut. Plast är så mycket tåligare och stötdämpar bättre är metall. Är så sjukt taggad på denna upplösningen till en mobil, kommer bli så jävla skarp bild. Ett måste köp.

Tycker tvärtom. Jobbar inom ''transport'' och besöker då många kunder/dag och då ligger de ofta mobiler framme. Både iPhone och samsung och majoriteten av plastmobiler ala s3/s4 får de tunna lagret på plasten avskavd, detta verkar hända på bara några månader. Ser så billigt ut när plasten blir sliten! Sliten plast ser helt enkelt värre ut än sliten metall/glas, och slits enklare. ENLIGT MIG!

För mig så känns de helt enkelt inte okej att ha en sviktande plastbaksida på en toppmobil. Visst går de bra att använda sig utav plast, men inte en tunn sviktande sådan som dessutom är högblank så de är samma känsla som att hålla i en PET-flaska!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Tycker tvärtom. Jobbar inom ''transport'' och besöker då många kunder/dag och då ligger de ofta mobiler framme. Både iPhone och samsung och majoriteten av plastmobiler ala s3/s4 får de tunna lagret på plasten avskavd, detta verkar hända på bara några månader. Ser så billigt ut när plasten blir sliten! Sliten plast ser helt enkelt värre ut än sliten metall/glas, och slits enklare. ENLIGT MIG!

För mig så känns de helt enkelt inte okej att ha en sviktande plastbaksida på en toppmobil. Visst går de bra att använda sig utav plast, men inte en tunn sviktande sådan som dessutom är högblank så de är samma känsla som att hålla i en PET-flaska!

Så sant. Är nog därför HTC har marknadsdelar får jag känslan av...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Så sant. Är nog därför HTC har marknadsdelar får jag känslan av...

Ja HTC one känns riktigt kvalitativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Inte för man direkt behöver en 2.5Ghz CPU i en telefon, men undrar vilken frekvens telefonen verkligen kommer köra med. Förra året gjorde AnandTech ett test på en 2.3GHz telefon (Snapdragon 800) och under last så klockade den rätt snabbt ner sig till runt 1GHz p.g.a. thermal-throttling.

Ser ju bra ut på pappret i alla fall, men i praktiken är ju inte alls iPhones speciellt mycket lägre klockade då den (var en iPhone5 med i testet) också klockade ner sig men bra någon/några 100-tals MHz så i praktiken körde den också på runt 1GHz. I praktiken är det nog ändå ett icke-problem med tanke på hur snabba både iPhones och Snapdragon 800 telefoner ändå är.

Pekplattor, i alla fall de lite större, kan däremot dra nytta av frekvenser runt 2GHz med dagens CPUer och här kör man nog typiskt lite mer kärvade applikationer (än på telefoner) så mer CPU-kraft är välkommet.

Snart är ju mobiltelefoner lika stora som surfplattor :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Kan lätt se skillnad bara genom att droppa en vattendroppe på skärmen och titta igenom den.

Går du ofta på stan med en vattendroppe på skärmen för att se vem som ringer?

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Hoppas dessa specs kommer i plastitförande. Kommer bli så fult med metall som ser repigt ut. Plast är så mycket tåligare och stötdämpar bättre är metall.

Du har tydligen aldrig ägt en mobiltelefon i aluminium?
Jag har en som jag har haft i en himla massa år och använder den fortfarande, inte en enda repa.
En del av den är gjord i plast också, och den delen är helt plötsligt full av repor och en del av färgen som plasten är räckt av har skavts bort.

Plast spricker och går sönder, aluminium håller.

Har ryktats att S5:an inte kommer ha en fysisk "Hem" knapp.
Bra enligt mig för knappen gör mobilen större.
Fast de kommer säkert lägga den i skärmen, inte bra för det kommer ta upp skärmyta.
Jag tycker att de borde lägga den i sidan eller ovanpå mobilen, som med power och volymknapparna, på så sätt snor den ingen plats, nackdelen är förstås att det är mer svåråtkomligt men ändå värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Tänk om Samsung kunde ta bort alla sina jävla skitappar och köra med vanilla Android. Samsung har tagit bloatware till en helt ny nivå som jag inte trodde var möjlig - och då minns jag ändå realplayer.

haha realplayer var ju bloatware till realplayer självt

ONT: Trevligt med mer prestanda men upplösningen känns onödig. Förstår att det är ett säljargument till de som inte förstår bättre men det är ju inte så att jag ser upplösningen på min 5s som ett problem. 5.25 är för mig för stort. Vill inte joddla runt med en jäkla tablet i fickan. Tycker egentligen att min 5s är för stor. 4an var mer lagom. CPU och ram är ju bara till att fläska på!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Jag är skeptisk till det där snacket om att man inte ser nån skillnad med ännu högre PPI.
Diskussionen påminner mig om snacket förut om att "det mänskliga ögat inte kan registrera över 60 fps i bildskärmar yadda".
Det kanske stämmer, men rörelse överlag upplevs ändå som mer följsamt.

Det är kanske likadant med PPI, att ögat inte kan särskilja enskilda pixlar men bilden överlag upplevs ändå som skarpare.

Permalänk
Medlem

5,25" .... Och jag som tycker min z1 "compact" på 4,3" är på gränsen till för stor... Nej usch, bevare mig från dasslockslurarna!

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Du bryr dig inte om hur designen blir och hur plastig den känns i handen? (kommer väl förmodligen ha samma glossy plastbaksida som tidigare)

Funktion före design alla dagar i veckan:)))
Jag skiter i om en telefon ser ut som stryk bara den gör det jag vill så är jag nöjd:)
Ser ut som min 2 år gamla galaxy S2 kommer hänga med ett tag till:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rubbeezy:

Ha inte på dig så tajta byxor då! Min S4 går lätt ner i mina fickor. "Djupa fickor" du vet

OnT: Fina specs. Men läste nyss att Samsungs AMOLEDS får såna burn-in streck efter lång tids användande( även LCD skärmar )

Ska kanske köpa en LG G3 som också kommer i 1440p IPS skärm. Men Samsungs nya värsting i aluminium frestar mig, om de får in uttagbart baksida, utbytbart batteri och MicroSD skulle det bli awesome :).

Min galaxy s2 har amoled och jag har inte sett röken av burnins på 2 år nu,vad menar du?

Sorry för bump:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Går säkert att klämma in 4-5000Mha batterier i dagens high-end telefoner, om tillverkarna bara vågade göra dom 2mm tjockare, blir lite mer att greppa om vilket inte gör nått, dock lite tyngre också.
Skulle nog kunna öka på batteritiden till 2-3 dagar åtminstone.

Det finns faktiskt 6200mAh-batterier för SGN2 på teknikmagasinet, jag är dock inte säker på hur mycket tjockare telefonen blir...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit smutt om man kunde filma i 60 fps och kanske ännu högre vid lägre upplösning (likt GoPro). Slow motion är sjukt ballt att hålla på med.