Battlefield 4 uppdateras med rättelser för AMD Mantle

Permalänk
Inaktiv

Är "dimman" kvar fortfarande alltså? Jag är sjukt sugen att prova Mantle men just det var lite avtändande för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Bra att dom koncentrerar sig på mantle och inte problemen i spelet....

De fixade några fler saker än mantle.
https://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/297915...

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Verkar vara mycket problem med bf4? Tur man bara kör Battlefield 1942 så slipper man det.

Jag håller med. Har inte provat bf4. Men om man läser typ 99% av kommenterna om bf4 så verkar det vara det sämsta spel som någonsin gjorts så det känns inte som man missar så mycket. Men jag spelar bf1942 så länge.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag skulle nog fortsätta köra DX11 om jag hade AMD kort. Inte bara för alla buggar som jag läser om men för att grafiken är ju helt urtvättad och saknar mycket detaljer som gräs och annat. Kan man inte bara köra DX11 i Low/Medium om man vill ha samma FPS som mantle ger?

Faktiskt inte. Skulle du dra ner på inställningarna så skulle Mantle skjuta iväg ännu mer.

Skrivet av Klappa:

Battlefield 4 är ju lika roligt som vilket generiskt Call of Duty lir som helst det vill säga ett riktigt tråkigt arkadlir. Man kan ju lika gärna stänga in sig i ett badrum på 4x4 meter och leka med en vattenpistol för så känns det att det spela ett typiskt Battlefield spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det någonting du inte gnäller på nu för tiden?

Skrivet av igelkotte:

Jag håller med. Har inte provat bf4. Men om man läser typ 99% av kommenterna om bf4 så verkar det vara det sämsta spel som någonsin gjorts så det känns inte som man missar så mycket. Men jag spelar bf1942 så länge.

BF4 är inte ens i närheten av det sämsta spelet som har släppts. De som gnäller och påstår det hade antagligen gnällt över något annat om spelet inte haft buggar. De gnäller bara för att gnälla helt enkelt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag håller med. Har inte provat bf4. Men om man läser typ 99% av kommenterna om bf4 så verkar det vara det sämsta spel som någonsin gjorts så det känns inte som man missar så mycket. Men jag spelar bf1942 så länge.

Var samma liv när BF3 kom, gnäll hörs mer än positiv feedback (sen skriver folk mer om negativt än positivt då de som tycker om spelet faktiskt spelar istället för att skriva), blir lätt även att många har en favorit ur en spelserie så förväntar de sig att det nya spelet skall vara som deras favorit fast bättre eller något i den stilen, roligt nog så blir ett spel för lika ett av de tidigare så kritiserad det för att det är för likt och folk kallar det en expansion, jag är glad att jag inte är spelutvecklare idag

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Gott, nu borde jag kunna spela på riktigt med Mantle. Hade stora problem med dessa "stalls".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av igelkotte:

Jag håller med. Har inte provat bf4. Men om man läser typ 99% av kommenterna om bf4 så verkar det vara det sämsta spel som någonsin gjorts så det känns inte som man missar så mycket. Men jag spelar bf1942 så länge.

Eller hur! Läser många negativa "nyheter" om bf4 och jag har heller inte testat det. Tycker det är som cod nu. De byter upp lite saker så ska man betala 799 spän för det och några banor. Bättre att de lägger 10 år på att utveckla det än att skita ut spel.... Men klart man måste ju överleva. Det är en kostnadsfråga hela tiden... Tråkigt över lag att det blir så för dom som köpt det!!

Tycker också att det är nog med ww2012 spel.... Måste bli mer första men också andra världskrigs spel! Vi får väl lira någon gång då om du har lust! Dra ihop ett gäng från sweclockers och köra som fan!

lite fel ..........
Permalänk
Skrivet av anon186265:

Eller hur! Läser många negativa "nyheter" om bf4 och jag har heller inte testat det. Tycker det är som cod nu. De byter upp lite saker så ska man betala 799 spän för det och några banor. Bättre att de lägger 10 år på att utveckla det än att skita ut spel.... Men klart man måste ju överleva. Det är en kostnadsfråga hela tiden... Tråkigt över lag att det blir så för dom som köpt det!!

Tycker också att det är nog med ww2012 spel.... Måste bli mer första men också andra världskrigs spel! Vi får väl lira någon gång då om du har lust! Dra ihop ett gäng från sweclockers och köra som fan!

Jäkligt mycket gnäll på BF4 men det är få buggar kvar nu och spelet är jäkligt roligt. Mer kartor och bättre balansering är det som saknas mest.
Många testade nog BF4 första veckan och gav upp men fortsätter att klaga, eller så kanske de helt enkelt är dåliga spelare. Spel som BF suger hårt om man är en kass spelare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon186265:

Eller hur! Läser många negativa "nyheter" om bf4 och jag har heller inte testat det. Tycker det är som cod nu. De byter upp lite saker så ska man betala 799 spän för det och några banor. Bättre att de lägger 10 år på att utveckla det än att skita ut spel.... Men klart man måste ju överleva. Det är en kostnadsfråga hela tiden... Tråkigt över lag att det blir så för dom som köpt det!!

Tycker också att det är nog med ww2012 spel.... Måste bli mer första men också andra världskrigs spel! Vi får väl lira någon gång då om du har lust! Dra ihop ett gäng från sweclockers och köra som fan!

BF4 är skitkul, väldigt snyggt och så in åt helvetes frustrerande.
Du sitter och gnäller medan svordomarna haglar, men har ändå roligt

Det trista är ju att med mer tid hade de kunnat göra ett spel som är roligt utan att göra dig förbannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Ska de inte lägga ner BF4's beta snart?

Spela BF4 beta med betan av Mantle samt AMDs beta drivare, det är ju som att be om problem!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aramirloth:

Jäkligt mycket gnäll på BF4 men det är få buggar kvar nu och spelet är jäkligt roligt. Mer kartor och bättre balansering är det som saknas mest.
Många testade nog BF4 första veckan och gav upp men fortsätter att klaga, eller så kanske de helt enkelt är dåliga spelare. Spel som BF suger hårt om man är en kass spelare.

Självklart är det tråkigt om man är dålig på köpet. Jag köpte det inte för jag orkade inte haha... Kör fortfarande bf3 tycker det är lagom. Fast det är tråkigt med "lock on target" missiler för då blir det inga "skills" av det hela. (Fast klart det är ett nu tids spel och jag spelar det för att kompisar spelar/de det!) Samtidigt som man kanske har ett dåligt lag det håller jag med dig om. Speciellt när man själv går ut med 52-4 som senaste ronden Blir ingen match med det hela....

Skrivet av Blargmode:

BF4 är skitkul, väldigt snyggt och så in åt helvetes frustrerande..

Det är det säkert det gnällde jag absolut inte på

Skrivet av Blargmode:

Du sitter och gnäller medan svordomarna haglar, men har ändå roligt :D.

Sa att det var tråkigt för dom som har köpt det ja. Sen om jag tycker att det är nog med 2012 års krig är ju min sak. Bara å köra DOD,COH2, osv för min del

Skrivet av Blargmode:

Det trista är ju att med mer tid hade de kunnat göra ett spel som är roligt utan att göra dig förbannad.

Det gör med besviken med tanke på hur bra sverige är på att spel och mycket annat. Vill inte att det ska bli som COD serien att det blir för mycket samma hela tiden och kortare och kortare till varje release! På pekade bara det att det är bättre att vänta hellre då att släppa det så folk kan verkligen njuta av spelet istället för att pusha fram datumet.

lite mer fel... fixade!
Permalänk
Medlem

Hade spelet verkligen varit så uselt som många säger, så hade man nog inte hört så mycket alls om det
Utan att ha spelat det så känns det som att BF4 i grund och botten är en bra mainstreamskjutare, som dock plågas av en drös buggar som förstör spelupplevelsen för många.

Jag säger som jag tänkt länge. Spelet blir (release)färdigt i mars. Sen dröjer det några månder till innan det är färdigpatchat till största del

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Finns det fortfarande knasbollar som spelar Pre-AlphaField 3.5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag håller med. Har inte provat bf4. Men om man läser typ 99% av kommenterna om bf4 så verkar det vara det sämsta spel som någonsin gjorts så det känns inte som man missar så mycket. Men jag spelar bf1942 så länge.

Att påstå att bf4 skulle ens vara i närheten av sämsta spelet som gjorts är bara tecken på en väldigt absurd smak eller 0 i mognadsnivå. Kom igen liksom...

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen kan jag inte längre spela.
Får:
1) Sound loop-krasch
2) Spelet bara fryser

Härligt att man verkligen kan utnyttja player appreciation month!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Finns det fortfarande knasbollar som spelar Pre-AlphaField 3.5?

Tydligen finns det även knasbollar som tror sig vara klyftig också.
Försökt vara originell någon gång?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag provkörde ett par rundor igår, efter 3e rundan så hängde det sig så då stängde jag av mantle igen, sen inga hängningar. Med andra ord har antalet hängningar (för mig) gått ner lite, det hängde sig varje match innan.

Buggen där man inte kan skjuta i gunner-seat på LAV är kvar, jag spelade på Floodzone när jag märkte det.

Annars inga problem utöver de vanliga. Kör fortfarande 14.1 beta drivisarna för Radeon.

Jag gnäller också mycket på det här spelet, de släppte verkligen ett spel som inte var färdigt. Men jag tycker att det är förbannat roligt att spela.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

!Go go go för Mantle

Jag tycker det är kul att AMD provar något nytt och ger det en prestandaskjuts så är det inte helt fel.

Nyfiken på hur bra Mantle flyter på i Second Assault 18 februari.
(http://battlefield.wikia.com/wiki/Battlefield_4:_Second_Assau...)

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ReverenD:

Betan fortsätter, BF4 ftw.. Not..

Skickades från m.sweclockers.com

Haha.

Skrivet av Motherofgod:

Betafield 4

Skickades från m.sweclockers.com

Ha....ha...

Skrivet av SirMacke:

Så när kommer Betan ut då?

Ha...

Skrivet av Miindz:

Ska de inte lägga ner BF4's beta snart?

....

Skrivet av RzrTrek:

Finns det fortfarande knasbollar som spelar Pre-AlphaField 3.5?

....

För att summera. Det var OK med första inlägget. Sen blir ni bara tjatiga.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Haha.

Ha....ha...

Ha...

....

....

För att summera. Det var OK med första inlägget. Sen blir ni bara tjatiga.

Då får ni ännu en nöjd kund här då:(

När f-n ska spelet sluta uppföra sig som en jävla BETA
Jag med säkert många,KOMMER inte KÖPA ett bf-spel till

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zfrigg:

Då får ni ännu en nöjd kund här då:(

När f-n ska spelet sluta uppföra sig som en jävla BETA
Jag med säkert många,KOMMER inte KÖPA ett bf-spel till

Vad är problemet? För mig fungerar då spelet bra nu iallafall.