Permalänk

Köpa datorstol.

Hej!

Funderar på att köpa en ny datorstol. Undrar om någon vet vart man kan köpa dessa eller liknande stolar i Sverige?
http://gamescom.esl.eu/news/take-a-seat-at-gamescom-with-needforseat/

Jag hittade vart man kan köpa dem. Låter tråden vara kvar om någon annan skulle vara intresserad.
http://www.maxfps.se/f-series

Permalänk
Medlem

chilli.se

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

maxfps.se har ganska många

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

Det finns Gaming-stolar på Webhallen numera, till bra pris.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/gamingti...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Varför skulle en 'gaming'-stol vara bättre för gaming än en vanlig kontorsstol? Tvekar på att dessa är prisvärda.. kolla på blocket efter en begagnad kinnarps!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Gamingbutiken har också: http://www.gamingbutiken.com/stolar.html
Men jag håller med ovanstående, kika efter begagnad kvalitetskontorsstol från savo / kinnarps / edsbyn / etc. Mycket bättre att sitta i och håller längre/bättre.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ @ 2,505GHz, ABIT AN7, 512MB TwinMos PC3200@480MHz 2.5-3-3-7, 120GB Hitachi 8MB, 200GB Segate, Chifftec-Dragon

Permalänk
Skrivet av xinux:

Varför skulle en 'gaming'-stol vara bättre för gaming än en vanlig kontorsstol? Tvekar på att dessa är prisvärda.. kolla på blocket efter en begagnad kinnarps!

Det är väl en smaksak. Har du ens testat en Gaming-stol? Det beror helt på vad du är ute efter. Som sagt en del tycker om Gaming-stolar och andra föredrar vanliga kontorsstolar.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av GroundX:

Gamingbutiken har också: http://www.gamingbutiken.com/stolar.html
Men jag håller med ovanstående, kika efter begagnad kvalitetskontorsstol från savo / kinnarps / edsbyn / etc. Mycket bättre att sitta i och håller längre/bättre.

Och vilka belägg har du för att de är bättre och håller längre. Det kan inte du uttala dig om rent generellt.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

klart han kan ...ergonomi är ganska viktigt å den saknar samtliga "Gamer stolar"

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Och vilka belägg har du för att de är bättre och håller längre. Det kan inte du uttala dig om rent generellt.

/AP

Att kontor använder kontorsstolar och inte "gaming"stolar är väl belägg nog.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av ZOiDVOiD:

klart han kan ...ergonomi är ganska viktigt å den saknar samtliga "Gamer stolar"

Jag sitter hur bra som helst i min Gaming-stol. Jag har suttit i stolen non-stopp i 10 Tim. Som jag sa tidigare, man kan inte generalisera. För det beror på din egen fysiologi, hur lång tid man använder stolen åt gången m.m. Allt är relativt.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Att kontor använder kontorsstolar och inte "gaming"stolar är väl belägg nog.

TS var ute efter en stol. Han skrev datorstol, men länkade till Gaming-stolar. Var han då ute efter en "vanlig" kontorsstol, SVAR NEJ.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Att kontor använder kontorsstolar och inte "gaming"stolar är väl belägg nog.

Jag har kinnarps på jobbet och DXracer hemma. Hade jag fått bestämma skulle det varit DXracer på jobbet också. Utan att tveka.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Och vilka belägg har du för att de är bättre och håller längre. Det kan inte du uttala dig om rent generellt.

/AP

Jo det kan man nog. En Kinnarps eller likn. stol håller lätt 10 år om den används privat. Materialen är dyrare/bättre, tyget håller längre osv. och servicenivån är många ggr. bättre. Har haft en äldre RH-stol där gasdämparen började låte skumt, blev bytt utan frågor trots den var ca 7 år gammal och jag inte hade kvitto.

Skrivet av Ali3nPredator:

Jag sitter hur bra som helst i min Gaming-stol. Jag har suttit i stolen non-stopp i 10 Tim. Som jag sa tidigare, man kan inte generalisera. För det beror på din egen fysiologi, hur lång tid man använder stolen åt gången m.m. Allt är relativt.

/AP

Kan jag hålla med om. Chansen att en s.k. gamingstol passar är dock betydligt mindre då dessa saknar en del inställningar. Bara gratulera att du har hittat en relativ billig stol som passar dig. Problemet är att det är jävligt svårt att hitta en perfekt stol i en butik. 5-10 minuters provsittande räcker inte, det också därför att många kommer hem med en stol som känns "mjuk å go" men sedan upptäcker att den känns skit efter 3h. Risken att det händer med en bra ergonomiskt stol, med massor inställningsmöjligheter, är betydligt mindre. Därmed inte sagt att en Kinnarps, RH, Malmstol passar alla.

Skrivet av Ali3nPredator:

TS var ute efter en stol. Han skrev datorstol, men länkade till Gaming-stolar. Var han då ute efter en "vanlig" kontorsstol, SVAR NEJ.

/AP

Absolut inga fel i att påpeka att det finns andra stolar som troligen är bättre än en bilstol. Många köper ju med ögonen och hinner inte tänka, bättre att TS får lite olika input så han kan läsa på om ämnet innan ett eventuellt köp.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...