Laggar i LOL med Thor lorride (bra spel dator)

Permalänk

Laggar i LOL med Thor lorride (bra spel dator)

Jag har denna dator
http://cdon.se/hemelektronik/cdon/thor-lorride-intel-core-i7-...

Och när jag spelar LOL på högsta inställningarna (det ska den väl klara? :S) Så får jag FPS dropps i typ team fights osv.
Har uppdaterat dom senaste drivrutinerna för mitt kort, har även kollat så jag har inställt på att använda "högpresterande Nvidia grafikkort".
Har kollat allt jag kan komma på som orsakar mitt lagg men hittar ingenting, här även använt mig av AVG tune up, och rensat allt som den kunde hitta (vilket var nästan ingenting)
Jag har spelat tidigare problem fritt så något måste skett inom de närmaste dagarna, har inte hunnit med att pröva några andra spel sen jag upptäckte detta problem. Men datorn brukar klara sig väldigt bra!
Kan dock även passa på att fråga då jag även upplevt lagg i Serious sam 3 när de blir väldigt mycket monster. Men även där kör jag nästan högsta (använde auto detect) och får ändå vissa lagg.

Kan de vara något jag missar? eller har jag gjort något fel? Känns riktigt kasst att ha lagt så mycket pengar på en ny dator och det redan börjar strula
Jag tänkte på att de kanske kunde ha att göra med för lite utrymme på min SSD disk där allt ligger? 19.3GB ledigt av 110GB.
Men jag tycker de borde vara lagom?

Om de är någon mer information ni vill ha för att hjälpa mig lösa mina problem är de bara skriva så ska jag bidra med det så gott jag kan.

Permalänk
Medlem

gtx 770m svagt

Grafikkort för laptops är relativt svaga, ett gtx 770m är ungefär hälften så snabbt som ett gtx 770. Jag förstår att en del vill ha "släpbar" istället för stationär dator men då får man antingen punga ut rejält mycket mer eller nöja sig med sämre grafik.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Skrivet av ustzeust:

Grafikkort för laptops är relativt svaga, ett gtx 770m är ungefär hälften så snabbt som ett gtx 770. Jag förstår att en del vill ha "släpbar" istället för stationär dator men då får man antingen punga ut rejält mycket mer eller nöja sig med sämre grafik.

Jo jag vet att de är så! Men alltså vi snackar league of legends här och inte BF4!
Och jag körde utan problem i början, men av någon anledning så FPS droppar jag nu!
Någonting är ju inte som det ska då! Någonting måste ju vara fel? :S

Permalänk

Har även prövat systemåterställa datorn tillbaka några dagar men upplever fortfarande samma FPS dropp i spelet. Någon som har några som hellst tankar eller tips kring detta?

Permalänk
Skrivet av skytrax89:

Har även prövat systemåterställa datorn tillbaka några dagar men upplever fortfarande samma FPS dropp i spelet. Någon som har några som hellst tankar eller tips kring detta?

Överhettning? håll koll på temperaturerna för det kan ju vara så att något throttlar.

Permalänk

Du är inte ensam, får också drops med min setup. Tempsen är inget fel på, allt annat funkar som det bör. Utom LOL.

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av skytrax89:

Jag har denna dator
http://cdon.se/hemelektronik/cdon/thor-lorride-intel-core-i7-...

Och när jag spelar LOL på högsta inställningarna (det ska den väl klara? :S) Så får jag FPS dropps i typ team fights osv.
Har uppdaterat dom senaste drivrutinerna för mitt kort, har även kollat så jag har inställt på att använda "högpresterande Nvidia grafikkort".
Har kollat allt jag kan komma på som orsakar mitt lagg men hittar ingenting, här även använt mig av AVG tune up, och rensat allt som den kunde hitta (vilket var nästan ingenting)
Jag har spelat tidigare problem fritt så något måste skett inom de närmaste dagarna, har inte hunnit med att pröva några andra spel sen jag upptäckte detta problem. Men datorn brukar klara sig väldigt bra!
Kan dock även passa på att fråga då jag även upplevt lagg i Serious sam 3 när de blir väldigt mycket monster. Men även där kör jag nästan högsta (använde auto detect) och får ändå vissa lagg.

Kan de vara något jag missar? eller har jag gjort något fel? Känns riktigt kasst att ha lagt så mycket pengar på en ny dator och det redan börjar strula
Jag tänkte på att de kanske kunde ha att göra med för lite utrymme på min SSD disk där allt ligger? 19.3GB ledigt av 110GB.
Men jag tycker de borde vara lagom?

Om de är någon mer information ni vill ha för att hjälpa mig lösa mina problem är de bara skriva så ska jag bidra med det så gott jag kan.

Det är inte din dator. Lol är EXTREMT dåligt optimerat. Det går fördet mesta på cpu. Kör på normal och får knappt 45 fps i tf och får 70 i lane. Innan förra patchen som kom ut i veckan så hade jag max setting utan anti-alising och shadows 60 fps konstant. Det är fler som har problem med fps just nu.

Detta är med datorn i sign

EDIT: Pröva sätta på v-sync har hjälpt vissa

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Grafikkort för laptops är relativt svaga, ett gtx 770m är ungefär hälften så snabbt som ett gtx 770. Jag förstår att en del vill ha "släpbar" istället för stationär dator men då får man antingen punga ut rejält mycket mer eller nöja sig med sämre grafik.

Nu vet jag inte hur bra ett GTX 770M är mer exakt men spelade Dota 2 på högsta inställningar
på morföräldrarnas iMac som har en GT 750M utan problem. LoL ska ju inte vara mer krävande
än Dota 2 heller, är en bra mycket mindre krävande skulle jag tro faktiskt.

TS jag tror inte det är datorn som är felet, kan vara mjukvarufel eller något i den stilen.
Ominstallation av spelet fungerar inte eller? V-Sync är det på eller av?

Permalänk
Skrivet av sigge002:

Det är inte din dator. Lol är EXTREMT dåligt optimerat. Det går fördet mesta på cpu. Kör på normal och får knappt 45 fps i tf och får 70 i lane. Innan förra patchen som kom ut i veckan så hade jag max setting utan anti-alising och shadows 60 fps konstant. Det är fler som har problem med fps just nu.

Detta är med datorn i sign

EDIT: Pröva sätta på v-sync har hjälpt vissa

Har v-sync på då min skärm bara är 60hz så ser jag ingen mening med att ha högre FPS än så heller.
Och de flyter ju för det mesta på bra men droppar ibland vilket är störande. Men antar att det kan ha att göra med den nya updaten då helt enkelt.

Skrivet av Friterad:

Nu vet jag inte hur bra ett GTX 770M är mer exakt men spelade Dota 2 på högsta inställningar
på morföräldrarnas iMac som har en GT 750M utan problem. LoL ska ju inte vara mer krävande
än Dota 2 heller, är en bra mycket mindre krävande skulle jag tro faktiskt.

TS jag tror inte det är datorn som är felet, kan vara mjukvarufel eller något i den stilen.
Ominstallation av spelet fungerar inte eller? V-Sync är det på eller av?

Vsync är på, behöver inte ha högre FPS än 60 då min skärm endast är 60hz. Har kollat all min mjukvara nu och allt är som det ska